Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door judith vd
#2039699
Dag allemaal,

Op 10 mei is Diza loops geworden voor de 1ste keer. Deze loopsheid verliep normaal (als ik hem vergelijk met de loopsheid van mijn vorige hond).
Die loopsheid is alweer lang over, maar ze is nog steeds niet zichzelf. Ik vind haar nog behoorlijk sloom en ook een stuk minder enthousiast dan ervoor.
Reuen vinden haar nog steeds lekker ruiken.

Herkennen jullie dit?
Wat hebben jullie eraan gedaan?

groeten,

Judith
Door Barf
#2039704
judith vd schreef: Dag allemaal,

Op 10 mei is Diza loops geworden voor de 1ste keer. Deze loopsheid verliep normaal (als ik hem vergelijk met de loopsheid van mijn vorige hond).
Die loopsheid is alweer lang over, maar ze is nog steeds niet zichzelf. Ik vind haar nog behoorlijk sloom en ook een stuk minder enthousiast dan ervoor.
Reuen vinden haar nog steeds lekker ruiken.

Herkennen jullie dit?
Wat hebben jullie eraan gedaan?

groeten,

Judith
Ik zou direkt denken aan een baarmoederontsteking, wil je niet ongerust maken maar zou het even laten nakijken  ;)
Door sella
#2039706
Mijn amber had dat ook, lekker blijven ruiken, niet helemaal haar zelf.
Toen ze bijna 2 was, is te ternauwernood aan de dood ontsnapt doordat ze een gesloten baarmoederontsteking had, die was net buiten haar lijf toen hij knapte. Was formaat voetbal.

Sindsdien ben ik erg voorzichtig met teven, lekker blijven ruiken en wat sloomer.
Liever een keer teveel controle dan tekort.
Ik zou me zeker inlezen op frambozenblad en puur utero.
Dat helpt om de baarmoeder op te schonen na de loopsheid, nu helpt het vermoed ik niet meer, omdat ik vermoed dat de baarmoeder weer helemaal gesloten is.
#2039819
Schijnzwanger zijn kan heel goed, maar verzeker je er van dat het geen sluimerende baarmoederontsteking is !!
Een baarmoederontsteking zonder afscheiding naar buiten is heel erg gevaarlijk !!
Drinkt en eet ze normaal, is ze gevoelig bij haar buik?
#2039829
de Meiden schreef: Schijnzwanger zijn kan heel goed, maar verzeker je er van dat het geen sluimerende baarmoederontsteking is !!
Een baarmoederontsteking zonder afscheiding naar buiten is heel erg gevaarlijk !!
Drinkt en eet ze normaal, is ze gevoelig bij haar buik?
Ja, ze eet en drinkt prima: zoals altijd.
Haar buik is niet gevoelig, maar ze heeft wel 'borstvorming'.

Een temp van 38,6 en geen afscheiding. Haar vulva ruikt ook niet naar: heb er een tissue tegenaan gehouden en daaraan geroken, maar dat rook nergens naar.
Ze likt zich nog wel daar, maar niet overmatig.
#2039869
Het is waarschijnlijk schijnzwanger.
Ze heeft nl geen koorts, drinkt niet overmatig, geeft niet over, eet gewoon, geen gevoelige buik en vloeit niet. Dat zijn symptomen van een baarmoederontsteking.
Gelukkig maar!!

Dit zou nog max 3 weken kunnen duren.

Is het idd zo dat het bij elke loopsheid erger kan worden?

edit: wat kan ik doen om het de volgende x te voorkomen? Heb al iets gelezen over frambozenblad en puur schijnzwanger?
Laatst gewijzigd door judith vd op ma 20 jun 2011, 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.
#2039931
Ik heb het bij Indy na haar eerste loopsheid ook gehad... ze was gewoon mijn hondje niet meer  :'( Ze was zo sloom en bij haar hield het echt maanden aan ( niet zo zeer de schijnzwangerschap, die was na een maand over, maar haar gedragsverandering). Haar zusje had precies hetzelfde. Na de tweede loopsheid heb ik haar laten helpen omdat het toen weer bal was.... Advies bij schijnzwangerschap: veel aandacht, veel naar buiten, geen pluche speeltjes/doekjes/dekens voor het grijpen die ze als pup kan behandelen en eventueel Puur Schijnzwanger gebruiken als het allemaal niet helpt.
Laatst gewijzigd door Ziviaantje op di 03 jan 2012, 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
#2164484
Ik geef mijn honden altijd een theelepel gedroogde frambozenblad tijdens de loopsheid.
Weet iemand hoe lang je dit moet volhouden na de loopsheid, ik geef het nog 1 week door.

Helpt frambozenblad nog bij schijnzwanger of is dat dan al te laat.
#2164521
Heel herkenbaar, helaas. Vanaf de loopsheid t/m 9 weken er na in toenemende mate minder energiek, minder 'gek' en gevoeliger. En een volgende loopsheid wat sterker dan de eerdere.. Nooit hebben ze met speeltjes gedaan of het pups waren, maar wel een enkele keer op de laatste dag een beetje melk.
Vanalles geprobeerd: extra veel avontuur en afleiding, onmogelijk maken van dingen als in een 'hol' (lees: onder de bank) kruipen, Puur schijnzwanger (de eerste keer n.a.v. klachten, daarna vanaf aanvang loopsheid), op maat voorgeschreven homeopathische middelen na bezoek aan / consult bij Tannetje, consultatie afdeling voortplanting UKG (er is medicatie die specifiek dit gedrag vaak heel gunstig beinvloed, dat zijn niet de bekende middelen die ingezet worden bij melkgift, maar je mag het slechts de laatste 10 dagen geven dus zet weinig zoden aan de dijk bij een hond die de héle periode last heeft).

Ik hoop dat er voor jouw maatje een middel is wat goed werkt! En anders zou ik persoonlijk castratie overwegen (als je geen fokplannen hebt). Ik denk dat 'de zin van het leven' voor een hond 'genieten' is. Structureel/terugkerend drie maanden minder lol, minder fit, als gevolg van de keuze niet te castreren weegt voor mij daarom zwaar.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door