Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tervueren milo
#2025985
Ik heb vorige week eenden nekken gedroogd.
Ze waren nog een beetje bevroeren toen ik ze in de droger deed en ze hebben er ruim 24 uur er in gezeten.
Ik heb ze voor de zekerheid in de vriezer gedaan maar die dingen meuren de pan uit  :yucky: :yucky:
De stank bleef een aantal dagen in de schuur hangen !
De honden hebben er al een aantal op en zijn er niet beroerd van geworden dus ik neem aan dat ze wel goed zijn.
Wie droogt ze ook wel eens en meuren ze dan ook zo ?
Laatst gewijzigd door tervueren milo op wo 01 jun 2011, 23:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Linda en Kiri
#2026325
Heb nooit eend gedroogd dus ik weet niet of het anders ruikt.. Ik weet wel dat wat voor de een stinkt voor de ander een beetje muf ruikt... Mijn vriend ging afgelopen weekend bijna over zijn nek toen ik aan het drogen was, terwijl ik vond dat het gewoon muf rook.
Door tervueren milo
#2026345
De stank zit zelfs nog in de droger  :puke:
Ik geloof dat ik ze voor de zekerheid dan toch maar weg kiep.
Als je ze beet hebt gepakt wil de stank bijna niet van je vingers.
Laatst gewijzigd door tervueren milo op do 02 jun 2011, 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Martine.
#2026383
Het duurt natuurlijk toch een heel aantal uren voordat de binnenkant droog is maar al die tijd natuurlijk wel lekker warm. Als ze al een beetje oud waren kan dat misschien wel de druppel zijn geweest dat ze een beetje te rijp zijn geworden.
Door Anne in Zweden
#2036510
24 uur in een droger is toch een beetje hetzelfde als 24 uur in de stralende zonneschijn liggen; geen wonder dat ze zo stinken, het verbaast me dat ze geen pootjes hebben ontwikkeld! ;D
Door orinake
#2037531
Ik heb van de week 5 eendennekken gedroogd (had ze over en 5 eendennekken steek ik niet terug de vriezer in ze)
Ze hebben ongeveer 28u in de droger gezeten. Ik heb ze wel na 12u en na 24u gedraait.
Ze waren kurkdroog en de honden waren er super gelukkig mee ;)

Vond ze trouwens absoluut niet stinken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door