Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2037315
ben ik nog eens
ik had eigenlijk een vraagje over het uiterlijk van mijn labje laika.
laika is een herplaatser die sind 9 april dit jaar bij ons is komen wonen.
ze is van afgelopen februarie 2 jaar geworden.
een super sociale lieve meid!
ben meer dan blij met haar !
ze is herplaatst door haar eigenaar , omdat ze zelf vond dat ze te weinig tijd had voor laika
alleen staande moeder , en een full time job, waardoor ze niet kon en ging wandelen met laika , en nog een labje van 11 jaar.
dit vond ze niks meer , en besloot ze laika een goed adres te geven.
laat mij nou de geen zijn die ze uit de vele mails heeft gepikt, aangezien ze geen vergoeding vroeg voor laika.
joepieeee :D
laika was toen ze hier kwam 27 kilo
ik vond haar onnoemelijk dik , want ze is maar heel erg klein.
het is eigenlijk een heel fijn popje.
haar vacht stond alle kanten op gekruld en ik moet eerlijk zijn  :-[ ik vond haar echt niet mooi toen ze hier aan kwam en ben echt voor haar karakter gevallen
ze was zo stijf dat ze niet eens rende , op kon springen laat zwijgen op de bank huppen. en wij hebben echt een hele lage bank.
ze leek wel 10 en vooral haar gebit. ze stonk heeeeeel erg , en heeft hele vieze tanden. allemaal vieze gelige creme achtige randen. zelfs de hoektanten voor.
ik heb haar de eerste 2 dagen haar brok laten eten . zodat de omschakeling , niet direct totaal anders was (liddl brokken light)
en toen op kvv gezet. (nu volledig barf)
ik heb haar maar 400 gram per dag gegeven.
zienderogen viel ze af. en kreeg ze meer energie. ze pakte af en toe een balletje en opeens kon deze dame op de bank liggen. wat vond ze dat fijn :D
haar vacht is ook totaal verandert.
veel minder kroesj en verward.
het ligt nou mooi stijl , hier en daar heeft ze wel een krulletje, maar niet meer zoals het was.
ik vind haar heel mooi geworden , in zo`n korte tijd,
de laatste x dat ik haar gewogen heb , was ze 23 kilo
nu heeft ze wel erg last van hang vel overal
vooral haar borst , dat is het ergste.
nu is mijn vraag gaat dit nog weg ?
ze loopt super mee . ze houd het ook gemakkelijk 2 uur vol.
ze geniet er echt van !
nu vind ik het fijn voor mezelf om te weten , of het hang vel nog afneemt ?
en of er dingen zijn die ik daar misschien voor kan gebruiken , zodat dit weg gaat ?

hier een foto van laika , zoals ze nu is , en zoals ze binnen kwam.
trouwens laika is wel gesteriliseerd

Afbeelding
Afbeelding

dit is laika zoals ze nu is

Afbeelding

sorry voor het lange verhaal , en hoop dat ik het niet verkeerd heb geplaatst :D
ben wel benieuwd naar jullie reacties

liefs
#2037634
robbiekomvoor schreef: Toen destijds duitse herder ''Dixie''op 11 jarige leeftijd hier kwam wonen,woog ze zo'n 45 kilo,veel en veel te zwaar >:(
Ze is toen in vrij korte tijd flink afgevallen naar 28 kilo en ze zat toen ook erg los in haar velletje.
Het heeft een aantal maanden geduurd,maar daarna was haar huidje weer mooi strak en glad getrokken ;)
:o Zo zeg dat is niet niks, 17 kg eraf! Maar in dat geval zal Laika met 4 kg eraf (wat ik trouwens ook heel knap vind) ook vast en zeker weer strak in het vel komen, zeker daar ze nog zo jong is!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door