Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Souris
#2038943
Hellllup ik weet het even allemaal niet meer.
Al jaar en dag krijgen al mijn hondjes een (al vind ik zelf) mooi uitgebalanceerd menu uitsluitend bestaand uit vers vlees (incl groentjes noten ea extra's)
Maaaaaaar mijn kleine Ko de cairn terrier is onlangs geopereerd aan een liesbreuk, nou wist ik wel dat hij vrij gevoelig is qua eten en heftig kan reageren, maar ik ben toch een beetje vergeten voor en na de operatie flink wat pro-biotica er in te mikken. Mijn laksigheid denk ik, een week na de operatie werd het mannetje dood en dood ziek. Het bloed spoot er aan de achterkant zo uit, hardstikke eng....

Sinds die tijd is zijn pootjes-knagen lippen kapot krabben en orenschudden syndroom weer helemaal terug. Zodra zijn weestand daalt nemen die stomme gisten weer de overhand. Nu heb ik het probleem nooit helemaal op kunnen lossen watbetreft zijn oren maar dit keer kwam alles keihard terug.
Begint nu wel wat minder te worden maar hij ziet er verschrikkelijk uit...

Ik weet dat hij een voedselallergie heeft, maar precies waarvoor weet ik niet. Hiervoor zijn we op vakantie geweest in Frankrijk en daar heeft meneer rijkelijk genoten van het stokbrood en de hondenkoekjes van andere honden dus daar zal m het probleem wel zitten.
Maaaaaar wat kan ik nu het beste doen? Een eliminatiedieet starten zodat ook die oren eens worden opgelost?
Zijn oren blijven een gevoelig punt, en ik moet eerlijk toegeven dat ik zelf ook niet altijd even strikt ben met proefzakjes en beloningen onder het trainen...Maar ik weet dus niet of het alleen puur van granen komt of ook van een bepaald soort vlees.
Door nienk
#2038952
hoi, vervelend dat je hond zo klachten heeft!

een eliminatie dieet is vrij veel 'gedoe'. met wat jij beschrijft zou ik eerst een maand ofzo absoluut geen graan voeren. echt helemaal niks, echt heel goed opletten met wat je hond binnenkrijgt, graan absoluut vermijden. ook erg oppassen met gekochte gedroogde snackjes (ivm toevoegingen). mocht dat niet genoeg verschil maken, dan gaan elimineren.
Door Souris
#2038959
Ja misschien is dat wel even het beste nu, even kijken hoe hij daar op reageerd en dan verder zien...
Aangezien we meer honden hebben zie ik ook wel een beetje op tegen een dieet. Toevoegingen in gedroogde snacks staan die altijd op het etiket over `vergeten` ze dat wel eens te vermelden...
Door Veerle-scrappyToo
#2039004
Je zou zelf snackjes kunnen gaan drogen dan ben je zeker wat er in zit.  Hoef je niet zo een droogoventje voor te hebben, kan ook perfect in de gewone oven.  deur op een kiertje en op een 50 °C zetten. 
Wil je echt krokante koekjes: vlees mixen  ( niets toevoegen) en dan die mix in een dikke laag op een bakplaat ( met bakpapiertje), regelmatig het water even weggieten en als je dan een goed aan elkaar gedroogde "koek" hebt: in de blokjes snijden die je wil en dan verder drogen.  Droog je de vleesjes gewoon heb je een totaal andere structuur en geen brokkelbare koekjes die je nog kan breken.
Hopelijk heb je het vlug terug zo goed mogelijk onder controle want zo een jeukhondje is idd niet echt fijn.
Door nienk
#2039016
Ik weet van Reus dat hij van konijnoren (waar volgens de verpakking alleen maar konijnenoor in zit) van een bepaald merk wel jeuk krijgt, en van anderen niet. er is iets met wanneer de eventuele toevoegingen  toegevoegd worden, en dat het dan niet vermeld hoeft. dus ook in 100% puur natuur dingen kunnen chemische dingen zitten.
Door Souris
#2039046
hmmmmmmmm dan is het idd een veel beter idee met een gevoelig hondje toch maar echt alles zelf samen te stellen cq maken.
Ga gewoon maar es proberen!
Door wijkje
#2039134
Gewoon uitproberen en wel bewust kijken naar wat je voert..Ik heb hier een hond die ergens op reageert..maar weet nog steeds niet waar ze op reageert..
Sinds KVV/Barf gaat het eigenlijk goed...Echte klachten zijn er niet meer...En hier krijgen ze ook wel eens beloningen waar graan aan is toegevoegd..
Totdat ik tijdje terug brokjes had via trainster hondenschool..Oeps..Direct jeuk aan oren..Ik werd dus weer even met neus op de feiten gedrukt dat ze niet alles kan verdragen...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door