Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door fem fatale
#2037683
Ik gaf Jet gisteren haar mondspoeling (ik doe hem op een verbandgaasje, dat hou ik vast en zij kauwt erop) en toen trok ze het gaasje uit mijn hand en slikte het door! (Ik weet niet hoe het kwam, ze vind de mondspoeling verschrikkelijk vies, maar we hadden daarvoor met catnip gespeeld, dus misschien was ze nog high ofzo?)

Ik heb de spoeddierenarts gebeld om te vragen of ik langs moest komen om haar te laten braken, maar die dacht dat het er wel langs de andere kant uit zou komen, dus heb ik haar maar een flinke hoeveelheid kat-o-lax gegeven om dat makkelijker te maken. Ik moest alleen wel in de gaten blijven houden of de ontlasting kwam.

Nu heb ik barfkatten, en die poepen weinig, niet eens dagelijks. Dus waar kan ik nog meer op letten?

Ze heeft sindsdien al een paar keer gegeten en dat is binnen gebleven, en ze gedraagt zich volkomen normaal.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2037754
Haarbalpasta is goed, mag best een halve tube in (niet in 1x). Ik zou nu liever gemalen prak geven. dat passeert sneller en kan het gaasje met haarbalpasta zo makkelijker meenemen.

Een kat met een verstopping heeft typische verschijnselen. Overgeven na het eten binnen een half uur, weinig tot geen eetlust, buikpijn (Sien gaat dan in een hoekje zitten en vouwt pootjes zonder dr lijf), minder actief, beetje ziekelijke of hangerige indruk en niet kunnen poepen.
Let voor minstens een week op deze symptomen.
#2038065
Ah, een week, goed om te weten.

Nu, na 20 uur, stuitert ze de meubels omver tijdens het spelen (normaal), heeft ze enorm veel honger (misschien door de haarbalpasta? Ze heeft idd een aantal flinke porties gekregen vannacht en vandaag overdag, maar de halve tube zitten we nog niet aan),  en is ze goedgehumeurd. Toevallig was vandaag kiezebrinkgemalenmixdag, want de huishoudster was er en die vind prooi niet zo'n fijn gezicht (en met het slepen wat ze doen is het ook onhandig om ze dat te geven tijdens het dweilen).
#2038066
Overigens als het een mensenkind of een hond was geweest had ik niet eens iets laxerends gegeven, dan was ik er gewoon vanuit gegaan dat het er wel weer uit zou komen, maar om mijn poezenbabies ben ik wat sneller ongerust.
Door *Yvje*
#2038504
Laatst hadden mij katten en hond mogelijk glas gegeten, ik heb ze toen voor de zekerheid Iso-gel gegeven.
Dit verpakt alles in de dunne en dikke darm in èen pakketje, wat er dan uitkomt als een lange drol.. misschien een idee ?
#2038796
Zou dat nog zin hebben als ik het pas maandag kan kopen?

Tot nu toe huppelt mevrouw nog vrolijk en hongerig rond. Ze heeft alleen een vieze broek van de zachte ontlasting (echt, hoe doen mensen dat die hun langharige katten geen barf geven? Wassen?) door de kat-o-lax.
#2038925
Isogel heeft zeker nog zin. Je staat er echt van te kijken hoe lang onverteerbare zaken in de ingewanden kunnen blijven logeren. Er zijn verhalen over honden die enge dingen hadden opgegeten en waarbij er na weken pas iets langs kwam, of de hond echt ziek werd.
Door *Yvje*
#2039088
Mevroi Kruim schreef: Isogel heeft zeker nog zin. Je staat er echt van te kijken hoe lang onverteerbare zaken in de ingewanden kunnen blijven logeren. Er zijn verhalen over honden die enge dingen hadden opgegeten en waarbij er na weken pas iets langs kwam, of de hond echt ziek werd.
Klopt ! Mijn hond had vroeger, en nu nog wel eens de neiging om gekke dingen te eten, kwam er soms pas een halve  week later uit hoor !

Niet iedere kat die geen Barf krijgt heeft trouwens een vieze broek hoor, Izzy krijgt nu weer Orijen en heeft gewoon vaste keuteltjes die je hoort vallen
op de houtkorrels .. niet zo hard als die van Axl maar absoluut geen dunne poep .. gelukkig !!
Door *Flip*
#2039120
fem fatale schreef: Zou dat nog zin hebben als ik het pas maandag kan kopen?

Tot nu toe huppelt mevrouw nog vrolijk en hongerig rond. Ze heeft alleen een vieze broek van de zachte ontlasting (echt, hoe doen mensen dat die hun langharige katten geen barf geven? Wassen?) door de kat-o-lax.
BabyFlip heb ik weleens met zijn kont onder de kraan gehangen [flashback: moet traumatisch geweest zijn, dacht tot nu toe dat hij nooit op het aanrecht springt uit goede manieren...]
#2039127
Jet heeft 1 keer echt diarree gehad, toen heb ik dat ook gedaan, maar Jet is een waterrat, en vond het niet erg gelukkig. Maar het duurde vrij lang voordat het droog was, dus ik zou het niet snel weer doen.

Nu werkt uitborstelen best redelijk, ook iets wat ik normaal niet doe bij Jet, want zij heeft een vacht die zelf water- en vuilafstotend is en niet klit, en met borstelen kun je lagen beschadigen en doet die vacht zijn werk niet meer, maar ik vind haar rond laten lopen met een vieze broek ook niet ideaal.

Maar als ik vanavond of morgenochtend geen verbandgaasje vind, ga ik morgen even isogel halen bij de dierenarts. Ik hoop niet dat mevrouw denkt dat al die lekkere pasta's een beloning zijn voor het eten van een gaasje  :-X
Door *Yvje*
#2039658
Ik heb te vroeg geroepen ! Izzy is is aan de diarree ineens... Axl ook .. moet wel een bacterie of virusje ofzo zijn want
hetzelfde eten krijgen ze niet .. ook maar aan de Iso gel denk ik. Izzy had ineens een heel vieze kont, schoonmaken bij haar met water of
zelfs kammen wil ze echt niet. Ik hab haar er maar mee rond laten lopen, ze wast zich uiteindelijk zelf wel schoon ... dikste haal ik
er maar af met baby doekjes ..
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door