Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door OddyenSwiffer
#2036380
Hallo,

Mijn 3 Briards eten gras! Is dit erg? Ze krijgen voldoende groenvoer bij het verse. Vandaag heeft mijn oudste hond (13 jaar) zelfs aan de bananenplant zitten eten!
Ook kucht ze veel alsof ze iets op wil hoesten wat niet los komt.
Wie weet raad?
Groetjes Andrea en briardtjes
Door Deesje
#2036436
mijne happen nu ook weer wat gras, het zal wel erg lekker zijn...

ik heb ergens gelezen dat gras eten een teken kan zijn van te weinig verpakkingsmateriaal in de spijsvertering en dat het helpt om dan een dier in de vacht/vel te voeren.. als ze hier gras eten geef ik tijdelijk iets meer bladgroen en dat werkt ook wel...
Door jara
#2036456
Jara ontbijt altijd met gras in het park bij de eerste ronde .... wat ik haar ook geef aan groentemix, hoeveelheid pens etc....ze gaat gewoon steevast op zoek naar een pol hard/ruw gras en gaat er heerlijk bij liggen sprietjes eten. Na 20 seconden is ze klaar en loopt verder...ze vindt het lekker blijkbaar en het schaadt haar niet dus ik laat het maar zo.

Heeeeeel af en toe slaat ze een grasontbijtje over, maar dat is zeldzaam
Door nienk
#2036462
Mijn Reus is werkelijk dòl op kleefkruid. geen gras (tenzij hij misselijk is), geen andere plantjes, alleen kleefkruid. van mij mag ie, blijkbaar vind ie het gewoon erg lekker. hij speurt er de tuin bij mijn ouders voor af (mijn moeder laat bij het wieden een paar plukjes voor hem staan) en trekt naar plaatsen waar het staat. heel idioot. het zou kunnen dat 1 van jou honden het gewoon lekker vind, en dat de andere dat gedrag van die ene over hebben genomen.
Door Esther Q
#2036521
Ja hoor, hier ook graseters. Er zijn verschillende theorieen over het waarom, maar ik houd me er niet mee bezig. Ze mogen lekker grazen :)
Door tt-tjes
#2036880
Hier worden de calendula bloemetjes met smaak van de plant af gegeten. Veeder vinden ze de jonge malse grassprieten ook niet te versmaden.
Door Mevroi Kruim
#2036895
Ik heb een grazer en een die er vol verbazing naar staat te kijken  :D Ze eten hetzelfde dus daar kan het niet aan liggen. De grazer houdt van jong gras maar soms ook van stevige brede sprieten, en van fruit en groente. De niet-grazer vindt dat allemaal bleeeeh.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door