Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Ysa
#204028
Hoi

Waarschijnlijk denken jullie ; weer een item over mergpijpjes ...maar als beginner wil ik toch graag iets vragen..

Ik heb de mergpijpjes gekookt en met merg en al gegeven.Ze vonden het geweldig lekker !!!!!!! Maar nu komt het ; ik vond later allemaal scherpe splinters van het bot..Erg scherp en het lijkt mij dat dit schade aanricht als ze dit opeten..

Heb ik iets verkeerd gedaan ????????????????????

Yvonne ???
Door Helen
#204029
[quote="Ysa"]
Hoi

Waarschijnlijk denken jullie ; weer een item over mergpijpjes ...maar als beginner wil ik toch graag iets vragen..

Ik heb de mergpijpjes gekookt en met merg en al gegeven.Ze vonden het geweldig lekker !!!!!!! Maar nu komt het ; ik vond later allemaal scherpe splinters van het bot..Erg scherp en het lijkt mij dat dit schade aanricht als ze dit opeten..

Heb ik iets verkeerd gedaan ????????????????????

Yvonne ???
[/quote]

Yeps in de eerste instantie het koken!!! Gekookt bot is LEVENSGEVAARLIJK. En om nog ff te zeuren 8) waarom mergpijpjes?? Ik vind mergpijpjes ongeschikt voor honden. Ongekoookt zijn die krengen al knetterhard....
Door Lizzy
#204036
Ja, dit bot richt inderdaad gemakkelijk schade aan. Botten mogen NOOIT, maar dan ook werkelijk nooit gekookt worden. Alle botten moeten rauw gegeven worden. En dan sluit ik me wel aan bij Helen..., ik vind mergpijpjes eigenlijk ook ongeschikt. Ik vind ze ook te hard. Lees anders "honden en het eten van botten":

http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... readid=801
Door Ysa
#204040
Ik heb deze tip ook maar gekregen ; het koken dus !
Van iemand die er toch wel verstand van heeft; ik begrijp hier helemaal niets van ...


Yvonne( die dacht dat ze het goed deed !! ) :-\
Door Ysa
#204052
Geen idee ? De slager zei al ; gewoon zo geven..
Iemand anders zei ; neej eerst koken ...

Toen heb ik dat maar gedaan ::)

Dom van mij !!

Yvonne
Door Ysa
#204054
heb het al gelezen Lizzy ; bedankt !!

Yvonne ;)
Door Lizzy
#204055
[quote="Ysa"]
Van iemand die er toch wel verstand van heeft;[/quote]

Blijkbaar niet dus......
Door Lupa
#204273
[quote="Ysa"]
Hoi

Waarschijnlijk denken jullie ; weer een item over mergpijpjes ...maar als beginner wil ik toch graag iets vragen..

Ik heb de mergpijpjes gekookt en met merg en al gegeven.Ze vonden het geweldig lekker !!!!!!! Maar nu komt het ; ik vond later allemaal scherpe splinters van het bot..Erg scherp en het lijkt mij dat dit schade aanricht als ze dit opeten..

Heb ik iets verkeerd gedaan ????????????????????

Yvonne ???
[/quote]
koken?? :o :o
even snel in de bib maar duiken, en mergpijpjes is ook al van zich zelf een hele harde bot.
Door laura
#204277
Tosca krijgt ook weleens de mergpijp uit de soep.

Dat alleen het vet eraf en het merg eruit!
Na 5 minuutjes dus niets meer aan....

Een verstandige hond ;)
Ik zou het alleen nooit als bot geven idd. en al helemaal niet gekookt!
Door jeanne
#204842
hier peuteren ze ook het merg eruit (wij geven het gewoon rauw hoor) en dan is het even spelen met het bot en dan gaat het in de kliko. Als ik het niet af zou pakken, zouden ze er uren op liggen knagen :-\
Door Ysa
#205039
[quote="jeanne"]
hier peuteren ze ook het merg eruit (wij geven het gewoon rauw hoor) en dan is het even spelen met het bot en dan gaat het in de kliko. Als ik het niet af zou pakken, zouden ze er uren op liggen knagen :-\

[/quote]

Ja , dat kan ik natuurlijk ook doen ; ze vinden het zo lekker , maar dan voortaan ; merg op / bot weg !!

Yvonne
Door tieneke
#205041
Hier geen mergpijpjes of andere recreatiebotten meer.
In de eerste plaats zijn die krengen loeihard voor het gebit en de tweede plaats vreet Tinus ze totaal op als hij de kans krijgt :o :o
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door