Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2039833
Sinds een week voer ik nu KVV van Natu-Dog..Over een dag of 4 begin ik met BARF. Ik kan het topic niet meer vinden maar ik dacht hier ergens gelezen te hebben dat je KVV in de zelfde hoeveelheden moet geven als BARF (dat doe ik dus nu ook). Op de verpakking staat welliswaar dat ze maar 20 gram per kilo gewicht mag.. Wat dus inhoud dat ze het driedubbele krijgt van de aanbevolen hoeveelheid.. daarbij krijgt ze ook nog elkedag groentemix.. ze vind het heerlijk.. Daar heb ik volgens mij geluk mee :biggrin2:

Maar nu is het dus zo.. dat ze (ik heb er seriues een stopwatch bijgehouden) Binnen 40 sec. dr eten op heeft.. en daarnaast eet ze alles, maar dan ook echt ALLES wat ze kan vinden... gister was ik ergens op bezoek, begon ze spontaan de brokjes van de andere hond te eten (terwijl ze nog geen uur geleden gegeten had). Ze is niet te dik maar Zker niet mager.. dus meer voeren zit er niet in..
Maar is het Normaal dat ze zoveel wil eten? En t zo na binnen schrokt?

Groetjes!!
#2039842
Hoe oud is je hond? Je voert sinds een week kvv begrijp ik, at ze daarvoor niet zo snel dan en geen andere dingen als ze die vond? Het lijkt me vrij normaal. Mijn hond eet ook alles op als ie per ongelijk ergens tegenaan loopt. En als ze de kvv veel lekkerder vindt dan wat ze daarvoor kreeg is het ook normaal dat ze sneller eet. Ik heb er nooit een stopwatch naast gehouden, maar volgens mij zijn sommige van onze honden sneller dan 40 seconden. Onze honden moeten echt al behoorlijk vol zitten (meerdere kilo's) willen ze eten laten staan, een enkeling uitgezonderd.
#2039845
nou de mijne is er ook zo een. Als ik haar in 1x de hele dagportie voorschotel weet ik gewoon zeker dat ze alles op eet. En als ze dan nog wat zou vinden zou ze dat ook achterover werken. Ik geef der gewoon niet aan toe. Ik dacht eerst dat ze misschien te weinig kreeg, maar ze ging alleen maar meer poepen van meer eten en verder vertoonde ze nog exact hetzelfde eetgedrag, mijn conclusie is dan ook bij mijn hondje: ze houdt van eten! Ze eet dan ook ALLES wat ik haar voorschotel. Wel makkelijk  :biggrin2:
Volgens mij is hier alles nog sneller op dan 40 seconde trouwens.
#2039848
Ze is 10 weken.. voorheen at ze wel goed.. maar over een bakje brokjes deed ze 5 x zo lang.. maar ook toen al liep ze overal aan te plukken . vooral mijn moestuintje lijd eronder..:p En het hele huis 'stofzuigen'
Ik ben blij te horen dat t een normaal gedrag is:p
Maar ik vraag me dan ook nogmaals af hoeveel kvv ik nu moet geven.. omdat ze volgens de aanbevolen hoeveelheid dus t driedubbele krijgt!!??
#2039859
Kong kan gewoon in de vaatwasser, ideaal! :-D Moet je alleen niet de puppykong hebben, maar wel een grote. Anders blijf je bezig..

Gewoon kijken hoe je hond groeit op de hoeveelheid die je nu voert denk ik.. Hoeveel procent voor je nu dan?

Die van mij krijg alles uit zijn kong hoor. En dan heb ik nog de puppykong! Dat is het leuke, je ziet ze denken over hoe ze het er uit moeten krijgen.
#2039865
Nou ze weegt 5 kilo en n beetje.. en mag dus volgens de beschrijving 20 gram per kilo.. ik geef haar 350 gram Per dag.. Dat is wat ik met KVV ook zou voeren, ik durf de percentages van het voer niet meer pecies te zeggen maar dit was wat t dichts in de buurt kwam van samenstelling t.o.v. BARF. ik weet alleen nog uit mijn hoofd dat er 39% gemalen bot in zat.
Maar ik denk persoonlijk dat een grotere kong dan de puppy kong te groot is voor dr.. ? want ze moet m toch helemaa lin de mond nemen om erop te bijte zodat er iets uitkomt??
#2039900
Dotti schreef: Nou ze weegt 5 kilo en n beetje.. en mag dus volgens de beschrijving 20 gram per kilo.. ik geef haar 350 gram Per dag.. Dat is wat ik met KVV ook zou voeren, ik durf de percentages van het voer niet meer pecies te zeggen maar dit was wat t dichts in de buurt kwam van samenstelling t.o.v. BARF. ik weet alleen nog uit mijn hoofd dat er 39% gemalen bot in zat.
Maar ik denk persoonlijk dat een grotere kong dan de puppy kong te groot is voor dr.. ? want ze moet m toch helemaa lin de mond nemen om erop te bijte zodat er iets uitkomt??
Dotti. die 2% is een richtlijn voor volwassen honden... pup mag echt wel meer hoor- hebbeb ze ook nodig om te groeien!-, 350gr klinkt wat veel maar als pup t goed doet en niet wegrolt  ;)  si t goed
#2039942
Je moet niet afgaan op de aanbevolen hoeveelheid maar hoe jou hond het doet op de hoeveelheid.
Bandit zou eigenlijk de helft moeten hebben van wat hij krijgt. Hij is 6 jaar en eerder te mager dan te dik. Dus je moet gewoon op gevoel voeren. Als jij zegt dat hij goed op gewicht is zal het wel goed zijn. Dat blijven eten heeft mijn hond ook hoor.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door