Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#2035818
Hallo,

Sinds zaterdag zijn we overgestapt op Barfmenu Tinlo om Frodo zijn immuunsysteem wat sterker te maken en te checken of hij wellicht een graan allergie heeft.
Hij krijgt van Tinlo: Konijn, Kip, Natuurlijk en Makreel zo`n 300/350 gram per dag.

Ik had me voorbereid op een heleboel ellende qua poep, spuitpoep had ik zelfs gehoord.
Tot nu toe nog helemaal niet! Kan dat nog komen?
Verder is Frodo aan het ontgiften. Heeft meestal wat snotoogjes (die ik dan gewoon schoonmaak) en de jeuk op zijn buik is iets erger geworden. Hopelijk wordt dat snel minder.

Maar nu was ik net met hem wandelen en ik wandel niet zo vaak met hem (mn moeder meestel) en ik check wel altijd zijn poep. Nu was het net kei en kei hard! Ik heb in verschillende topics gelezen dat dit inderdaad bij Tinlo wel voor komt.

Is het nu verstandig voor mij om al wat spier of orgaan vlees extra te geven? Dat ik het in zijn menu meeneem zeg maar en hem eens in de week wat meer spier of orgaan vlees geef.
En zou dat dan bijvoorbeeld iets kunnen zijn van deze website: http://www.dierdelicatesse.nl/

Bijvoorbeeld wat runderhart? (is het dan beter in stukjes of een hele?) Of een lever?

Wat is jullie advies?
#2035939
ligt er aan hoe hard. het is volkomen normaal dat hij (veel) steviger poept dan toen hij brokjes at. Als hij echter moeite heeft met poepen kan je er inderdaad beter iets bij gaan voeren.

een heel runderhart is giga groot, dus sowieso stukjes beter. verkopen ze bij jou in de supermarkt smuldier? die hebben ook hart, pens en spiervlees. je zou van zo'n pakje afwisselend een schep er bij doen, kijken hoe het gaat. maar ook de spiervleesjes die dierdelicatesse verkoopt kun je geven.

lever laxeert bij veel honden behoorlijk, en in een menu wordt er doorgaans maar een klein beetje van gevoerd. (zo ongeveer 3% denk ik) de hond heeft het wel nodig, maar het is ook een afvalstoforgaan.
#2036411
Ik zou bij een kvv sowieso geen orgaan meer bijgeven. Er zijn meer honden die knikkerharde keutels hebben van Tinlo en mijn idee zou dan zijn om wat meer spiervlees erbij te geven.

Helemaal mijn idee zou zijn om een ander merk of soort te kiezen waarbij je zelf geen kunst en vliegwerk hoeft uit te halen zodat je hond zich op een normale manier kan ontlasten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door