Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door WillyP
#2036902
Gisteren hier in huis gekomen in de opvang, pup van 7 maanden, 9kg. At 3x per dag brok en op sommige dagen vlees.

Nu wil ik alleen barf geven, voer nu 7%, dan kom ik uit op 630gr per dag. Als ik dit in de bak zie, vind ik het veel, maar heb zelf nog nooit een pup op barf gehad.
Ik kijk vandaag wat hij ervan op kan. Het bleek niet zo´n goede eter te zijn. Maar gisteravond wel een bak van 4% van zijn lichaamsgewicht in één keer opgegeten.

Maar zit ik goed met die 7%?
#2036937
De puppen van mn moeder zijn nu 6 maanden en eten 3,5% Persoonlijk denk ik dat die 7% dan wat erg veel is. Ik zou de 4% geven wat hij opkan, mocht het te weinig zijn kun je altijd nog opschroeven en zit je nu niet te 'mutsen' met eten dat over blijft.
#2037035
Het is wat aan de ruime kant misschien, maar dat is dus even uitproberen, want dat kan zoveel per hond verschillen. Hier eten ze op die leeftijd 2 x per dag, anders worden de porties zo ienepine.

Als die 4% eet, dan is het ook wel goed. Gewoon even uitproberen. Ik gok maar zo dat de hond ook nog even moet wennen aan al het nieuwe in zijn leven. :)
#2037199
Ik vond het ook nogal veel, die 7% is voor hele kleine pups denk ik niet?

Ik ga 4% aanhouden, wat ik eerst ook al in gedachten had. Er stond me alleen iets bij dat pups veel meer eten. En dan kijken of hij ermee kan doen. Hij eet wel lekker, maar liet uiteraard vanavond best wat liggen. Wat ik dan ook niet zo erg vind, beter dan alles naar binnen schrokken. En ik ga hem 2x per dag eten geven, dat was ik eigenlijk gisteren al van plan, maar eerst even een beetje wennen.

Morgenochtend krijgt hij wat hij vandaag heeft overgelaten en morgenavond de 4% en dan zie ik wel weer wat er overblijft.

Zijn drollen worden nu netjes als een barfdrol. Gisteren was het vanalles wat :-X
#2037455
4% lijkt me redelijk voor een hond van 7 maanden die normaal op gewicht is. Op die leeftijd groeien ze minder hard waardoor ze vaak ook minder honger hebben. Ik zou kijken hoeveel hij laat liggen van de maaltijd en dat restant aftrekken van de volgende maaltijd, als je begrijpt wat ik bedoel  :D Dus als je 300 g geeft en er blijft 100 g over dan zou ik de maaltijden 200g groot maken, zodat alles gewoon op gaat.
#2038331
Hoi,
Ik ga zelf over twee weken beginnen en heb een pup van vier maanden.
Ik heb gelezen dat je een pup van deze leeftijd 3x voer per dag en dan van 4 tot 7%.
Ik begin bin 4% en ga op het oog omhoog als het nodig is.
Het is niet goed als de pup teveel binnen krijgt. Het groeit dan te hard en de botten ontwikkelen hierdoor schijnbaar minder goed.
Wat mij door mijn trainer is geleerd is vooral op het oog.
Een hond is net als een mens de een komt sneller aan dan de ander, en de een heeft sneller genoeg dan de ander.
Daarom begin ik met 4%.

Ik heb zelf net ook mij opzet erop gezet om na te laten kijken of de verhoudingen in procenten goed zijn gegaan.
Blijft rekenen hihihi

Ik heb op de barf veel informatie verzameld zo ook de verhoudingen van hoeveel spiervlees en orgaanvlees en vlees/bot
Mocht ik je ergens mee kunnen informeren vraag het gerust.
Als ik het zeker weet(want anders zeg ik het ook eerlijk, ik ben tenslotten ook nog maar een beginnende) zal ik je helpen.
Ik heb inmiddels al een heel barfboek gemaakt.
Hierin staat alles over de voeding wat beter niet en wel kan geven.
Dit vond ik zelf handig zo kan ik het snel teruglezen en anders moet je eerst de site doorspitten.

Ik sta onder beertje mischien kun je even kijken naar mijn  opzetje( als je nog advies voor mij heb hoor ik het graag)

Groetjes Angelique
#2040973
Ondertussen is pup Billy (die eigenlijk Willy heet  ;D ) een weekje hier in huis.

Ik voer hem nu dus 4% en dat gaat goed. Ik heb ook gekeken of hij misschien meer zou willen, maar ´s ochtends krijgt hij de helft van de 4% en ´s avonds ook. Als ik dan tussen de middag nog wat geef gaat hij het begraven, tenminste dat wil hij, maar in de bench is dat wat moeilijk.

Ik ben nu wel zekerder over de hoeveelheid voer dan vorige week. Het is geen schrokop en als hij genoeg heeft stopt hij ook, dus dat is heel makkelijk.

Ervaring met Barf is er wel na 2½ jaar, maar met een pup is het toch weer even anders.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door