Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Gotan
#203645
Ik begin steeds meer adresjes hier in Noord-Holland te vinden waar ik spullen vandaan kan halen. Mijn honden krijgen nu dus 3 a 4 dagen Bibi en de rest stel ik zelf samen. Omdat ik het zo leuk vind om te doen worden de maaltijden steeds completer.
Tot mijn grote vreugde vond ik vandaag bij de islamitische slager in Alkmaar schapenkoppen ! 2 euro per stuk is dat de nomale prijs ?
Helemaal blij bestelde ik er 2 , de man keek me wat raar aan dat het voor mijn honden was.
De ene hond is meteen gaan liggen eten, Gotan daarintegen sleept hem hier door de hele schuur heen waardoor er hier een daar wat onderdelen liggen. Gelukkig ben ik alleen thuis en is mijn maag wel wat gewend ik zie het niet eens meer, ik hoop alleen dat ze hem ophebben als straks om 5uur iedereen thuis komt !
Door Lizzy
#203649
Klinkt goed! Ik denk dat 2 euro niet duur is. Of eigenlijk goedkoop. Ik zou voor die prijs er best 10 willen hebben!

Hihihi, hoeft de rest van de familie niet mee te 'genieten'?
Door evelyn02
#203724
Ik heb ook wel eens schapenkoppen gehaald maar ik vind ze soms wel erg hard, het is waarschijnlijk afhankelijk van de leeftijd. Ik ben toch wel bang voor de tanden en kiezen.
Evelyn
Door Gotan
#203727
Chevy dat hem binnen 20 minuten op, Gotan heb ik echt moeten helpen die snapte er niks van. Goed mijn gevoel even opzij gezet en wat stukken los gemaakt en toen begon hij lekker te kauwen. Nu ik dit mee heb gemaakt kan ik denk ik bijna alles aan ! Vind alleen die schape tandjes een beetje eng en die lieten ze ook liggen dus heb ik in de grijze bak gegooid.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#203744
Phoeheee wat dapper van jou ;), ik durf dat dus ook niet te geven :-[, ben nog niet BARF-Proof :-X.
Sommige honden moeten idd even leren dat bepaalde dingen eetbaar zijn, waarschijnlijk als je Gotan over een tijdje weer een schapenkop geeft eet hij hem zonder hulp op.
De tanden zijn volgens mij ook niet verteerbaar, ik heb hier al vaker gelezen dat honden die laten liggen.
Leuk dat het BARF-en zo goed gaat bij jouw honden :D.
Door Helen
#203802
Ja hoor is normale prijs. En de kaken met tanden erin laat Balou keurig liggen. Tegenwoordig heb ik het gehad met dat paranoia gedoe van mezelf over te harde botten en tanden. Want Balou had een stuk kalfswervel en jewel het puntje van haar P4 mist sindsdien. Is welliswaar maar een ietsiepietsie puntje echt maar een of twee millimeter of zo, maar haar kies eindigt niet meer in een scherpe punt. Nu dus een punt met een vlak dak zeg maar 8). Met ieder bot kan het dus gebeuren dat dit soort accidentjes gebeuren is mijn conclusie, want het was een zacht bot en Balou heeft een puik gebit.
Door tieneke
#204003
Hier krijgen ze ook de gekste dingen,echter een schapenkop hebben ze nog niet gehad,denk dat zeker Tinus er geen enkele moeite mee heeft!
Alleen mijn man he ;) :-X
Gebruikersavatar
Door sylvia
#204089
tieneke schreef: Hier krijgen ze ook de gekste dingen,echter een schapenkop hebben ze nog niet gehad,denk dat zeker Tinus er geen enkele moeite mee heeft!
Alleen mijn man he ;) :-X
die wil zijn kop niet kwijt ??? :o ;D :-[
Door An
#204216
Hier krijgen ze ook elke week een schapekop! Tanden blijven gewoon liggen ;)

Ik betaal 90 cent per stuk.
Door Truus
#204387
Ik zou toch wel even moeten slikken, voordat ik ze schapenkoppen zou geven.
Zouden die twee van mij daar wel raad mee weten vraag ik me af....de kop is groter dan hun eigen kop ;D
Door Helen
#204417
Truus schreef: Ik zou toch wel even moeten slikken, voordat ik ze schapenkoppen zou geven.
Zouden die twee van mij daar wel raad mee weten vraag ik me af....de kop is groter dan hun eigen kop ;D
O ja, dat is het mooist!! Dan gaan ze er echt op staan en trekken echt het vel eraf en zo. Truus dat moet echt heel gaaf zijn!!
Door Truus
#204422
Helen schreef:

O ja, dat is het mooist!! Dan gaan ze er echt op staan en trekken echt het vel eraf en zo. Truus dat moet echt heel gaaf zijn!!
;DIk begin er zin in te krijgen om het ze een keer te geven, lijkt me wel een mooi gezicht ja ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door