Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Dotti
#2041392
Hallo allemaal!!!

Ik heb nog een aantal vraagjes! Ik voer mijn puppy nu al.. een week of 2 KVV Met gemalen botten, is het dan nog nodig om de eendennekken plat te meppen op t moment dt ik op BARF overstap? Zo ja, hoe doe ik dat precies? Als ze nog bevroren zijn of vlak voordat ik ze geef en dus ontdooit? En hoe lang moet ik erop meppen?
Verder vroeg ik me af hoe ik kan zien of ze de botten goed verteerd en ik dus verder kan gaan met karkasjes?

Ik geef op dit moment 3 x per dag KVV, maar als ik vrijdag mijn bestelling BARF producten ontvang wilde ik eigenlijk Sochtends en Smiddags KVV blijven voeren en alleen savonds BARf.. is dat een strak plan? Of raden jullie het me af?

Tot slot.. ik lees op verschillende plaatsen dat noten en zaden ook goed zijn, zijn deze crusiaal? Is dit al geschikt voor n puppy (ondertussen 10 weken) en hoe vaak mag ze die dan? Hoe geef ik ze? Gemalen of heel? Gemixed in de groentemix? En uiteraard, welke nootjes/zaden zijn t beste?

Bedankt alvast!!!

Groetjes!
#2041440
Hoi

Ik zou de eendennekken zeker platmeppen, 2 weken vers eten is nog niet zo lang. Op -18 krijg je ze echt niet platgeslagen, ik zou ff wachten totdat ze ontdooid en dus zacht zijn. Aan te raden is a. een flink formaat hamer en b. een stevige plastic zak. Doe de nekken in de zak, tegen het spatten, en leef je uit  :D als de botjes redelijk plat zijn is het OK. In de loop van de tijd kun je steeds minder fanatiek rammen.

Als je flinke stukken bot in de poep ziet heeft je hond nog moeite met verteren.

Je verdeling van barf en kvv is prima, geen probleem.

Noten en zaden, fijngepureerde groente, eitje, allemaal leuke dingen voor je hond. Ik mik rauwe ongebrande noten en zaden door de groentemix voor het malen, er loopt hier ook nog een namaak-papegaai alias IJslandse Hond rond die noten zo verwerkt  :D
Geen macadamianoten geven, die zijn giftig voor honden, en verder ongezouten en niet gebrand of gebakken, bv amandelen, hazelnoten, walnoten, zonnepitten, sesamzaadjes, pompoenpitten,
Door signmodel
#2041630
het is prima om 2x daags kvv te voeren en 1x barf maar lijkt mij gewoon niet handig. dan zou ik 1 dag barfen en 2 dagen kvven ofzo.
eendennekken zou ik wel platslaan voor zo n ukkie. misschien een kippennekje vasthouden en laten kauwen kan ook.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door