Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door windhondenfan
#2043121
Hoi iedereen,

vandaag heb ik voor het eerst het versvoer van Lotgering gevoerd (het gewone Totaalvoer, voor degenen die weten wat Lotgering verkoopt). Omdat ik allerlei enge verhalen heb gelezen over dragende botten die ze erin smijten, ben ik er eerst voor de zekerheid met mijn handen door gegaan. (Inderdaad, ieuw.  ;)) Wat ik voelde was een soort vleesworst, op een prettige manier vettig, met scherpe stukjes ertussen. Dit had ik niet verwacht. Uit de verhalen had ik begrepen dat ze de botten er heel indeden. Maar ze worden dus vermalen, of niet? En kan dat nu wel of niet kwaad? Nu ben ik in de war. Kan iemand die ook dat vlees van Lotgering voert mij misschien een duidelijker verhaal vertellen?

Alvast hartstikke bedankt!
Door NuranSantoz
#2043201
Ik voer Lotgering maar heb nog nooit met mijn handen door het voer geroerd ;)
Ik heb geen idee of er dragende botten doorheen zitten, waar heb je dit gelezen? Had er nog nooit van gehoord.
Alles wordt volgens mij wel vermalen, maar redelijk grof.
Gebruikersavatar
Door Meike en Daisy
#2043222
Volgens mij zit er in Totaalvoer alleen kippenbotten, dan maakt het niet uit of het dragend is of niet. Volgens mij kunnen de maalmachines niet dragende botten van bv rund malen, daar is het bot veel te hard voor.

In kvv worden nooit hele ongemalen botten gedaan, ze worden altijd wel vermalen.
Door Pedro98
#2043260
[quote="Meike en Daisy"]
Volgens mij zit er in Totaalvoer alleen kippenbotten, dan maakt het niet uit of het dragend is of niet. Volgens mij kunnen de maalmachines niet dragende botten van bv rund malen, daar is het bot veel te hard voor.

In kvv worden nooit hele ongemalen botten gedaan, ze worden altijd wel vermalen.
[/quote]

Is in de meeste inderdaad allemaal kip als je op de verpakking kijkt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door