Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door *Yvje*
#2040278
Hoi !

Izzy heeft diarree gisteren, nogal hardnekkig ook, het is erg dun. Ze voelt zich verder prima en is helemaal nog zichzelf.
Ze heeft wel een harde buik en een beetje een opgezwollen anusje. Maar ik ga nog niet met haar naar de DA gezien
het de 2e dag is en hopelijk snel weer over is. Ze heeft in Januari ook flinke diarree gehad, toen duurde het langer dan een
week maar voelde ze zich ook nog helemaal goed en ben dus toen niet naar de DA gegaan, het is toen uiteindelijk over gegaan
door middel van Isogel en omdat ik haar op Kvv had overgezet. Nu wil ze haar Kvv dus heel vaak niet en ben daarom weer
terug op Orijen sinds anderhalve maand en dit ging prima ! Ik vermoed dat haar weerstand door haar vaccinatie vorige maand
wat minder is geworden en ze een virusje te pakken heeft, Axl heeft ook èen dag een beetje dunne ontlasting gehad namelijk.

Nu mijn vraag, kan ik haar gewoon rauw blijven voeren of beter niet ivm haar lagere weerstand en de bacterien in vlees ?
Door *Flip*
#2040291
Wat heb je vorige keer gedaan?
zelf denk ik dat het geen kwaad kan, je zou er eventueel wat kokend water over heen kunnen doen. Heb je iets van echinaforte in huis?
Door Mevroi Kruim
#2040408
Ik zou niet het voer drastisch gaan veranderen. Kijk wel of ze voldoende vocht binnenkrijgt, met waterdunne diarree verliest ze wel veel vocht dus ze moet extra drinken.
Door *Yvje*
#2040483
Dank jullie voor jullie reactie. Vorige keer ging het dus maar niet over en dacht ik dat het aan het voer kon liggen,
vandaar dat ik haar had overgezet op Kvv, ook kreeg ze dus toen een week lang Isogel door haar natvoer.
Ik heb vanochtend vroeg maar bij huisdierdokter.nl gastro tabletten voor de diarree en echinacomplex gekocht.
Ze had me vannacht de kamer eronder gepoept, redde het net niet tot de kattenbak denk ik, ook bleef er door de Isogel
een sliert hangen, das het nadeel van Isogel vind ik, hebben beide katten dan last van, krijgen ze het er niet goed uit omdat het
èen sliert is en het laatste beetje dan net niet eruit wil, dus ze was aan het sleetje rijden, heb het maar met wc papier uit d'r kontje getrokken,
vond ze niet fijn maar moest wel, het zat gewoon los. Vandaag nog even Isogel want het is beter dan die spuitpoep en hopelijk
heb ik het pakketje morgen. Ze ging net weer naar de kattenbak, nog wel dun maar iets smeuïger gelukkig dus de Isogel helpt wel
, zal haar nog wat meer erdoor doen. Ik zal ook eens kijken of ze d'r kleine beetje Kvv ook lust met gekookt water erover heen.

Drinken doet ze gelukkig heel goed ! Ze drinkt naar mijn idee zelfs iets meer als normaal dus dat zal geen probleem zijn lijkt me.
Ze is nu alweer aan het ravotten met Axl..
Door *Yvje*
#2042003
T'lijkt beter te gaan met de diarree, ze heeft alleen dinsdag avond haar laatste poepje gedaan.
Ik zag zojuist dat ze ook een klein beetje een uitpuilende anus heeft.. moet ik hier nu al mee naar de DA of
het even een aantal dagen aanzien ?
Laatst gewijzigd door *Yvje* op do 23 jun 2011, 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door *Yvje*
#2042050
Ik heb nog eens even gegoogeld voor oorzaken van diarree en uitpuilende kontjes en als ik het zo lees
vermoed ik dat het wel eens een heel ander probleem kan zijn dan diarree alleen.
Namelijk anaalklieren ..

Het valt me al een week of 2 op dat Izzy regelmatig ineens jeuk lijkt te hebben rondom haar staartbasis, gaat ze er ineens in bijten,
deed ze eigenlijk nooit. Ook is het me opgevallen dat Axl, de andere kat steeds haar kont loopt te besnuffelen en
ik had haar laatst haar broek gekamd en dus ook langs haar anus en die haren had ik even op de grond gelegd en normaal gesproken
ruikt Axl er dan ook wel eens aan maar loopt weer verder maar deze keer bleef hij er maar aan snuiven en ging flèmen,
ik ruik zelf nog geen anaalgeur trouwens maar dit zou wel eens het probleem kunnen zijn, schijnt dat ze dan ook wel eens diarree
kunnen krijgen doordat de zakjes zo opgezet zijn en dus het anusje ook dat de ontlasting er niet goed uit kan ...

Heb even een afspraak gemaakt bij de DA voor morgen ..
Laatst gewijzigd door *Yvje* op do 23 jun 2011, 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door *Yvje*
#2042333
Hoera !! Ze heeft zojuist een mooie keutel neergelegd ! Ze leek er geen moeite me te hebben
en het is geen diarree meer. Ik denk dat ik vannacht nog even aankijk, kan natuurlijk ook zijn haar
kontje wat dik is van de diarree, mocht ze nou meer last krijgen ga ik gewoon heen, maar ze lijkt
zich prima te voelen en ze kan dus gewoon ontlasten. Ik denk dat ik de DA wel weer af kan bellen maar
zie het nog even aan .. gelukkig zit er dus niets in de weg ..
Door *Yvje*
#2043060
Zo, voor als iemand nog interesse heeft om het te lezen.
Izzy had verstopte en volle anaalkieren, waarschijnlijk had ze er
al langer last van maar door de diarree werden ze helemaal niet meer geleegt,
hij haalde er eerst wat opgedroogde troep uit en toen spoot het er uit,
vandaar haar uitpuilende kontje, ze zette er steeds druk op namelijk.
Diarree lijkt helemaal over te zijn, waarschijnlijk een klein virusje geweest.
Door *Flip*
#2043194
iehl, ik ben er ooit bij geweest met een hond, dat stinkt!!! Wel fijn dat ze er nu vanaf is :)

Onze hond ging altijd sleetje rijden, deed Izzy dat ook?

Wel typisch, brokken honden hebben er over het algemeen meer last van dan vers gevoerde honden en honden weer meer dan katten, dus bij vers gevoerde kat zal ik zoiets niet snel verwachten. Ff tijdje in de gaten houden, het kan nl gemakkelijk terug komen.
Door *Yvje*
#2043213
@ Pammie, ik voer Izzy sinds een maand weer brokken, en pas sinds een week weer meer vlees, het
was dus voornamelijk brok wat ze heeft gehad deze maand. Ik vind het ook wel frapant...

Axl had wel eens voor de vers tijd dat ie er een druppel aan had hangen, nu sinds Kvv ook nooit meer last van,
nou zijn zijn keutels ook wel een stuk harder dan de brokjes poepjes van Izzy hoor ..

Ik hoop dat ik Izzy toch langzaam aan kan wennen aan meer vlees en een klein deel brok en misschien dan toch uiteindelijk alleen vlees !

Ze ruikt nog wel flink nu ... minder lekker mja .. ze likt het ook op met een gezicht ..  ;D
Haar anus is nog een beetje opgezet maar dit moet in de komende dagen wel slinken, dit kwam of door de diarree maar dit lijkt
me niet zo want de diarre was vanaf woensdag over en het is donderdag begonnen dat het ging uitpuilen in dat geval
kwam het volgens de Da waarschijnlijk omdat ze er steeds druk op zette omdat ze het er uit wou hebben ..
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door