Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Chriske
#2031868
Een vriendin haar hond (Boerboel) is al meerdere malen schijndrachtig geweest.
Nu is ze niet zo geneigd om haar te laten steriliseren omdat ze enkele honden kent die incontinent zijn geworden ten gevolge van sterilisatie. Dit was trouwens ook het geval met mijn teefje op 2.5 jarige leeftijd.
Een incontinente Boerboel is natuurlijk ook niet plezierig.
Is er iets natuurlijks dat de hond door de schijndracht kan helpen?
Door Lizzy
#2034895
En als de tip van Marije niet helpt, zouden ze het best naar een homeopathisch therapeut of DA kunnen gaan om daar een precies passend hom. middel uit te zoeken voor de hond. Overigens schijnt het ook te helpen om in de dagen na de loopsheid de hond te laten vasten. Moet de hond natuurlijk wel zelf samengesteld eten. En dan moet de hond langzaam wennen aan vasten. Dat staat beschreven in de e-boeken van Mogens Eliasen. Maar mocht ze interesse hebben, wil ik dat wel voor haar neertikken.
Door Ziviaantje
#2039962
Ze zou Puur Schijnzwanger kunnen proberen en dan al tijdens de loopsheid geven als het zo heftig is bij haar. Weet wat het is, Indy had er ook zo last van ::) Bij haar wel het hele kippenhok uitgehaald, maar bij aussies niet zoveel kans op incontinentie door sterilisatie gelukkig ;)
Door Chriske
#2042387
dag allemaal,

ik ga haar de tips mededelen.
De BB eet rauwe voeding, zelf samengesteld en ik heb een exemplaar van Eliasen liggen, maar het is al lang geleden
dat ik het heb gelezen, dus even opfrissen.

Ik hoop dat ze al even verder kan.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door