Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2038324
Hoi allemaal,

Ik heb via vrienden deze site gehad en ben er erg blij mee. Ik heet Angelique en heb in totaal 3 honden waarvan de oudste op speciale brokken staat voor zijn heupen, hierdoor durf ik met hem niet in voer over te schakelen.
Dan heb ik nog Charly, deze heb ik nu 1 jaar en is mishandeld geweest.
Hij had onzettende angst voor mensen en honden, naar nu na een jaar gaat het voor 80% beter hij heeft alleen nog een grote mond naar honden maar daar zijn we nu ook mee aan het trainen.
Verder kan hij nog wel eens onzeker overkomen naar vreemnden maar dat is in een peulenschil opgelost als hij door krijgt dat het lieve mensen zijn.
Dan heb ik nog het genoegen jullie voor te stellen aan Joey mijn monster van 4 maanden. Het is een groenedaeler en hij is nu 4 maanden oud.
deze heeft ook zijn probleempjes hij moet nog zeer gesocialliceerd worden.(blaft en springt op iedereen boos af)(kreun maar we gaan er weer voor).

De reden dat ik op barf wil overstappen is omdat ik het gezonder vindt en ze er meer van genieten.
Alleen al als je leest wat ze in brokken verwerken krijg ik de kriebels.

Nou hier het opzetje:

Charly kruizing tekkel/dobberman deze is anderhalf jaar nu en weegt 24 kilo.
Ik wil Charly 2x per dag 480 geven (dit is ongeveer 4% van zijn gewicht als ik het goed berekend heb)

50% ( 240 gram vlees/bot)
20% (ongeveer 96 gram spiervlees)
20% (ongeveer 96 gram orgaanvlees)
10% ( ongeveer 48 gram groente)

Ik wil dit evt. aanpassen naar 5% of 3%( hiervoor hou ik zijn gewicht in de gaten en voel of hij goed blijft aanvoelen)


Dan Joey deze wil ik 3x 150 gram  geven dit is 5% van zijn lichaamgewicht dit ook evt. aanpassen tot 7% als dat nodig mocht zijn.

50% ( 75 gram vlees/bot)
20% (30 gram spiervlees)
20% (30 gram orgaanvlees)
10% (15 gram groente)

vanaf de 5de maand zoiezo op 5% omdat het groeien niet te snel mag gaan(schijnt slecht voor de botten te zijn)

nou dit was mijn opzetje  :) 

Willen jullie teugkoppelen naar mij of ik het goed berekend heb.

Alvast heeeeeel erg bedankt voot jullie moeite

groetjes,

angelique en de beestenbenden
#2038576
Hoi bedankt voor je snelle reactie.
Ik heb voor de 4% gekozen omdat dat aangegeven werd op de barfberekening.
Je kijkt dan naar het gewicht en neem dan zoveel procent ervan.
Dit is weer afhankelijk van de hond (hoe oud, beweegt hij veel, pup,).
En zo ben ik dus aan de 4% gekomen.

Als je nog voorbeelden heb van menu's heeel graag, zo krijg ik meer iedeeen.

groetjes angelique :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door