Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door daanentous
#201220
Hallo,

Mijn hond krijgt al een hele tijd glucosamine van de DA. Maar nu heb ik hier gelezen dat je ook gewoon glucosamine van bijv. het kruidvat kunt geven (veel goedkoper). Nu heb ik gisteren zo'n pot gekocht van het huismerk, maar dat zijn behoorlijke pillen en ook hard. Hoe geven jullie deze? En hoeveel voor een hond van 20 kg? Helaas heb ik de pot nu niet hier, maar misschien dat iemand hem toevallig heeft staan? Alvast bedankt.

Groetjes,
Daniëlle.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#201225
je kunt de pillen pletten tot een poeder (als je sterk bent lukt dat tussen twee lepels maar ik gebruik daar zelf een klein vijzeltje voor).


Verder is het een kwestie van uitproberen welke pillen goed werken bij je hond.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#201399
Daniëlle let wel even op de hoeveelheid glucosamine die erin zit, aan de hand daarvan kun je kijken hoeveel je jou hond moet geven, vergelijk dat met het aantal miligrammen wat in de tabletten van je DA zat.
Toen ik die vergelijking deed met de tabletten van het Kruidvat (daar zit trouwens ook nog Chondroïtine bij in) en de capsules van Glucosamine.com kwam ik tot de conclusie dat ik beter voor de capsules van Glucosamine.com kon kiezen, was ik ietsje duurder uit, maar had wel een hogere dosering van beide stoffen.
De capsules hebben ook nog als voordeel dat je die open kan maken en dan het poeder gewoon door/over het eten van je hond kan doen.
De tabletten van het kruidvat kun je ook nog op de ouderwetse manier toedienen: bek open, tablet aan de zijkant langs de tong duwen, bek dicht drukken en over de keel wrijven ;), maar niet iedere hond laat dit makkelijk toe en bij dagelijkse toediening moet het natuurlijk geen gevecht gaan worden.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#201929
[quote="Karin & Pyrs"]
Ik stop ze gewoon tussen het vlees of de kruidenmix en dan eten ze ze op zonder dat ze het merken, volgens mij ::) ;)
[/quote]

;D Ja, die methode werkt hier bij Gitte ook, maar ik weet van Nitus dat hij het vertikte om die harde Vit.C tabletten op te eten, die lag dan na zijn maaltijd in een glanzend schoongelikte bak zielig te wezen ;).
Door daanentous
#202117
Hoi,

Bedankt voor jullie reactie. De pillen door haar voer geven daar trapt ze denk ik niet in, daar zijn ze iets te groot voor ;D
In d'r bek geven is op zich nooit een probleem, maar als het niet hoeft, liever niet hoor. Dan is pletten denk ik een beter idee.
Ik heb net dus ook even op glucosamine .com zitten kijken, maar ik ben toch altijd nog een muts met bestellen op internet dus ik twijfel nog even wat ik zal doen. De pillen van kruitvat bevatten 750 mg gluco. en 250 mg chondr. dat zijn 60 tabl. voor 7 euro nog wat.
Ik denk dat 1 tabl. per dag wel voldoende is voor haar. Op de site kost een pot gluco 750 mg + een pot chondr. 600 mg samen 59, 00 euro. toch wel een flinke investering. Er zitten natuurlijk wel 3 x zoveel pillen in, maar 3 x 7 euro is nog geen 59,00 of zie ik nu iets over het hoofd? (ik ben niet zo'n rekenwonder ;D).
Die pot van de DA daar heb ik ong. 3 maanden mee gedaan en koste 33,00 Dat was poeder van Sasha's blend. Mijn bezwaar is dat daar haaienkraakbeen in zit. wist ik natuurlijk niet toen ik het meekreeg, had daarvoor altijd canoflex van Dorith, maar we kregen die ochtend te horen dat ze vrij ernstige artrose had en waren met hele andere dingen bezig.
Maar goed. Ik ga het nu eerst maar eens proberen met die kruidvat pillen. Mijn man heeft een vijzel op z'n werk, dus die heeft gewoon weer een leuk klusje!

Groetjes,
Daniëlle.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#202145
[quote="daanentous"]
De pillen van kruitvat bevatten 750 mg gluco. en 250 mg chondr. dat zijn 60 tabl. voor 7 euro nog wat.
Ik denk dat 1 tabl. per dag wel voldoende is voor haar. Op de site kost een pot gluco 750 mg + een pot chondr. 600 mg samen 59, 00 euro. toch wel een flinke investering. Er zitten natuurlijk wel 3 x zoveel pillen in, maar 3 x 7 euro is nog geen 59,00 of zie ik nu iets over het hoofd? (ik ben niet zo'n rekenwonder ;D).
[/quote]

;D met je rekencapaciteit is niks mis, nee. Maar ik wilde ook een hoger chondroïtine gehalte, en daarom heb ik voor glucosamine.com gekozen.
Ik heb eerst alle reform en gezondheidszaken afgestruind voor gluco en chondro tabletten en ben me toen kapot geschrokken van de prijzen die ze vroegen. Toen vielen de prijzen van glucosamine.com toch errug mee ;).
Door Peet
#202164
Aangezien Beau ze er ook uitpikt, knip ik de pillen met een flinke hobbyschaar doormidden. Dan in de Bibi verstoppen, dat gaat het goed.
Door Peet
#204087
Ik geef Beau 's avonds zijn glucosamine en 1 tablet anti-oxidant.
's Ochtends krijgt hij een multivitamine. Maar Beau krijgt wat meer supplementen dan normale " gezonde" honden vanwege zijn Deg Myelopatie.
1x daags dus...
Gebruikersavatar
Door Nitus
#204138
Helen schreef: Geven jullie trouwens de glucosamine een of twee keer per dag? Zou dat trouwens nog wat uitmaken? Je zou denken van niet.
Ik geef 2x per dag, op het etiket staat: Twee capsules dagelijks. Verdeeld over de dag of in één keer innemen. Dus het maakt idd niet uit ;).
Gebruikersavatar
Door Elly
#204562
Even een vraag, misschien heb ik iets gemist. Waarom geven jullie toevoegingen aan de honden? Als je goed barft (dus veel afwisselt) of kvv voert waarom dan die toevoegingen? Ik geef mijn hond Carnibest en af en toe borage-olie of visolie, dat is toch voldoende?
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door