Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door jt
#2036578
Ik geef mijn hond op dit moment blikvoer en wil hem op kvv en barf zetten. Nu heb ik er al veel over gelezen maar vraag mij toch af of het volgende menu goed is en of die geen tekorten bevat. Heb een hond van 22 kilo en wil 3 dagen kvv gaan geven en de rest barfen. Kvv wil ik gaan geven van het merk haaksbarf en alaska dogfood. Omdat ik 1 dag een vis compleet wil gaan voeren ga ik uit van 3 dagen die ik dan overhoudt om te barfen. Als ik dan mijn percentages uitreken kom ik op het volgende uit. 22 kilo delen door 100 keer 2.5 = 550 gr per dag. 550 gr keer 3 dagen = 1100 gr per week (wordt dus bij 50% vleesbot 825 gr en bij 35% spiervlees 578 gr ). Wat doe ik met de percentages van het orgaan, want die zitten er bij haaksbarf en alaska al wel in. Kan ik dan bijv. wel ergens vuile pens geven? Hoeveel kan ik dan geven en op welke dagen (kvv of barfdagen). Hieronder het menu wat ik in gedachten had.

ma:  haaksbarf eend 550 gr
di  :  parelhoenkarkas 275 gr + lamsvlees 193 gr
wo : haaksbarf rund 550 gr
do : kippennekken 275 gr + paardenvlees 193 gr
vr :  alaska dogfood fazant 550 gr
za : kipkarkas 275 gr + lamsvlees 193 gr
zo : visdag 550 gr

Verder krijgt die ongeveer 3 rauw eitjes per dag en af en toe nog wat yoghurt.
Laatst gewijzigd door jt op do 16 jun 2011, 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Meike en Daisy
#2036690
Ziet er opzich prima uit. Prima afwisseling, genoeg diersoorten en de percentages zijn prima.

Qua orgaan is het lastig te zeggen, omdat ik niet weet welke organen en in welke hoeveelheden Haaksbarf en Alaska bevatten. Er staat 15% orgaan bij beide merken, maar dat is te weinig info om er wat mee te kunnen. Ik zou dus hier even naar informeren. Afhankelijk daarvan kun je pens toevoegen en evt andere organen.

Verder schrijf je drie eieren per dag, dat is wel erg veel, bedoel je drie eieren per week?
Door jt
#2036709
[quote="Meike en Daisy"]
Ziet er opzich prima uit. Prima afwisseling, genoeg diersoorten en de percentages zijn prima.

Qua orgaan is het lastig te zeggen, omdat ik niet weet welke organen en in welke hoeveelheden Haaksbarf en Alaska bevatten. Er staat 15% orgaan bij beide merken, maar dat is te weinig info om er wat mee te kunnen. Ik zou dus hier even naar informeren. Afhankelijk daarvan kun je pens toevoegen en evt andere organen.

Verder schrijf je drie eieren per dag, dat is wel erg veel, bedoel je drie eieren per week?
[/quote]

ja 3 eieren per week. dat heb ik gelezen dat je 1 tot 3 eieren per week mag geven
Door nienk
#2036760
ik zou even bij de fabrikanten van de kvv's die je voert na gaan welk orgaan er in welke verhoudingen in zitten. dan kan je dat gebruiken om te bedenken welk orgaan je er in welke hoeveelheden bij wilt gaan geven.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door