Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Dotti
#2035345
Gezien het feit dat ik er toch voor gekozen heb om over te stappen op BARF maar mijn bestelling pas over een dag of 10 krijg en een aantal van jullie t me aangeraden hebben, wilde ik mijn puppy al graag laten wennen met KVV.
Nu is mijn vraag natuurlijk, welk KVV voer is volgens jullie goed?:p
Het is een amerikaans stafford pupje van 9 weken...
Ook vroeg ik me af of ik de KVV die ik over heb (want ik kan natuurlijk nooit voor 10 dagen precies kopen) nog mag mixe met BARF dalijk..

Ik zie uit naar jullie reacties  :biggrin2:

xx
Door nienk
#2035427
nou, wat goed is en wat niet, tjah... het is maar net wat er bij jou in de buurt verkrijgbaar is, en waar je hond het goed op doet. het ene merk is het andere merk niet, volgens de vertering (lees, poep) van de honden.

paar dingen waar je op kan letten (te vinden op de websites van de fabrikanten):

- hoe minder graan/rijst, des te beter.
- gemalen bot als calcium bron, ipv een of andere toevoeging
- verhoudingen die in de buurt komen van de BARF%.
- 'compleet' , lees goed de verpakking, de websites, en de BARF informatie hier. dan kom je er zelf wel uit of je compleet (bot,spiervlees,orgaan) voert of dat je je  'kvv menu' wat moet op leuken met bijvoorbeeld smuldier pens ofzo.
- aan sommige merken wordt geen zgn 'premix' toegevoegd. om te zorgen dat je pup alles binnenkrijgt wat hij nodig heeft, zul je de smaken van de kvv's zonder premix af moeten wisselen. (Tinlo Barfmenu is een voorbeeld daarvan).

wat ik al zei, de ene hond doet het beter op het een, de ander op het ander. kwestie van uitproberen dus. afwisseling is sowieso altijd goed.
Door Fransosowitz
#2037074
Wij hebben onze hond een aantal maanden KVV van DARF gegeven. Dit is biologisch en was netjes van prijs naar onze mening (15 euro voor 5 kilo). De samenstelling is goed voor zover de web-site laat zien en voor zover je weet dat het er ook daadwerkelijk in zit. Maar dat geldt voor alle KVV.

http://www.darf.info/

Zelf zou ik een variant zoeken zonder graan/rijst zoals hierboven ook al geopperd is.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door