Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2039021
Lola heeft zeer regelmatig gescheurde nagel(s)

Ze graaft heel erg veel en graag. Misschien heeft dit er iets mee te maken?
Ik vraag me toch ook af of het een tekort is in haar voeding.

Iemand een idee?
Laatst gewijzigd door Sarah5 op zo 19 jun 2011, 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
#2039181
Ze eet Darf (net als de andere 2)

Ze heeft zeer regelmatig hele bovenlaag van de nagel van het leven af. De bovenlaag hangt dan vaak nog aan 1 stuk vast.

Ze graaft de woelmuizen uit om op te eten, dus daar is ze heel erg enthousiast mee bezig en niet te houden als ze eenmaal een muis binnen heeft...... ::)
Laatst gewijzigd door Sarah5 op zo 19 jun 2011, 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.
#2039407
signmodel schreef: oh bah das wel erg hoor. misschien kan je wat vitamine b en of zink geven? (iemand??)
ook zou ik haar niet meer laten graven. dan maar geen muisjes hoor, het ziet er erg pijnlijk uit.
Ja naar he? Zelf lijkt ze er niet veel van te hebben. Ik week het na de wandeling in de sodawater. Inmiddels heeft de bovenste laag met heel klein beetje hulp losgelaten. Ik hou het in de gaten dat er niks gaat ontsteken.

Dan idd maar even niet graven voorlopig....

Zou fijn zijn om te weten wat ik zou kunnen geven ter ondersteuning van de nagels.
#2039540
voorlopig?? nou helemaal niet meer. wat als het weer gebeurt en ze krijgt een ontsteking? ik zou het risico echt niet willen nemen. en als ze er niks van voelt vind ik helemaal raar want het schijnt ontzettend gevoelig te zijn (het leven)

hoe is haar vacht, is die ook broos of verhaart ze extreem?

ohw kan je niet er nagelverharder opsmeren??
#2039557
Oei, dit ziet er niet goed uit. Ik zou haar niet meer laten graven. En ik zou je verder aanraden om haar nagels veel korter te gaan houden en te gaan dremelen :

Afbeelding

En verder ken ik darf niet. Ik weet niet welke smaken je voert maar ik zou je aan willen raden om zoveel mogelijk smaken en eventueel andere merken af te gaan wisselen. Daarnaast 2 keer per week een biologische rauw eitje, 2 keer per week een rauw sardientje en verder dingen als zeewier te gaan geven.
#2039809
Lizzy schreef: Oei, dit ziet er niet goed uit. Ik zou haar niet meer laten graven. En ik zou je verder aanraden om haar nagels veel korter te gaan houden en te gaan dremelen :

Afbeelding

En verder ken ik darf niet. Ik weet niet welke smaken je voert maar ik zou je aan willen raden om zoveel mogelijk smaken en eventueel andere merken af te gaan wisselen. Daarnaast 2 keer per week een biologische rauw eitje, 2 keer per week een rauw sardientje en verder dingen als zeewier te gaan geven.
Ik voer alle smaken van Darf. eitjes krijgt ze sardines en zeewier zal ik mee gaan beginnen. Dremelen is kort schuren? Bedankt! En dan idd maar niet meer graven.
#2039816
signmodel schreef: voorlopig?? nou helemaal niet meer. wat als het weer gebeurt en ze krijgt een ontsteking? ik zou het risico echt niet willen nemen. en als ze er niks van voelt vind ik helemaal raar want het schijnt ontzettend gevoelig te zijn (het leven)

hoe is haar vacht, is die ook broos of verhaart ze extreem?

ohw kan je niet er nagelverharder opsmeren??
Ze verhaart wel veel de laatste tijd, kan natuurlijk dat het met elkaar te maken heeft. Ik ben ook begonnen haar CalciCaps Forte te geven van Bloem; dat gebruik ik zelf ook voor hardere nagels en beter haar. Ik hoop dat dat ook wat zal helpen.

En dat ze geen pijn heeft (of laat zien) ben ik wel gewend van haar, ze is nogal een bikkel. Ze heeft ooit zichzelf gespiest tegen een uitstekende tak van een boom (lage tak van Den) helemaal in haar borst. Ik heb de weg naar huis niks aan haar gemerkt en ze zat bij de DA ook vrolijk te kwispelen toen hij de wond ging spoelen.
#2039980
als die vacht idd ook niet al te best is dan zou ik dus ook denken aan een tekort van mineralen die de kreatine behoefte voorziet. wat lizzy al zei: vis en zeewier (ik koop t bij zooplus) (en wie ben ik om niet met lizzy mee te gaan)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door