Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door *Flip*
#2039722
Onze kat heeft een blaaszweer, dat komt door stress. Metacam als oplossing vind ik wat extreem. Op het moment moet ik het wel ff geven, want als het voelt al een blaasontsteking dan weet ik uit ervaring dat pijnstilling wel erg prettig is.

De enige oorzaak vd die ik zo kan bedenken is dat ik een week lang voor de 2 buur katten heb gezorgd, dus ook gekroeld ed. Gezien dat nog wel vaker voor zal komen, ook bij andere buurkat, ben ik op zoek naar een homeopathisch middel dat ik van te voren aan de kat kan geven zodat de stress vermindert/niet opkomt en de kans op een nieuwe blaaszweer verkleint.

Een feliway oid zal niet gaan, want Flip is overdag voornamelijk buiten. Liever ook niet iets dat ik maanden moet geven voor het effect heeft, want het gaat steeds maar om een paar dagen tot 2 weken en de ene buuv is van het laatste moment, dus dan gaat dat sowieso niet.
Door Ziviaantje
#2039952
Blaaszweer door stress? Nooit van gehoord, ik dacht dat ik verkeerd las en dat er maagzweer moest staan :biggrin2: Blaasontsteking bij stress ken ik wel. Groene os heeft een Rust Compositum wat bij angsten, stress, hyperactief gedrag, bij onrust, spanningen gegeven kan worden. Kan zowel voor de hond als kat gebruikt worden. Ik gebruik het voor Indy bij onweer! Dat blijft bij haar altijd een stressfactor ::)
Door *Flip*
#2040287
ik noem het een blaaszweer, omdat het geen ontsteking is. Bespaart mede-BP goedbedoelde adviezen over ontstekingen ;)  Schijnt op dezelfde manier te werken als maagzweer bij mensen.
Door Ziviaantje
#2040375
Ok, wat vervelend zeg... En dat dat ook zo snel kan ontstaan.... nou, misschien heb je wat aan mijn tip van die Rust Compositum  :D Ik gebruik het ook alleen als en onweer voorspeld wordt....
Door Mevroi Kruim
#2040406
In principe moet je Rust Compositum opbouwen, het bestaat deels uit supplementen waarvan je langzaam een voldoende hoeveelheid moet opbouwen voordat het effectief is.
Hoe snel dat werkt verschilt per hond en per situatie heb ik gemerkt. Kátur krijgt het voor oud en nieuw en ik begin dan eind november met geven. Het eerste jaar merkte ik al na een paar dagen veel verschil, maar afgelopen jaar bv duurde dat veel langer en was het effect sowieso duidelijk minder.
Door *Flip*
#2041119
Mevroi Kruim schreef: In principe moet je Rust Compositum opbouwen, het bestaat deels uit supplementen waarvan je langzaam een voldoende hoeveelheid moet opbouwen voordat het effectief is.
Hoe snel dat werkt verschilt per hond en per situatie heb ik gemerkt. Kátur krijgt het voor oud en nieuw en ik begin dan eind november met geven. Het eerste jaar merkte ik al na een paar dagen veel verschil, maar afgelopen jaar bv duurde dat veel langer en was het effect sowieso duidelijk minder.
Dan ga ik daar niet zoveel aan hebben. Aan Flip zelf merk ik eigenlijk niets, tenminste, ik ging ervan uit dat hij meer binnen was omdat het echt een paar dagen &%#*weer was.
Ik twijfel ook of ik vandaag nog Metacam moet geven, hij heeft vanmorgen een goede plas in de tuin gedaan. Kon alleen de kleur niet zien.
Door Mevroi Kruim
#2041204
Rust Compositum is goed spul, ik ben er heel blij mee maar idd niet het aangewezen middel voor incidenteel gebruik. En het is echt heel smerig  :-X Kátur eet het alleen als het heeeeel goed verstopt is in een grote bal gehakt oid.
Ik zou met de da overleggen over bv iets van Zylkene of zo, geen idee of dat voor katten ook aan te raden is.
Door Too
#2041211
Geen ervaring maar zou maatwerk homeo/bloesem niet iets voor jullie zijn?
Misschien heeft Tannetje een idee of homeo-natura
Succes, dit klinkt knap lastig
Door *Flip*
#2041350
Zylkene heb ik ff opgezocht en dat is ook voor katten, zal eens met de DA overleggen of dat een optie is.

Maatwerk bachbloesems vind ik een beetje ver gaan, dan zou ik eerder aan de buuv vragen of een andere buur haar katten eten kan geven. Zij zorgt nl niet voor Flip als wij er niet zijn ;)

Dat is wel een 2e waar ik mee zit, wij gaan straks 2 wkn op vakantie. De andere buuv die dan komt voeren is gek op Flip, maar allergisch. De buurman gaat 's avonds mee om te knuffelen, maar dat vond Flip vorig jaar toch wat weinig. Buuv had vaak tot haar achtertuin een Flip op/tussen/onder haar voeten. Vorig jaar is dat allemaal prima gegaan, maar zij zullen niet merken als Flip stress heeft.

Is het een idee om Zylkene preventief door het voer te doen vanaf 2-3 dagen voor vertrek? Of werkt dat niet onder het motto: "baat het niet, schaadt het niet?"
Kan ik dat met porties invriezen? Voor de vakantie maal ik alles, behalve nekken, voor de zekerheid. Het malen staat voor volgende week op de planning.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door