Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door 3 borders en een cairn
#2033277
ik heb vandaag pro botica opgehaald bij de reform winkel, de dame achter de toonbank rade aan omm de capcule er omweg te halen als je het aan de hond geeft omdat deze een kortere darm heeft als wij ,en het er anders onverteerd weer uitkomt.

klopt dit ,hoe geven jullie dit .


alvast bedankt  jack.
Gebruikersavatar
Door Meike en Daisy
#2033909
Volgens mij gaat de capsule in de maag al kapot, en dan zou de darmlengte er geen invloed op hebben. Ik geef zelf geen probiotica in capsules, maar gewoon wat kefir. Acidophilus kun je ook in vloeibare vorm kopen, in de biologische winkel. Maar of dat beter is weet ik niet.
Gebruikersavatar
Door Meike en Daisy
#2034121
Oh, ik ontdek dat ik onzin aan het roepen was. Ben even gaan googlen en kwam dit tegen:
" Door de zure maagsappen overleven de meeste bacteriën de doorgang door de maag niet. Dit betekent dat de probiotica uit zogenaamde yoghurtdrankjes maar mondjesmaat de doorgang door de maag overleven. De probiotica kunnen zijn gecapsuleerd en overleven dan daardoor de zure doorgang door de maag. Waardoor de effectieve werking behouden blijft."

De dame kan dus goed gelijk hebben, maar ik kan daar niks zinnigs over zeggen. Wel een interessant stukje, ben heel benieuwd hoe het bij honden zit. Of de darm inderdaad te kort is en of de vloeibare probioticadrankjes dan ook weinig nut hebben.
Door K&D
#2034123
Ik frotte er een stukje leverwost omheen en dat gleed zonder mankeren dan naar binnen. Kauwen doen ze toch niet op leverworst.... ::)
Door 3 borders en een cairn
#2034290
hallo ,

op zich is het innemen heir ook geen probleem en als de dame niks had gezegd dan had ik ze het gewoon heel gegeven, maarja door zon mededeling ga je toch denken van hoe nu te geven
Gebruikersavatar
Door Meike en Daisy
#2034296
K&D schreef: Ik frotte er een stukje leverwost omheen en dat gleed zonder mankeren dan naar binnen. Kauwen doen ze toch niet op leverworst.... ::)
en hij kwam er niet in z'n geheel aan de achterkant weer uit? Dan zal het wel meevallen.
Door Veerle-scrappyToo
#2034505
Meike en Daisy schreef: en hij kwam er niet in z'n geheel aan de achterkant weer uit? Dan zal het wel meevallen.
Hier is er nog nooit een capsule in zijn geheel uit gekomen. Denk ook niet echt dat dat gaat gebeuren. Anders maar even een capsule gewoon in het water leggen om te zien hoe snel hij slap wordt. Reken daar dan bij dat het in de maag geen gewoon water is maar een maagzuur...
Door hannabelgje
#2034723
Ook ik kreeg het advies om de capsule open te maken, op te lossen in wat water, even laten staan en dan geven.Aangezien het resultaat verbluffend was ga ik ervan uit dat het advies echt klopte. Ik zou het dus wel doen en de capsules niet heel geven.
Door Lizzy
#2034894
De capsules lossen zo snel op, ik geloof hier niet zo in. Neemt niet weg dat ik het inderdaad altijd open maak en over het eten strooi. Maar dat doe ik omdat de capsule anders zo'n beetje standaard in de voerbak blijft liggen hier.
Gebruikersavatar
Door Meike en Daisy
#2035149
3 borders en een cairn schreef: zal voor de aardigheid is proberen om een lege capcule in het water te leggen en kijken hoelang het er over doet om op te lossen
Het maagzuur van de hond is veel zuurder, dus de tijdsduur zal niet representatief zijn. En misschien zijn er nog enzymen die er invloed op hebben? Weet ik niet hoor.
Door Veerle-scrappyToo
#2035192
Meike en Daisy schreef: Het maagzuur van de hond is veel zuurder, dus de tijdsduur zal niet representatief zijn. En misschien zijn er nog enzymen die er invloed op hebben? Weet ik niet hoor.
Net daarom: als je ziet hoe snel hij slap wordt in stilstaand water...dan kan het onmogelijk zijn dat hij na een reisje door het verteringsstelsel van onze woeffers er nog steeds onverteerd uit komt :D
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door