Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Malamoods
#2043257
Vanavond zagen we ineens allemaal druppels bloed op de vloer... Huh? Waar komt dat nou vandaan? Eerst alle voetzooltjes gecheckt en gezocht naar wondjes o.i.d. Tot ik op het idee kwam om ook even de geslachtsdelen te controleren.... Bingo! Ikijok verliest druppeltjes bloed uit zijn penis. Voorhuidontsteking? Prostaatprobleem? Nieren? Oef, ik hoop maar dat 't niks ernstigs is.... Morgen maar even naar de da..... :-\
Door Malamoods
#2043289
Moeilijker poepen (kan 't echt lang ophouden), onrust, wel meer plassen, maar ook meer drinken (warmte?). Hij is ook weer erg "stuiterig" en hijgerig... Dat heeft hij vaker gehad, maar dat ging juist de laatste tijd zo goed. Er zat weer rust in zijn lijfje, nu is ie weer erg snel van de kook... Verder gewoon actief, niet lusteloos.
Door Anthraciet
#2043296
Ik duim dat het niets ernstigs is!

Als hij meer drinkt (en dus ook meer plast) zou het ook door koorts kunnen komen, heb je dat al gecheckt?
Ik hoop dat het mee gaat vallen :bigarmhug:
Door Malamoods
#2043301
Zou ik ook morgen koorts kunnen meten? Of is het echt belangrijk dat nu te doen? Hij ligt nu te slapen en wil 'm liever niet wekken. Voegt 't iets toe als ik nu weet dat hij koorts heeft... Ik bedoel ik kan er nu toch heel weinig mee, het is toch geen spoed? Ik ga wel morgen meteen de da even bellen om te kijken of ik langs kan komen.
Door Borke
#2043308
Borke verloor vorig jaar ook bloed, prostaat gecheckt door DA, was goed.
Krijgt nu al ruim 1 jr homeopathie, gaat prima.
Zoek zijn oude topic maar op hier!
Door Malamoods
#2043310
[quote="Borke"]
Borke verloor vorig jaar ook bloed, prostaat gecheckt door DA, was goed.
Krijgt nu al ruim 1 jr homeopathie, gaat prima.
Zoek zijn oude topic maar op hier!
[/quote]

Ok, ik ga effe zoeken.... Maar ik laat 't evengoed effe checken, kijken wat de da zegt/vindt.
Door Lil
#2043316
Bloed in combi met moeilijk poepen is klassiek beeld voor de prostaat. Kan natuurlijk ook andere dingen zijn bloed uit penis.
Door Carola S
#2043351
Castreren hoeft ook niet hoor...ligt er aan wat je wilt en hoe oud je hond is.
Mijn DH Watz is net weer met een kuurtje Ypozane bezig, elke dag 1 pilletje, een week lang en dan gaat het weer goed met hem. Om het half jaar geef ik het nu.
Van de pijn kunnen ze ook gaan hijgen.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2043408
ik schrok toen ook zo, overal bloeddr, van zimba zijn flippie...
geen platte poep oid maar het bloeden was best veel..
da geweest, vergrote prostaat, die raade aan een Ypozane kuur en dan later castratie...
hij krijgt nu 2x daags een caps zaagbladpalm met pompoenpitolie en heeft geen last meer!(in keertje tussendoor nog wat gevonden)
Door Malamoods
#2043412
[quote="vanaalst"]
ik schrok toen ook zo, overal bloeddr, van zimba zijn flippie...
geen platte poep oid maar het bloeden was best veel..
da geweest, vergrote prostaat, die raade aan een Ypozane kuur en dan later castratie...
hij krijgt nu 2x daags een caps zaagbladpalm met pompoenpitolie en heeft geen last meer!(in keertje tussendoor nog wat gevonden)
[/quote]

Thanks voor de tip(s)! Ik hoor wel wat de da zegt, mocht het prostaat zijn (en het klinkt best logisch), dan ga ik zeker eens kijken wat de mogelijkheden zijn op alternatief gebied...
Door lindatjuh
#2043451
Bij ons lag vorig jaar juli ook de vloer onder de bloeddruppels, het kwam uit de leuter van onze Spikey. Wij zijn meteen naar de dierenarts geweest en het bleek een voorhuidsontsteking (de voorhuid zag er behoorlijk rood uit en de eikel ging niet helemaal meer naar binnen). Wij moesten dit 10 dagen spoelen (weet niet meer waarmee...)

Ik hoop voor Ikijok dat het niks ernstigs is! De duimen draaien mee!
Door Malamoods
#2043481
Nou, morgen effies langs da. Ook vanwege 't toch wel vele drinken dat hij doet, mogelijk bloedonderzoek. Dus nuchter heen... Zowieso wordt er natuurlijk eerst gekeken naar prostaat en voorhuid en in- of uitwendige wondjes in/bij de penis. Het is dus eerst afwachten nu...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door