Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Lia*
#2039967
Vorige week heb ik 10 makrelen in stukjes gesneden en gedroogd. De koppen had ik rauw gegeven, maar dat was geen succes. De één na de ander kotste het weer uit. Anderen moesten het zo ie zo al niet. Ja, tegen heug en meug, en dat kwam er wat later weer uit. Maar gedroogd ging het prima. Hier de foto's.
Voor het drogen:
Afbeelding

Na het drogen:
Afbeelding

Het blijkt een echt lekker hapje voor mijn Shelties. En puur natuur  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#2040249
pallas schreef: Ziet er goed uit. Hier zijn ze gek op makreel. Ik zal er ook eens eentje op de droger leggen. :)

Nou, eentje is wel erg weinig hoor. Ik zou er maar wat meer drogen. Ik ga het zeker herhalen want ze vinden het echt lekker. Ook ga ik sardines proberen. Ik heb de stukjes makreel per portie voor 1 dag ingevroren.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2040254
Zien er goed uit! Kan me voorstellen dat ze dat wel lekker vinden :)  Hier wordt overigens ook vrij makkelijk op rauwe makreel gekotst, dus daarom doe ik verder maar nooit veel moeite voor dat visje. Maar dit is wel een goed idee natuurlijk :)
Gebruikersavatar
Door nova
#2040271
Angelique schreef: Zien er goed uit! Kan me voorstellen dat ze dat wel lekker vinden :)  Hier wordt overigens ook vrij makkelijk op rauwe makreel gekotst, dus daarom doe ik verder maar nooit veel moeite voor dat visje. Maar dit is wel een goed idee natuurlijk :)
Is het niet vettig meer als het gedroogd is?
Door malimaniac
#2040721
Ik zat toevallig van de week te denken dat ik een keer zalm wil proberen te drogen, maar ben bang dat het erg vettig blijft.
Hoe is dat bij de markreel? Ben ook benieuwd naar de sardines. Die worden hier rauw niet gegeten, wie weet gedroogd wel.
Spiering lijkt me ook een mooi visje om te drogen. Hebben al een mooi formaatje om als trainingssnackje te dienen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2040724
nova schreef: Is het niet vettig meer als het gedroogd is?
Dat zal best vettig zijn. Maar Lia weet dat beter denk ik :)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2040725
malimaniac schreef: Ik zat toevallig van de week te denken dat ik een keer zalm wil proberen te drogen, maar ben bang dat het erg vettig blijft.
Hoe is dat bij de markreel? Ben ook benieuwd naar de sardines. Die worden hier rauw niet gegeten, wie weet gedroogd wel.
Spiering lijkt me ook een mooi visje om te drogen. Hebben al een mooi formaatje om als trainingssnackje te dienen.
Zalm is hier nooit een succes geweest, dat blijft gewoon te vet. Ik heb wel eens gehoord van mensen die de zalmvellen droogde en dat was wel een succes. :)
Gebruikersavatar
Door koekje
#2040739
Van die gedroogde visjes voor katten uit de dierenwinkel zijn volgens mij ook gedroogde spieringen. Ot en Sien vinden ze niet te vreten, maar ik ken genoeg honden (Kiki en hond van zus) die ze wel graag eten.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2042048
Angelique schreef: Zalm is hier nooit een succes geweest, dat blijft gewoon te vet. Ik heb wel eens gehoord van mensen die de zalmvellen droogde en dat was wel een succes. :)
vellen zijn zeker een succes!!!
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2042376
marjan23 schreef: Heb jij de vis graatvrij gemaakt voordat je het in de droger deed?
zat ik ook aan te denken...
Door ien
#2043233
lijkt me niet dat je zalm zo makkelijk kan drogen want het blijft toch heel vettig. Maar als de hondjes het rauw niet lusten, kun je het natuurlijk toch gewoon drogen om uit te proberen of ze het gedroogd wel lusten. Als het dan toch vettig blijft dan gooi je het na het drogen gewoon weer terug in de vriezer en dan blijft het toch goed houdbaar.

Ik heb tot nu toe eigenlijk alleen maar witvis (hoe heet dat koolvisfilet of zo, van die rechthoekige blokjes) daar snijd ik als het nog een beetje bevroren is heel gemakkelijk kleine blokjes van. Dat droogt super gemakkelijk en zijn lekkere beloningsblokjes.  :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door