Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door @nouk
#2042028
Hmm... ik probeer zo rustig mogelijk te blijven en niet te chaotisch te typen, maar of het lukt?

Ik heb vanochtend Yoshi (mijn pup van 15 weken, zie ook Topic in KVV) dus voor het eerst Carnibest gegeven omdat hij al een paar dagen last van wat te dunne ontlasting had.

Ik zag in mijn ooghoeken dat hij ging zitten om te poepen, dus ik dacht nog, even goed kijken dadelijk hoe het eruit ziet. Ik zie dat hij wat moeite heeft met het "los laten" en hij rent naar me toe (hij deed het nog in de tuin) ik doe de deur open, klaar met een tissue om hem te helpen, maar ik zie het al op de mat liggen, en zie tot mijn grote schrik er een made op zitten. Ja, echt een dode made. Geen rijstkorrel of spoelworm.

Ik heb mijn DA natuurlijk direct gebeld en die zegt dat dat echt niet uit hem kan komen en dat dat onderweg eraan moet zijn blijven plakken. Eigenwijs als ik ben, geloof ik daar niks van, maar ben natuurlijk secuur op zoek gegaan in mijn tuin naar maden. Nergens, ook niet in of om de Kliko. Nu kwam ik al surfend een stukje op een ander forum tegen van iemand die dat ook heeft gehad, maar weet niet hoe dat afgelopen is. Die kwam niet verder dan dat de hond ws vleesvliegeitjes zou hebben gegeten.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee of uberhaupt ooit van gehoord?! Ik ga kompleet uit mijn dak hiero (ik heb sowieso een spuughekel aan alles wat glibbert en kruipt, slakken, rupsen dat spul, dus je kan je voorstellen hoe ik me nu voel nu dat uit mijn schatje zou kunnen komen.... :o)
#2042127
Maarja, vleesvliegeitjes worden ook verteerd onderweg, inclusief maden dus, wat een later stadium is. Ik kan vanaf hier niet zien wat het wel geweest is. Het handigst is nu om een drol naar de da te brengen en deze te laten controleren op wormen of wormeitjes. In een heel l*llig geval kan het ook nog dat en vette vlieg eitjes heeft gelegd rond de anus van je hond. Maar dan had die weer de moord moeten stikken van de jeuk(pijn) in dat gebied en dan vind je ook wel meer dan 1 made.  :-X

Even de volgende drol afwachten :)
Door @nouk
#2042160
Ja, ik heb nog nooit zo ongeduldig op poep zitten wachten... :D

Het was echt 100% een dode made. Ik heb vol afschuw alle beestjes op internet zitten bekijken, met angst en beven en een hand voor mijn ogen bij Google op [afbeeldingen] durven drukken :nerves: maar het was echt een made. Hij was ongeveer een cm, dus redelijk volwassen al, volgens mij?

Zou het misschien kunnen dat hij een dode made heeft opgegeten en dat die doordat zijn darmen wat van slag zijn weer onverteerd heeft uitgepoept? Hij pakt vanalles van straat, ik heb al een dode mol, twee dode kikkers en een vogelpoot uit zijn bek mogen halen... en de Darmclear was er ook in klontjes uitgekomen...
Door Lizzy
#2042166
@nouk schreef: Ja, ik heb nog nooit zo ongeduldig op poep zitten wachten... :D

Het was echt 100% een dode made. Ik heb vol afschuw alle beestjes op internet zitten bekijken, met angst en beven en een hand voor mijn ogen bij Google op [afbeeldingen] durven drukken :nerves: maar het was echt een made. Hij was ongeveer een cm, dus redelijk volwassen al, volgens mij?

Zou het misschien kunnen dat hij een dode made heeft opgegeten en dat die doordat zijn darmen wat van slag zijn weer onverteerd heeft uitgepoept? Hij pakt vanalles van straat, ik heb al een dode mol, twee dode kikkers en een vogelpoot uit zijn bek mogen halen... en de Darmclear was er ook in klontjes uitgekomen...

Ik denk dat een dode made die er van voor in gaat er van achter 100% volledig verteerd uit komt. Een hond verteerd zelfs bot. Zal ie toch zeker wel zo'n zachte made verteren!
Door @nouk
#2042168
Lizzy schreef: Ik denk dat een dode made die er van voor in gaat er van achter 100% volledig verteerd uit komt. Een hond verteerd zelfs bot. Zal ie toch zeker wel zo'n zachte made verteren!
Ja, dat zei de dierenarts net ook al. Maar ik had even goede hoop, omdat hij natuurlijk wat aan de dunne is en het misschien door de Darmclear wat ingepakt was... :-[ Nee zeker hè... Mja, wat dan wel? Toch onderweg een aan blijven plakken, zoals de DA denkt? Ik weet het niet, hoor :-\.
Door @nouk
#2042213
Nou, daar ging ik dan op zoek in de kliko (met handschoenen aan) maar heb hem niet meer kunnen vinden...

Ik probeer hier een link te plaatsen van een foto van internet:
http://www.google.nl/imgres?imgurl=http ... 66&bih=667

Exact zo zag hij eruit, met een wat spitser, zwart uiteinde en wat boller aan de andere kant, en dan ruim een cm. Ik heb er nog in geprikt met een wattenstokje, hij was echt dood maar niet uitgedroogd, hij gaf nog mee, zal 'k maar zeggen... :-X
Laatst gewijzigd door @nouk op do 23 jun 2011, 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.
#2042222
Lizzy schreef: Ik denk dat een dode made die er van voor in gaat er van achter 100% volledig verteerd uit komt. Een hond verteerd zelfs bot. Zal ie toch zeker wel zo'n zachte made verteren!
Wil ik hier wel de kanttekening maken dat het om een pup gaat, op brok, die vanaf de fokker nog geen goede ontlasting heeft gehad. Dan lijkt het mij nog sterk dat een made er onverteerd uitkomt, maar hoe lui dat binnenwerk is kan ik dan ook niet bepalen. :-\
Door @nouk
#2042227
Angelique schreef: Ga dan maar klaar staan met een camera bij de volgende drol en maak daar een foto van.
Ik heb nog geprobeerd er een foto van te maken, maar het waaide een beetje en het papier waar het op lag waaide wat op en toen rolde hij eraf, dieper de kliko in ::) (Kan je je er een plaatje van maken, panisch als ik ben met mijn camera walgend en in shock boven de kliko terwijl het ging waaien en ik visioenen kreeg van een in mijn decollete waaiende maai... en dan nu net weer met pijn chirurgen-handschoentjes terug op zoek naar dat ding... tegelijk blij en opgelucht dat ik hem niet meer kon vinden... ::)) ;D

Wil ik hier wel de kanttekening maken dat het om een pup gaat, op brok, die vanaf de fokker nog geen goede ontlasting heeft gehad. Dan lijkt het mij nog sterk dat een made er onverteerd uitkomt, maar hoe lui dat binnenwerk is kan ik dan ook niet bepalen. Precies, alhoewel geen goede niet helemaal waar is, maar wisselend goed/zacht!
Laatst gewijzigd door @nouk op do 23 jun 2011, 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door @nouk
#2042235
Nou, daar wassie dan... :D
Ik heb het boeltje ontleed (wat nog een heel karwei was want het was nogal gummie door de darmclear :-X) maar behalve onwijs veel kleine steentjes (waar heeft ie die vandaan?! :o) ja, het waren echt steentjes, in heb ze tussen mijn nagels geknepen zat er niks in, het was een groen/grijze (door de carnibest?) geleiachtige massa... zonder maden dus.

Aan de ene kant opgelucht aan de andere kant weet ik nu nog niks... :-\
Laatst gewijzigd door @nouk op do 23 jun 2011, 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Barf
#2042367
@nouk schreef: Nou, daar wassie dan... :D
Ik heb het boeltje ontleed (wat nog een heel karwei was want het was nogal gummie door de darmclear :-X) maar behalve onwijs veel kleine steentjes (waar heeft ie die vandaan?! :o) ja, het waren echt steentjes, in heb ze tussen mijn nagels geknepen zat er niks in, het was een groen/grijze (door de carnibest?) geleiachtige massa... zonder maden dus.

Aan de ene kant opgelucht aan de andere kant weet ik nu nog niks... :-\
Persoonlijk zou ik me meer zorgen maken om alles wat die vreet dan om die made want dat is vrijwel onmogelijk :biggrin2:
Probeer te voorkomen dat hij van alles van de grond vreet, straks heb je grotere problemen ;)
Door @nouk
#2042396
Barf schreef: Persoonlijk zou ik me meer zorgen maken om alles wat die vreet dan om die made want dat is vrijwel onmogelijk :biggrin2:
Probeer te voorkomen dat hij van alles van de grond vreet, straks heb je grotere problemen ;)
Geloof me, daar ben ik ook echt wel mee bezig, maar hij is nogal snel en loslaten gaat nog niet vlekkeloos, maar daar ben ik hard mee aan het oefenen.
Overigens ook net weer de ontlasting nagekeken, en weer niks vreemds (ook geen steentjes dit keer ::)).

Ik hou het maar bij een samenloop van omstandigheden. Maw, ik laat het maar los, geloof ik ;). Toch bedankt voor het meedenken, en als iemand nog iets weet, hoor ik het nog steeds graag!
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door