Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Elizaw
#201490
Hallo allemaal,

Onze hond verhaard zijn hele leven al, meer dan hou zou mogen doen voor dit ras. Als wij (weer) eens over gingen op andere brokken, dan werd het eerst veel erger, daarna een heeeeeel stuk minder(waardoor wij dus blij werden) en vervolgens als hij deze brok gewend was..verhaarde hij weer als normaal(teveel dus)
Nu krijgt onze hond sinds 1,5 week kvv. Hij verhaart nu wel heel erg maar ik zie wel een duidelijke mooiere vacht tevoorschijn komen, die heel erg mooi glanst.
Hebben jullie ervaring met honden die op brokken ook veel verhaarde en op kvv niet??? Want ik hoop nl heel stiekum op een hond die niet meer teveel zal verharen :D :D

Groetjes,
Bep
Door Elvira
#202078
mijn golden verhaart ook heel weinig, maar mijn vorige goldens waren teven en ik denk dat die meer verharen. Op brokken verhaarde hij ook niet zo. Mijn vorige golden was op Royal Canin trouwens altijd zowat kaal. Ze ging zelfs tegen de verwarming aan liggen omdat ze het koud had. Toen ben ik op Cavom over gegaan en ze kreeg eindelijk een goede vacht. Kennissen van me hebben een labrador, die erg verhaarde (kreeg royal canin,was volgens de dierenarts goed voor de vacht). Ik heb hen aangeraden op KVV over te gaan. Hij krijgt nu carnibest en verhaart nog :(
Door bernerfan
#202149
nou dudly kan soms erg verharen >:(, en ik vrees dat dat wel zo zal blijven,maakt nie uit wat ik em geef ::) ;D
Door gonny
#202165
het komt ook door het weer hoor!! Boris verhaart op het moment ook weer..... ::)
maar ja het is gewoon bijna lente buiten ;D
Door bernerfan
#202197
gonny schreef: het komt ook door het weer hoor!! Boris verhaart op het moment ook weer..... ::)
maar ja het is gewoon bijna lente buiten ;D
ja erg he ::) ;D ;D
Door gonny
#202213
het weer niet.....maar t verharen..... ::)
Door Truus
#202407
Dat je hond een duidelijke mooiere vacht krijgt nu hij kvv krijgt, is waar. Zachter voller en het ruikt ook nog eens lekker.
Verharen blijven ze hier ook doen hoor. Nu gaat de verwarming weer aan en de temperatuurs verschillen draagt ook een steentje bij natuurlijk.
Ik kan niet zeggen dat ze echt minder verharen.
Door Helen
#202431
Balou verhaart twee keer per jaar twee weken en ff als ze stress heeft. Verder amper. Ik zorg er wel voor dat ze slaapt in een onverwarmde kamer, dat scheelt een hoop. Als ik dat niet doe dan verhaart ze de hele winter door.
Door laura
#203112
Tosca is minder gaan haren. Het komt nu gewoon een paar weken en dan is het weer over...

Een hele verademing!
Door Elizaw
#204129
Bedankt voor jullie reacties..we wachten het maar gewoon af :Dzijn vacht glimt iig wel heel mooi en voelt ook heel glad aan..dat is dan toch ook een pluspuntje ;D

Groetjes,
Bep
Door gonny
#204197
ja dan moet je glimmende haren opzuigen!! ;D ;D
Door danja
#204492
Mijn da zei toen de Rottweiler van mijn zus zo aan het verharen was en zij bijna iedere dag borstelde(nou ja twee keer per week) dat je het verharen stimuleert. Dus des te meer je borteld des te meer ze gaan verharen.

Groetjes Anneke ;)
Door Elizaw
#205593
Hoi,

ik borstel hem haast nooit, misschien 1 keer per maand. Had dat nl ook gehoord.
Heb nu een tip gekregen van iemand, die vertelde mij dat zalmolie heel goed helpt tegen verharen...??? Iemand hier ervaring mee??

Groetjes,
Bep
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door