Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door daanentous
#204309
Hallo,

Tot mijn grote verdriet moet ik morgen mijn kat in laten slapen. Hij heeft al 4,5 jaar chronische diarree, ondanks alles wat we de afgelopen jaren hebben geprobeerd. Maar nu gaat het gewoon echt niet meer. Hij is 13 jaar en woont al sinds kitten bij mij, samen met zijn broertje.
Nu komt de DA morgen bij ons thuis en ik vraag me af of het een goed idee is om zijn broertje erbij te laten als "het" gebeurd. Wat zouden jullie doen?

(ik weet dat deze vraag niet helemaal op dit forum hoort, maar ik weet niet zo gauw waar ik hem anders moet stellen.)
Door danielle1980
#204313
hoi wat onwijs kl*ote zeg,
heel veel sterkte :-*

hoezo wil je het broertje erbij laten als ik vragen mag?
ikzelf zie er geen bezwaar in verder als je dat prettig vind.
Door daanentous
#204314
Ik wil niet dat hij straks zijn broertje gaat "zoeken", ik neem aan dat ze met hun instinct de "dood" wel herkennen, maar ik wil ook niet dat het traumatisch voor hem is.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#204315
Ten eerste heel veel sterkte morgen.
Ik zou zijn broertje gewoon laten lopen waar hij loopt en dus niet weg sluiten, ik zou hem ook de kans geven om even aan zijn broer te snuffelen, het klnkt raar maar vaak scheelt dat toch een hoop gezoek door de overgebleven kat (en hond)

Sterkte!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#204317
daanentous schreef: Ik wil niet dat hij straks zijn broertje gaat "zoeken", ik neem aan dat ze met hun instinct de "dood" wel herkennen, maar ik wil ook niet dat het traumatisch voor hem is.
Dat zijn mensen ideeen , de dood is een consequentie van leven, en alleen wij mensen hebben er een taboe van gemaakt. Dieren staan daar toch iets anders tegenover en accepteren de dood makkelijker dan wij mensen. het is voor sommige dieren alleen het plotselinge verdwijnen wat ze doet zoeken naar een huisgenoot.
Door Francisca
#204318
Heel veel sterkte morgen. :-*
Door danielle1980
#204320
daanentous schreef: Ik wil niet dat hij straks zijn broertje gaat "zoeken", ik neem aan dat ze met hun instinct de "dood" wel herkennen, maar ik wil ook niet dat het traumatisch voor hem is.
ja het zoeken naar zn broertje zou heel goed kunnen,
in dat geval kun je hem er beter bij laten,
zodat ie niet gaat zoeken.

nogmaals sterkte
Door Lizzy
#204321
Jeetje... wat erg voor je joh :'(...

Ik wil je heel veel sterkte wensen. En als ik jou was zou ik jouw andere kat gewoon z'n gang laten gaan en laten doen wat tie altijd doet. Als ie wil snuffelen, zou ik hem laten snuffelen maar als ie dat niet doet, dwing hem er ook niet toe. Zelf heb ik namelijk het idee dat andere dieren in huis vaak al langer weten als jij dat het einde nadert. En veelal 'ruiken' of 'bemerken' ze het al op grote afstand dat de ander is overleden. En veelal nemen de andere dieren in huis het "voor kennisgeving aan", net wat Sylvia zegt.
Door ine
#204333
Ook van mij heel veel sterkte en ik ben het met Sylvia eens, gewoon laten gaan en even laten snuffelen!
Wat rot allemaal :-*
Gebruikersavatar
Door Nitus
#204335
Ach wat naar zeg :'(, héél veel sterkte de komende tijd :-*.
Ik zou, net als de rest al zegt, niet je andere kat wegsluiten, tenzij die heel lastig is (dan zou ik hem even wegsluiten, maar later wel bij je overleden kat laten).
Door Loeka
#204393
Bij mij is ook de da thuis geweest. Ik heb toen wel de anderen buiten de kamer gehouden, om 2 redenen. 1) Ze zijn zo stiknieuwsgierig dat ze in de weg zouden zijn gaan lopen en onrust veroorzaakt hebben.
2) Ik wilde zelf alleen samen zijn met de kat die ingeslapen moest worden.

Meteen nadat ze overleden was heb ik de deur open gezet en mochten de anderen er bij als ze dat wilden.

Wat ik hier boven las is bij mij helemaal niet opgegaan. Hartverscheurende taferelen hier.

De oudste interesseerde het voor geen meter(die speelde naast het lijkje)
Mijn middelste die ging er met haar rug naar toe zitten en durfde niet te gaan kijken en snuffelen. Uiteindelijk sloop ze naar de overleden poes toe en hebben we samen even bij haar gezeten.

De jonge kater was erg verknocht aan Cinderella, die bleef naar haar toe gaan om te snuffelen. De dag er na ging ik haar wegbrengen naar het crematorium, de kater bleef me maar tegenhouden bij de deur. Telkens weer greep hij het mandje waar Cinderella in lag met zijn poot. Dan zette ik het mandje weer neer en ging het goed totdat ik weer aanstalte maakte om weg te gaan :'( :'(

Veel sterkte morgen en de komende tijd
Door Truus
#204432
Heel veel sterkte morgen, wat verschrikkelijk rot voor je maar een heel dapper besluit.
Als je er over wilt praten, kan dat hier he :-*
Door zurca
#204518
Ook ik wil je heel veel sterkte en kracht toewensen :-*

(Loeka, 'k heb een brok in mn keel...wat zal dat ingrijpend geweest zijn....)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door