Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Envie
#2041236
Vanmorgen met Siepje naar andere dierenarts geweest voor (snellere ) bloedcontrole. Met tranen in mn ogen, want t gaat slecht met haar :'( Ze is erg onrustig, eet soms dagen heeeel weining en weegt nog amper 2 kg. Bovendien wil ze steeds naar buiten en gaat dan zomaar ergens liggen. Bloedonderzoek wijst uit:  erg slechte nieren, en schildklier die te snel werkt. Daar hebben we nu carbimazol oorzalf voor gekregen omdat pilletjes niet willen.
Ik mag haar nu laten eten wat ze wil, en vooral wat vetter. Een klein hoeraatje voor leverfunctie, die is prima in orde !!!
Even zien of we haar nog de zomer door kunnen trekken  :-\
Wie heeft er nog "vette"ideeen.....ze staat op carnibest met xtra spiervlees.
Door *Flip*
#2041378
ach, wat een naar nieuws.
Volgens mij zit in carnibest ook rijst en kan je met slecht nieren beter helemaal granenvrij voeren. Kan je ook aan een granenvrij KVV komen die ze ook lust? Vette vleessoort: eend. Lust ze vette vis? De DA heeft ook van die blikjes speciaal voor verzwakte katten, deze staan wel stijf van koolhydraten, maar om even wat grammen aan te zetten is (bijna) alles geoorloofd ;)

Heel veel sterkte met Siepje!
Door Envie
#2041482
Ze krijgt al 2 jaar cb eend zonder rijst en diabetes kip en sinds kort ook diabetes kalkoen, alles dus graanvrij...
Als ze vis heeft gegeten is ze altijd een paar dagen -wat minder- dus heb t idee dat dat verkeerd valt? Ze is er ook niet zo dol op.
Volgens DA mocht ik wel een beetje jus door dr eten doen om wat vetjes en smaak toe te voegen. Heb al blikje erbij gedaan maar dat hoeft ze ook niet. Vandaag heeft ze wat kleine hapjes rundvlees gegeten, alles bijelkaar 1 eetlepel?  :-[
Door Limpy
#2041586
Mijn Luna met dezelfde aandoening at op het laatst ook regelmatig zo slecht, haar kreeg ik aan het eten/drinken met kippen-bouillion (de friemeltjes gekookte kip at ze ook graag)
Die blikjes a/d vond zij ook vies maar carnibest ging er meestal goed in (ik voerde toen nog brok/blik maar ben haar toen uit nood CB gaan voeren om dr aan ´t eten te krijgen en houden)

Lust/verdraagt ze lam? Dit is ook wat vetter, haaksbarf en tinlo heeft deze smaken ook dacht ik en ze zijn rijst/graanvrij.

Sterkte met siepje!
Door *Flip*
#2041686
Envie schreef: Ze krijgt al 2 jaar cb eend zonder rijst en diabetes kip en sinds kort ook diabetes kalkoen, alles dus graanvrij...
Als ze vis heeft gegeten is ze altijd een paar dagen -wat minder- dus heb t idee dat dat verkeerd valt? Ze is er ook niet zo dol op.
Volgens DA mocht ik wel een beetje jus door dr eten doen om wat vetjes en smaak toe te voegen. Heb al blikje erbij gedaan maar dat hoeft ze ook niet. Vandaag heeft ze wat kleine hapjes rundvlees gegeten, alles bijelkaar 1 eetlepel?  :-[
Dan wel zelfgemaakte jus hoop ik?! Jus uit een pakje voor mensen staat stijf vh zout, funest voor de nieren. Liever volle roomboter, schijnen veel katten lekker te vinden. Boullion uiteraard ook zelf maken ;)
Als ze niet lekker wordt van vis, dan zal ik het niet meer geven. Je kan visoliecapsules openknippen en door het gemalen vlees roeren. Ik heb er hier 1x op gestaan dat Flip vis zal eten, 2sec later lag terug op de mat. Vis voer ik dus ook niet meer. Hij is gek op wild, dus met die omegaatjes komt het dan wel goed.
Door Mixxy
#2041758
Je kan kippenvel, eendenvel malen en visolie erbij geven voor het vet. Zie ook mijn topic over nier ondersteuning.
Heel veel sterkte met haar! Is ze al op leeftijd?
Door Envie
#2041801
Ze is bijna 19 jaar, dus daar zijn wij best tevreden mee....maarja.....afscheid nemen valt zwaar  :'(
Heb er gewoon n slecht gevoel bij als ik haar gedrag zie. Ze is denk ik 'op'
Door Mixxy
#2041811
Ja, vreselijk. Als ze zich terug gaan trekken, voelen ze het eigenlijk al aan. Alleen wij willen de beestjes nog niet kwijt en proberen van alles.
Soms lukt het, maar op is op.  :( :( .
Verwen haar nog maar lekker.
Door Mevroi Kruim
#2041958
Ach .... die Siepie  :-* :-*

Ja, dat laatste stadium van nierfalen gaat dan ineens heel hard  :'( bij die van mij was het ook eigenlijk vrij plotseling niet meer eten en dan was het snel gebeurd. Verwen haar idd maar zolang het nog kan ... Heel veel sterkte!
Door Envie
#2042198
Vanmorgen overleg met DA gehad omdat ik niet wil dat ze doodziek gaat worden. Dus wanneer de stekker eruit.....
...als ze niets meer eet en niet meer overeind wil komen.....BELLEN

Ze scharrelt wel wat rond, gaat naar buiten om in t hondenhok te gaan liggen( :(of er naast op de koude tegels) maar komt ook weer naar binnen bij haar etensbakje kijken...waar natuurlijk direkt iets in komt te liggen....
Als ik haar niet naar buiten laat gaan springt ze op de kast, op tafel, op t aanrecht om een weg naar buiten te zoeken en dat kost haar zoveel energie ZUCHT.
De eigengemaakte kip-rund boullion drinkt ze wel steeds op en ze heeft vannacht en vanmorgen een paar hapjes cb-kalkoen gegeten.
Die paar hapjes heeft ze steeds wel gedaan, maar ze valt enorm af. Haar oogjes liggen nu diep in de oogkassen  :-[
Vorige week om deze tijd at ze nog zo'n 200 gr per dag!!! Zondag heeft ze voor t laatst nog enorm zitten eten.

Morgen weer bellen met DA hoe t ervoor staat en wat we voor t weekeinde dus gaan doen ?
Door Envie
#2042453
:o ze komt weer op de bank liggen en eet alsof ze kiezels voor haar neus heeft.....maar ze eet weer wat.....en wast haar pootjes.
(helaas niet haar kontje waar ik net een klodder kleefpoep af heb gehaald maar k geniet ervan  ;)  )
Door *Flip*
#2042476
het blijft moeilijk en wanneer je wat moet beslissen, dat kan niemand je vertellen. Jij kent je beessie het beste en als het moment daar is dan zal je dat wel voelen. Nu lekker van genieten en goed verwennen  :)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door