Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door *Yvje*
#2041629
Hoi mensen !

Zoals sommigen misschien nog weten ben ik drie en halve maand bezig geweest Izzy over te zetten op Kvv, tevergeefs helaas.
Nu krijgt ze dus voornamelijk weer Orijen brokjes en deed het er prima op, maar ze is sinds maandag in de schijterij en
wil het toch weer proberen om nu twee keer daags Kvv te geven en maar èen keer daags brokjes en hopelijk als
ze wat meer gaat eten alleen Kvv. Maar..... mevrouw wil alleen van Cb lam zodanig veel eten dat ze er maar net genoeg aan heeft.
Dus nu mijn vraag, is alleen Cb lam te eenzijdig en kan ik dan niet beter meer brok blijven geven of is een eenzijdig Kvv altijd nog beter dan brok.
Nogmaals, ze krijgt dus niet alleen Kvv omdat ze er te weinig van wil eten maar ook een portie brokjes erbij ..
Wat vinden jullie ? Wat is beter ? Voornamelijk Orijen of voornamelijk Cb lam ...
Door *Yvje*
#2041692
Heb net weer een bestelling gedaan bij Caroba, heb ook even om te testen Haaksbarf en Carnivoer mee besteld.
T'zou zo fijn zijn als ze ook meerdere merken en smaken zou eten ! Het is nog steeds zo'n gedoe, heb
haar van de week een aantal keer alleen Kvv gevoerd  maar ze eet per maaltijd dan zo weinig dat als
ik haar haar volledige portie van wat ze mag hebben op een dag 120 gram in wel 6 keer aan zou moeten bieden wil ik dat ze alles eet,
ze eet zo weinig per keer. Axl neemt gewoon lekker grote happen ..
Door flin
#2041704
@ Yvje, ik zie een aantal berichten van je langskomen over stress,
diarree, en moeilijk eten...

'k krijg niet alles (lees: wie wat waar, waarom) pcies op 'n rijtje, maar misschien heeft eea met elkaar van doen?

lust Izzy wel natvoer?
Door *Yvje*
#2042012
Hoi Flin, het lijkt me sterk dat het met elkaar te maken heeft, eetlust heeft ze wel, ze eet brokjes en lust ook graag natvoer,
Kvv doet ze al moeilijk mee sinds ik er in februari mee begonnen was, stress valt naar mijn idee wel mee, al lijkt ze iets losser te
komen door de Feliway spray maar echt stress klachten heeft ze ook weer niet, en gezien het feit dat Axl ook even een dagje aan de dunne was
denk ik dat het iets met een virusje te maken heeft, ze krijgen immers niet hetzelfde voer.. denk dus dat het niets met elkaar te maken heeft hoor.
Ze is alleen errrrrrug kieskeurig, ook wat betreft natvoer hoor, zijn een aantal merken en smaken die ze lust maar lang niet allemaal..

Wat is 'wie,wat, waar, waarom ?' Kan niks vinden ..
Laatst gewijzigd door *Yvje* op do 23 jun 2011, 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door flin
#2042215
*Yvje* schreef: Hoi Flin, het lijkt me sterk dat het met elkaar te maken heeft, eetlust heeft ze wel, ze eet brokjes en lust ook graag natvoer,
Kvv doet ze al moeilijk mee sinds ik er in februari mee begonnen was, stress valt naar mijn idee wel mee, al lijkt ze iets losser te
komen door de Feliway spray maar echt stress klachten heeft ze ook weer niet, en gezien het feit dat Axl ook even een dagje aan de dunne was
denk ik dat het iets met een virusje te maken heeft, ze krijgen immers niet hetzelfde voer.. denk dus dat het niets met elkaar te maken heeft hoor.
Ze is alleen errrrrrug kieskeurig, ook wat betreft natvoer hoor, zijn een aantal merken en smaken die ze lust maar lang niet allemaal..

Wat is 'wie,wat, waar, waarom ?' Kan niks vinden ..
wat ik bedoelde is dat er meerdere *Yvje* topics lopen, en voor mij 't overzicht betreft Izzy wat wazig wordt ;)

vandaar de vraag: zet n's wat dingen op 'n rijtje, betreft Izzy,
misschien komen er dan dingen bij elkaar? of worden duidelijker?
Door *Yvje*
#2042340
Ow, natuurlijk, eff onhandig momentje. Klopt, ik heb idd meerdere topics over met name Izzy,
ik heb zelf al zitten denken of het ene met het andere te maken kan hebben maar ik vermoed van niet.
Izzy is in tegenstelling tot Axl gewoon veel moeilijker en eigenzinniger. Overigens lijkt de diarree over,
zoals ik al zei , ze doet al moeilijk met Kvv vanaf de dag dat ik ermee ben begonnen, alleen de Cb lam gaat
momenteen zodanig goed in dat ze genoeg krijgt mits ik haar nog èen keer een portie Orijen voer ..
Door Anne in Zweden
#2050697
Zou het helpen als je in plaats van een kwak kvv op een bordje legt de kvv even "voorbehandelt"? Sokjes is ook een miep, ik heb tussendoor ook overwogen hem Orijen te geven en klaar te zijn met het geouwehoer, maar toen ging hij net weer wat beter eten, en nu krijg ik er in ieder geval een soort of 3-4 in gewurgd bij hem. Gemalen hele konijnen en gemalen konijnenkoppen + organen eet hij probleemloos, maar dat is het enige. Kwartels laat hij liggen als ik ze in de lengte in tweeën snijd; die moet ik echt in kleinere stukjes presenteren. Gemalen wild lust hij, maar hij vindt het te plakkerig om het zelf van de grote hoop te trekken. Ik draai daar nu kleine balletjes van (omvang soepballetje) en leg er dan een stuk of tien op zijn bordje, en floep, hij jaagt het meteen naar binnen! Misschien kun je ook zoiets proberen? Succes!
Door *Yvje*
#2052432
Hej Anne ! Dankje voor je reactie, nou, dat doe ik eigenlijk al ! Ze krijgen het hier express niet van een bordje,
vinden ze beiden niets aan, ik leg steeds een nieuw balletje neer als ze het andere stukje bijna op hebben.
Axl wil het meestal wel op een en dezelfde plek opeten op de placemat maar Izzy wil dit niet om èen of andere reden,
die geef ik gewoon èen voor èen wat balletjes op de grond, niet zo lekker maar ach, daarna maakt de hond het eff schoon en
dan ikke nog weer dus geen probleem vind ik. Dit lijkt redelijk goed te gaan al blijft ze weinig in èen keer eten, maar
ze vraagt er 's avond wel bijna altijd om, er staat namelijk altijd een uur van te voren een bakje met Kvv op de koelkast
om op kamertemperatuur te komen en daar gaat ze dan mee staan klooien, mauwen en bij het bakje zitten
en dan uiteindelijk het bakje van de koelkast gooien etc. Ze geeft dus duidelijk aan dat ze wel wat lust .. en ze
neemt het dan ook altijd wel aan, tenzij het een merk of smaak is die ze niet blieft zoals Tinlo of Carnivoer, maar
die lustten beide katten niet graag. Ze eet nu Cb lam en natuur en vlees en de Hb rund. De Cb lam gaat het nog steeds het beste in,
dan eet ze meer in èen keer, ook heb ik gemerkt dat ik haar beter laat in de avond vlees kan geven. Dan zijn de katten al langer
weer wakker en hebben ze meer honger en zit er meer tijd tussen de maaltijden, Izzy krijgt dan haar brokjes om
een uur of 5 en dan pas tegen elf uur vlees, ik deed dit vaak tussen half 10 en 10 maar blijkbaar scheelt dat uurtje wel..
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door