Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Martine-Tom
#2041524
Tom die eet vers vanaf 16 weken en hij Barft nu een maand of 3, hij is nu ruim anderhalf, in den beginne alleen kippenekken als bot en inmiddels al geitenrib, lamsrib en fazantkarkas.
Zeg maar de middenvariant.

Wanneer kan Tom gevorderde botten eten?

Ik kan een lamsnek (in plakken, zoveel eet hij niet :biggrin2:) krijgen en vraag me af of dat kan...
Of kan dat voor een smurf van 6,5 kilo sowieso niet.

Alles gaat altijd goed, 1 keertje 2 kleine stukjes lamsruggewervel terug gezien in de ontlasting en verder is altijd alles netjes verwerkt.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Martine-Tom op wo 22 jun 2011, 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#2041527
Voor mij valt lams en geitenrib al onder gevorderd. En ik voer dat niet aan honden jonger dan 1 jaar. Omdat ik vind dat er teveel calcium en fosfor in zit. Maar zou je nek willen voeren, kun je dat dus zeker proberen. De vraag is of Tom het weg krijgt...
Door Martine-Tom
#2041541
Ja dat vraag ik me ook af, ribben krijgt hij nu denk ik een maand of 2, toen was hij gelukkig al ouder dan een jaar want dat het niet onder een jaar mocht...wist ik niet :-[

Als dat gevorderde botten zijn...Tom knaagt ze weg als ware het kippekarkassen :biggrin2:
Ik ga ze maar gewoon bestellen en ik zie wel of hij er wat mee kan.
Door Lizzy
#2041543
martine-tom schreef: Ja dat vraag ik me ook af, ribben krijgt hij nu denk ik een maand of 2, toen was hij gelukkig al ouder dan een jaar want dat het niet onder een jaar mocht...wist ik niet :-[

Als dat gevorderde botten zijn...Tom knaagt ze weg als ware het kippekarkassen :biggrin2:
Ik ga ze maar gewoon bestellen en ik zie wel of hij er wat mee kan.
Nou, het mag wel! Ik ken zoveel mensen die dat geven en ik gaf ze zelf ook aan Linga! Ik doe dat nu echter niet meer. Maar dat is meer omdat ik een zaikerd ben :biggrin2:

Als ie ze weg knaagt als kip, dan kun je vast ook wel nek geven! Laat ze niet te klein zagen! Beter pak je het weg en vries je het opnieuw in dan dat ie het te snel wegkiept.
Door Martine-Tom
#2041547
Het worde best flinke plakken, maar ik maak me daar niet zo druk om, hij eet heel netjes knaagt alles heel goed, zomaar iets doorslikken doet hij niet...hij is een geboren Barfer :biggrin2:
Als ik kippenekjes in stukjes van 1 bij 1 cm hak dan knaagt hij er nog op ::)

Morgen even navragen hoe dik hij de plakken kan maken en hoeveel ze dan wegen.
Maak ik gewoon een botdag en de dag ernaa een spierdag.
Door Martine-Tom
#2041926
vanaalst schreef: lamsnekken/ribben
je kan ook vragen om ribben van zuiglammeren..
of zuiggeit, daar ben ik mee begonnen. De toko had er 1 over en wist niet wat ze ermee moesten...geef maar aan mij :biggrin2:
die waren ook enorm zacht en in mijn beleving een goed opvolger op kip/parelhoen e.d.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door