Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2040518
Hallo,
onze hond (zwarte Labrador van 15 maanden) geniet al langer van vlees. Hij ziet er top uit, is goed op gewicht en heeft een glanzend vacht.
Wij hebben overwogen om bij hem een implantaat te laten zetten. Nu is bekend dat de stofwisseling daardoor langzamer gaat en dat de neiging
om dikker te worden heel groot is. Daarom moet de dagelijkse hoeveelheid aangepast worden. Hij weegt 31 kilo en zit nu op ong. 2,3 %.
Wat is jullie ervaring ? Moet ik heel veel naar beneden (bvb. 1,8 % ???) of missch. eerst even op 2% zitten en kijken hoe het zich ontwikkeld. Natuurlijk
kun je op het oog voeren maar ik wil het wel heel goed in de gaten houden. Ik ben wel van plan om hem de eerste tijd vaker te wegen.

Wellicht heeft iemand hier op het forum ervaringen hiermee. Alvast bedankt voor jullie reacties.
#2041716
Baiko is wel aangekomen, maar dit was voor hem niet erg, hij was altijd wat aan de dunne kant. Én.. het jacht seizoen is nu afgelopen, dus is het voor hem ook rustiger. Dus of het nu van het implantaat is of van de rusperiode?... Ik denk allebei een beetje. Ik voer nu minder dan in de winter.
Ik doe dit op het oog (wegen doe ik eigenlijk nooit, maar heel af en toe), maar hou nog wel bij hoeveel hij in grammen eet.
#2043348
Een implantaat die een reu een tijd lang onvruchtbaar maakt, meestal zo een half jaar tot een jaar.

Wij hebben zo´n implantaat laten zetten om te kijken of eventueel castratie een oplossing zou zijn. Maar in Baiko´s geval laten we straks geen castratie doen. Dus gelukkig zijn er zulke mogelijkheden om het uit te proberen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door