Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#2039734
Voor onze trip naar scandinavie moet Boomer ontwormt worden met: praziquantel
Dit moet binnen 10 dagen voor we zweden in komen. Nu wil ik dit zo laat mogelijk doen omdat we dan meer tijd hebben om naar zweden te rijden. Maar ook niet te laat zodat ik met een Boomer die last van dr buikje heeft in de camper een lange rit moet maken.
Aangezien ik geen ontwormingservaring heb dacht ik ik vraag het hier even  :)
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#2039740
Boomer is nogal gevoelig op dr darmpjes!!
Als ik dr als pup ontwormde kreeg ze wel direct diarree maar toen at ze ook nog brok en had ze vaak diarree!
Sinds ze vers eet heb ik dr nooit meer ontwormd en weet ik dus niet hoe ze reageert.
Zou ze er bijvoorbeeld langer dan 2 dagen last van kunnen hebben?!
Door miik
#2039747
Misschien is het een idee dat je haar op de dag van het ontwormen alleen wat kwark geeft ? Een paar keer per dag ?
Dus dat je bij voorbaat al iets licht verteerbaars geeft ?
Door sella
#2039750
MarijeEnBoomer schreef: Boomer is nogal gevoelig op dr darmpjes!!
Als ik dr als pup ontwormde kreeg ze wel direct diarree maar toen at ze ook nog brok en had ze vaak diarree!
Sinds ze vers eet heb ik dr nooit meer ontwormd en weet ik dus niet hoe ze reageert.
Zou ze er bijvoorbeeld langer dan 2 dagen last van kunnen hebben?!
Ik moet voor noorwegen straks ontwormen, en heb besloten dat 4 dagen voor vertrek te doen, dan zijn de darmen weer rustig, zijn ze niet meer hangerig(kan als ze een besmetting zouden hebben).
Door Deesje
#2039775
misschien even nakijken of navragen bij de instanties of een ontlastingsonderzoek ook mag.. wie niet waagt wie niet wint. wel zorgen dat als ze dat goed vinden je dat schriftelijk krijgt anders wordt je daar gecontrolleerd door iemand die het niet weet en heb jij het probleem...

dat zou mijn eerste ding zijn, zeggen dat je hond veel last heeft van de medicatie en je bij de dierenarts een onderzoek laat doen, met schriftelijk bewijs.. heeft misschien kans van slagen... geen idee..
Door jara
#2039798
Misschien een domme vraag maar stel hem toch... hoe kunnen ze daar controleren of jij je hond daadwerkelijk ontwormt hebt al of niet met het voorgeschreven middel... ??
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#2039801
jara schreef: Misschien een domme vraag maar stel hem toch... hoe kunnen ze daar controleren of jij je hond daadwerkelijk ontwormt hebt al of niet met het voorgeschreven middel... ??
je moet het door een da laten doen die dit dan weer moet aftekeken in het paspoort ;)
Door Fido
#2039807
Deesje schreef: misschien even nakijken of navragen bij de instanties of een ontlastingsonderzoek ook mag.. wie niet waagt wie niet wint. wel zorgen dat als ze dat goed vinden je dat schriftelijk krijgt anders wordt je daar gecontrolleerd door iemand die het niet weet en heb jij het probleem...

dat zou mijn eerste ding zijn, zeggen dat je hond veel last heeft van de medicatie en je bij de dierenarts een onderzoek laat doen, met schriftelijk bewijs.. heeft misschien kans van slagen... geen idee..


Dat gaat niet werken. Als er gecontroleerd wordt dan is dat door een douanebeambte en die houden zich aan regeltjes die op papier staan. Vaak worden die regels nog verkeerd geïnterpreteerd zodat ook wat juist is niet juist bevonden wordt :-\
Wij hebben dit al een aantal keren meegemaakt ivm sportpaarden die naar het buitenland gaan en ook al een keer met een hond. Dan wordt je vanaf een grens gebeld door hevig in paniek zijnde eigenaren die een ambtenaar voor zich hebben die ze niet doorlaat. Tot nu toe is dit altijd opgelost dmv een fax van de praktijk maar wat een stressssss zeg :(
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2039841
MarijeEnBoomer schreef: en die stress was er dan met een mest bepaling of na braaf een pilletje erin geduwd te hebben?!

Stress met een groep van 7 man bij de grens zit ik niet op te wachten namelijk ;D
Ga je over de brug? Daar moet je namelijk zelf naar binnen gaan om je hond aan te geven. Je kan er ook voor kiezen om gewoon door te rijden, er staat verder geen hond te controleren. Op boten kom je langs mensen en is de kans groter dat ze je papieren controleren.

Ik heb Angels drie dagen voor vertrek die pil in laten geven en zij heeft er geen last van gehad.
Door Suzanne
#2039846
ahum, dit advies ga ik niet geven uiteraard en het is wellicht het beste dat je het ook niet leest, maar eh.. zou je met je DA kunnen overleggen dat je een onderzoek laat doen van de mest, dat alser niets inzit de DA aftekent dat hij die pil in Boomer geduwd heeft zonder ook maar 1 pil aan te raken?  Als je begrijpt waar ik heenwil? ;-)
Kijk, eh.. dit advies geef ik normaliter niet, maar soms, als een hond er zo slecht tegen kan...?

Suzanne
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door