Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Morgane
#2037968
Hey allemaal :)

Ik werd hierheen gestuurd door iemand van Hondenpage, omdat ik een kleine vraag heb wat betreft topsporthonden (agility, flyball, obedience, frisbee, schapendrijven, etc.) en KVV.

Ik had daarnet een discussie met een kennis van mij die Akita's en Husky's fokt. Hij wordt zowat gesponserd door Eukanuba, en hij beweerde me dat alle topsporthonden op Eukanuba lopen omdat dit de n° 1 qua voeding zou zijn. Dus kwam ik hier vragen of dit echt zo is, of dat er eigenlijk ook topsporthonden KVV krijgen :)

Ik hoor het graag van jullie, want het is namelijk zo dat deze fokker mijn moeder heeft omgepraat om de eerste twee jaar Eukanuba te geven en desnoods over te schakelen daarna naar Alaska (de betreffende KVV die ik wil geven) omdat Eukanuba -volgens hem!- heel belangrijk is de eerste 24 maanden...
Ik ben er van overtuigd dat KVV beter is dan brokken, ik wil ook niets anders meer geven na alles wat ik heb gelezen en gezien dat er in die brokfabrieken gebeurt; maar het is zowat mijn moeder die vindt dat ik te kortzichtig ben...

Liefs, Morgane! :)
Door nienk
#2037990
er zijn hier ook honden die op (hoog) niveau meedraaien in verschillende sporten. en ik geloof ook een fokker/baasje van politiehonden. (wat ook topsport is). ik geloof dat ik eens hier gelezen heb dat in de behendigheidwereld, het voeren van kvv en/of barf al veel gebruikelijker is dan gemiddeld. van vers vlees voeren groeien honden evenwichtiger, sterker, gespierder en slanker op. allemaal dingen die (lijkt mij) mee tellen in welke honden sport dan ook. die fokker die zal wel een dealtje hebben met Jeukenumaar, als je zulke grote honden fokt zet dat natuurlijk best zoden aan de dijk, misschien verkoopt hij het zelf in van die grote balen als de pups het nest verlaten?

klinkklare onzin dus, kvv is beter. punt.
Door Morgane
#2038003
[quote="nienk"]
er zijn hier ook honden die op (hoog) niveau meedraaien in verschillende sporten. en ik geloof ook een fokker/baasje van politiehonden. (wat ook topsport is). ik geloof dat ik eens hier gelezen heb dat in de behendigheidwereld, het voeren van kvv en/of barf al veel gebruikelijker is dan gemiddeld. van vers vlees voeren groeien honden evenwichtiger, sterker, gespierder en slanker op. allemaal dingen die (lijkt mij) mee tellen in welke honden sport dan ook. die fokker die zal wel een dealtje hebben met Jeukenumaar, als je zulke grote honden fokt zet dat natuurlijk best zoden aan de dijk, misschien verkoopt hij het zelf in van die grote balen als de pups het nest verlaten?

klinkklare onzin dus, kvv is beter. punt.


[/quote]

Bedankt! Ben heel blij dit te horen :biggrin2:
Ik moet er toch voor zorgen dat mijn pupseltje goed eten binnenkrijg ;)
Enn ja hoor, hij heeft een deal met Eukanuba - hij krijgt denk ik gratis fokkerspakketen enzo...
Niet moeilijk dat je dan zoiets aanbeveeld aan de mensen...
Door nienk
#2038005
[quote="Morgane"]
Bedankt! Ben heel blij dit te horen :biggrin2:
Ik moet er toch voor zorgen dat mijn pupseltje goed eten binnenkrijg ;)
Enn ja hoor, hij heeft een deal met Eukanuba - hij krijgt denk ik gratis fokkerspakketen enzo...
Niet moeilijk dat je dan zoiets aanbeveeld aan de mensen...
[/quote]

Niet moeilijk, wel kortzichtig. maarja, die fokker is vast ook maar een  mens. gelukkig weet jij zelf nu beter!
Door Morgane
#2038025
[quote="nienk"]
Niet moeilijk, wel kortzichtig. maarja, die fokker is vast ook maar een  mens. gelukkig weet jij zelf nu beter!
[/quote]

Ja, ik ben er heel zeker van dat mijn pupsel KVV voorgeschoteld zal krijgen ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2038048
[quote="Morgane"]
Bedankt! Ben heel blij dit te horen :biggrin2:
Ik moet er toch voor zorgen dat mijn pupseltje goed eten binnenkrijg ;)
Enn ja hoor, hij heeft een deal met Eukanuba - hij krijgt denk ik gratis fokkerspakketen enzo...
Niet moeilijk dat je dan zoiets aanbeveeld aan de mensen...
[/quote]

Waarschijnljk is ook hij gewoon overtuigt van het goede wat hij voert. Niemand voert zijn honden bewust bagger omdat ze welicht een gratis puppakketje krijgen, die jij en ik ook gratis kunnen aanvragen :-X

Neemt niet weg dat het meest logische antwoord op je vraag, hier op een rauwvoerforum natuurlijk is dat je het beste rauw en vers kunt voeren. :)

Ben je altijd zo geduldig :P
Door Morgane
#2038061
[quote="Angelique"]
Waarschijnljk is ook hij gewoon overtuigt van het goede wat hij voert. Niemand voert zijn honden bewust bagger omdat ze welicht een gratis puppakketje krijgen, die jij en ik ook gratis kunnen aanvragen :-X

Neemt niet weg dat het meest logische antwoord op je vraag, hier op een rauwvoerforum natuurlijk is dat je het beste rauw en vers kunt voeren. :)

Ben je altijd zo geduldig :P
[/quote]

Normaal gezien veel geduldiger (niet waar hoor :P ) maar ik heb deze info gewoon heel dringend nodig, omdat mijn moeder mij niet wilt geloven betreffende KVV en BARF'en enzo :)
Zij denkt dat brokken even goed zijn, ondanks ze zelf altijd vers heeft gegeven en altijd zegt dat haar hond van vroeger nooit iets had in tegenstelling tot de honden van haar vrienden die brokken kregen... ???
Door nienk
#2038190
[quote="Morgane"]
Zij denkt dat brokken even goed zijn, ondanks ze zelf altijd vers heeft gegeven en altijd zegt dat haar hond van vroeger nooit iets had in tegenstelling tot de honden van haar vrienden die brokken kregen... ???
[/quote]

Vraag haar eens wat een hond volgens haar allemaal nodig heeft. (aangezien ze vers voerde, zal ze dat wel weten)
Laat dan de ingrediënten lijst van Eukeneubahbah zien.

daarmee kom je een eind denk ik.
Door Lil
#2038240
Ik heb een topsporter gehad en toen hij barf kreeg werd hij alleen maar sneller en geconcentreerder. Nu met 10 jaar loopt hij nog steeds een heel snelle behendigheid en ik durf te stellen dat hij dat met brok niet meer zou doen.
Door signmodel
#2038242
ik weet dat er politiehonden zijn die alleen carnibest eten. ook de meeste sledehonden die sporten eten juist vlees. (krijgen er meer energie van)
alhoewel ik me kan begrijpen dat deze kennis brokken voert. wanneer iemand kortzichtig is en voer voor bijna niks krijgt dan begrijp ik deze mening volkomen. ik wist eerst ook niet beter en kreeg rc voor inkoopsprijs. ik heb hier toch wel levend bewijs rond lopen dat niet alle honden het goed doen op brok. na steeds verder gelezen hebben weet ik zeker dat brok slecht is.
bij de kc waar ik trainde werd rauw juist aangeraden.
maar dit is volgens mij weer de eeuwige discussie: brok of vlees.
ben benieuwd naar de argumenten om juist jeukanuba te voeren.
maak een lijst met voors en tegens om brok of vers te gaan voeren, dan zal je moeder wel overtuigd raken om vers te gaan geven.
Door Esther Q
#2038267
[quote="Morgane"]
Ik had daarnet een discussie met een kennis van mij die Akita's en Husky's fokt. Hij wordt zowat gesponserd door Eukanuba, en hij beweerde me dat alle topsporthonden op Eukanuba lopen omdat dit de n° 1 qua voeding zou zijn.
[/quote]
Ik ken aardig wat huskykennels die tenminste deels vers voeren. Sommige daarvan worden ook gesponsord door een brokkenmerk (overigens niet eukanuba voor zover ik tot nu toe gehoord heb, ik ken er bv 1 die door Orijen wordt gesponsord). Dus nee, mijn ervaring is iig bij werkende sledehonden die ik ken anders. En daar zitten ook topsportteams tussen.
Door Fido
#2038314
Hier in huis een dierenarts die al heel wat jaren sportpaarden begeleid en de daarbij gepaarde voedingsadviezen. Nu zijn paarden geen honden  ;) maar deze da adviseert bij sporthonden rauwe voeding en geen brok. JUIST geen brok  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door