Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Irish
#2037422
Een kennis van me is met haar hondje overgestapt van brok naar Carnibest  :D :D :D
Alleen nou heeft het hondje best wel wat jeuk. Ik neem aan dat dit ontgifting is? Ja, wellicht een voedselallergie voor als het langer aanhoudt.
De ontlasting is wel goed.
Ik heb ze wat chlorella gegeven, kan ik de hond nog ergens anders mee helpen?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2037722
Het kan ontgifting zijn, maar in dit seizoen sluit ik beessies en dergelijke ook niet snel uit. Chlorella is goed om te geven. Daar zou ik het voorlopig ook even bij houden.
Door nienk
#2037982
als het een ouder hond is, heeft de hond ooit eerder klachten van jeuk gehad?

ik zeg ook ontgiften, even een paar weekjes afwachten.
Door Irish
#2038385
[quote="nienk"]
als het een ouder hond is, heeft de hond ooit eerder klachten van jeuk gehad?

ik zeg ook ontgiften, even een paar weekjes afwachten.
[/quote]

Niet dat ik weet. De hond is in maart een jaar geworden en sinds een paar weken op de carnibest.
Door Irish
#2039549
Hmmm niet eens bij nagedacht.. en dit betrek ik nou even op mijn eigen hond, die was vorig jaar rond deze tijd ook erg jeukerig.
Dacht aan vlooien, maar na pipetje advantage en later stronghold is het nog zo. Denk dat ik binnenkort met Kaat naar een holistisch dierenarts ga.
Door nienk
#2039560
Holistisch DA kan inderdaad in gevallen van dergelijke 'vage' klachten een enorm uitkomst bieden. Ik merk bij Reus dat hij soms ook enorm meer jeuk krijgt van het gras, dan spoel i k hem  even af na het uitlaten met een beetje lauw water (vind ie heeeeeeeeeeel erg leuk. ahum), en dan is het beter. je zou tegen je kennis kunnen zeggen dat het een goed idee kan zijn om even een tijdje een dagboekje bij te houden van de hond zijn jeuk, wat hij eet, en wat voor weer het is. wellicht ontdekken ze dan een patroon. (hoewel het waarschijnlijk gewoon ontgiften is, maar gewoon voor het geval dat.) het weer op schrijven omdat honden (en mensen) met pollenallergieën vaak minder last hebben als het regenachtig weer is, en juist erg als het heel droog is.
Door Irish
#2039768
[quote="Els en Max"]
Kan het evt aan de CB liggen of aan de smaak? Als de jeuk aanhoud eliminatie gaan doen.
[/quote]

Zou kunnen. CB is het eerste merk versvlees wat ze geven (en een enkele keer All Animal maar daar zijn ze heel snel mee gestopt)
Heb ze nu geadviseerd het even bij 1 smaak te houden en het liefst een versie zonder rijst erin.

@nienk: Thanks voor de tips! Denk niet dat mijn kennissen gelijk naar een holistisch da rennen, omdat ik het ook op het ontgiften hou, maar voor Kaatje ga ik het wel doen, zijn inderdaad van die vage klachten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door