Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door yvette_van_alert
#2034171
Ik kan geen info vinden op bp en op het world wide web over titeren en pensions.

Ik heb dus nu maar de AID de controlerende instantie en de DIBEVO een mail gestuurd of titeren geaccepteerd wordt. Hun belang is tenslotte dierziektes te voorkomen en niet meer of minder.

Heeft iemand dit misschien al eerder gedaan??

Een vriendin van mij heeft een pension en zij wil ze best getitterd accepteren maar steld dat dat nu niet mag. Mijn honden gaan regelmatig naar haar toen en zijn puur om die reden elk jaar geent. Ik accepteer op de hondenschool wel gewoon het titeren.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#2034301
Ons pension (bij jou in de buurt) accepteert het wel.
Ik hoorde van een klant (ik weet niet meer wie) dat haar pensionhoudster navraag had gedaan bij de AID en dat ze het goed vonden. Maar hier op BP hoor ik dan weer dat het niet zo is. Dus mogelijk zijn ze er nog niet uit

Maar als maar genoeg mensen navraag doen, misschien dat er dan een eenduidige reactie komt.
Door yvette_van_alert
#2034786
Het pension waar ze nu naar toe gaan bevalt verder prima dus ik hoop dat er een uitspraak per mail komt dat ze (AID en de Dibevo)  het accepteren. Zonder een bewijs dat het is toegestaan zal Nicole dit niet accepteren omdat  ze zelf geen problemen wil krijgen. Logisch. Dus ik hoop op een snel en positief antwoord.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2034794
Ik weet dat er meerdere pensions zijn die het accepteren, maar hoe het wettelijk zit?
Maar de meeste pensions willen toch vooral dat dieren gevaccineerd zijn tegen kennelhoest, daar kun je sowieso geen titerbepaling voor doen.
Door wenche
#2034978
Het pension waar mijn honden heen gaan, die accepteerd het wel... Hij weet alleen niet hoe het zit met de instanties boven hem...
Door yvette_van_alert
#2035109
wenche schreef: Het pension waar mijn honden heen gaan, die accepteerd het wel... Hij weet alleen niet hoe het zit met de instanties boven hem...
Daar ga ik dus niet mee lopen klooien. Straks worden mijn dieren de dupe van zo iets....

Ik wil ze gewoon in hun eigen vaste pension houden en haar zeker geen problemen geven. Idd je kan niet overal op titeren. De dibevo mailde mij dat een titerbepaling niet ouder als een maand wel geaccepteerd zou worden maar of dat ook door de AID geaccepteerd wordt daar gaat het in feite om. Daar heb ik nog geen antwoord van terug.

De laatste zin van het dibevo antwoord deed mij wel grijnzen:

Met het bovenstaande hoop ik u voldoende te hebben gevaccineerd.

neuh ze had mij niet voldoende gevaccineerd :lol1:
Door Deesje
#2039222
ik heb ergens gelezen dat het officieel mag (sinds ongeveer een jaar) maar kan het even zo snel niet terug vinden... ik zal nog even zoeken..
Gebruikersavatar
Door koekje
#2039445
Paar jaar geleden alweer zou ik Ot en Sien voor de vakantieperiode mogelijk even in een pension zetten, aangezien ze niet zo makkelijk even bij iemand anders kunnen logeren en Swarts leefde toen nog, dus daar ging ook niet. Ik had uiteindelijk 1 pension in de buurt (ZW Brabant, alleen voor katten) waar mijn katten niet bij andere katten hoefden en waar ze ook zonder moeite vers en alleen vers konden eten en waar er veilig grit voor Sien in de kattenbakken gedaan kon worden. Het volgende obstakel was vaccinatie. De beheerster van het pension had zelf geen moeite met een titertest, maar ze zei dat bij bezoek van controleurs en inspectie ze een probleem zou krijgen, omdat het niet als aantoonbare dekking gezien zou worden.
Nu spreek ik wel over een tijdje geleden, specifiek katten (zijn zaken als versvoeren en titeren helemaal nog niet ingeburgerd) en ook in de periferie.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door