Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#2032440
Ik ben net terug van de da, Moyra had een fistel op haar voorpoot. Na even knijpen kwam er een dode teek uit.  :-X

Wat heen- en weer gepraat, ook omdat ze vorige week zo'n rare rode bult in de oksel had (waar ik toen niet mee langsgegaan ben) en de da adviseerde een ab kuurtje. Ik kijk het liever nog even aan. Is dat verstandig en kan ik alsnog later met een ab beginnen als dat nodig is? Of is het belangrijk voor de genezing dat er snel een ab ingaat?

Ben -gelukkig- een complete leek op het gebied van fistels.  ;)
Gebruikersavatar
Door choopy
#2032554
Persoonlijk zal ik wel voor een AB gaan.
Tis toch een teek wat daar in die poot gezeten heeft en van teken hou ik niet.
Sowieso als ze hier van een teek een bult krijgen en die is niet met 3-4 dagen dusdanig geslonken, dan gaat er hier een kuurtje in. Een kennis heeft het ook aangekeken en is uiteindelijk de hond verloren ivm een extreme ontsteking, dus ben daar zelf wel aardig van geschrokken.

Paar dagen aankijken oké, niet noemenswaardig kleiner geworden of zelfs groter, dan zkers AB
Door Lizzy
#2033646
tristan schreef: Ik ben net terug van de da, Moyra had een fistel op haar voorpoot. Na even knijpen kwam er een dode teek uit.  :-X

Wat heen- en weer gepraat, ook omdat ze vorige week zo'n rare rode bult in de oksel had (waar ik toen niet mee langsgegaan ben) en de da adviseerde een ab kuurtje. Ik kijk het liever nog even aan. Is dat verstandig en kan ik alsnog later met een ab beginnen als dat nodig is? Of is het belangrijk voor de genezing dat er snel een ab ingaat?

Ben -gelukkig- een complete leek op het gebied van fistels.  ;)

Waartegen zou je nu AB moeten geven? Tegen de gevolgen van de teek? Of voor de fistel?
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#2034232
Lizzy schreef: Waartegen zou je nu AB moeten geven? Tegen de gevolgen van de teek? Of voor de fistel?
Ik denk een combinatie van factoren. Ze heeft het niet zo duidelijk uitgesproken, maar alles bij elkaar opgeteld: fistel + teek + bult twee weken geleden (waarvan zij dacht dat het van een teek was, maar dat leek mij niet) zou een aanleiding zijn om ab te geven.

Het gaat overigens goed, de plek is al niet meer dik en niet ontstoken, alleen nog een beetje rood.  :)  Ik houd het nog wel goed in de gaten en maak het dagelijks schoon.
Door Lizzy
#2034248
tristan schreef: Ik denk een combinatie van factoren. Ze heeft het niet zo duidelijk uitgesproken, maar alles bij elkaar opgeteld: fistel + teek + bult twee weken geleden (waarvan zij dacht dat het van een teek was, maar dat leek mij niet) zou een aanleiding zijn om ab te geven.

Het gaat overigens goed, de plek is al niet meer dik en niet ontstoken, alleen nog een beetje rood.  :)  Ik houd het nog wel goed in de gaten en maak het dagelijks schoon.
OK. Nou in dat geval zou ik er dus zelf geen AB in stoppen. Ik zou wel zilverwater op de wond en inwendig geven.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#2034268
Lizzy schreef: OK. Nou in dat geval zou ik er dus zelf geen AB in stoppen. Ik zou wel zilverwater op de wond en inwendig geven.
Dat is een goed idee.  :)  Ik zou het al eerder bestellen maar dat kwam er maar niet van. Toch wel handig om in huis te hebben.
Door DJ_Doerak_Tucker
#2034531
Mag ik vragen hoe zo'n fistel eruit ziet? Doerak had een teek op zijn piemelemoses, er zelf afgebeten dus alleen het kopje van de teek zat er nog, hij likt er nu na anderhalve week nog veel aan, het is niet rood maar er zit wel een soort van bultje wat voelt als een talgbult. Zacht, blaarachtig, alsof er dus vocht in zit.

Ook op zijn ballen zit er nog zo'n koppie van een teek... :-X Ja, ze nemen hem op de vreemdste plekken te grazen die rotkrengen! >:(

Tot morgen in Gieten! ;)
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#2034609
DJ en Doerak schreef: Mag ik vragen hoe zo'n fistel eruit ziet? Doerak had een teek op zijn piemelemoses, er zelf afgebeten dus alleen het kopje van de teek zat er nog, hij likt er nu na anderhalve week nog veel aan, het is niet rood maar er zit wel een soort van bultje wat voelt als een talgbult. Zacht, blaarachtig, alsof er dus vocht in zit.

Ook op zijn ballen zit er nog zo'n koppie van een teek... :-X Ja, ze nemen hem op de vreemdste plekken te grazen die rotkrengen! >:(

Tot morgen in Gieten! ;)
Oh, ben je er ook bij morgen, gezellig!  :)  Ik leg het dan wel even uit, is makkelijker dan hier neertikken.  ;)
Door DJ_Doerak_Tucker
#2035436
Getverderrie, zoals ik je het vanmorgen liet zien ziet het er nu niet meer uit, Doerak zat er zo uitgebreid aan te likken dat ik toch maar weer eens ging kijken bij zijn piemel. Het is wel rood en er kwam bloed uit een gaatje. Ik heb het lichtjes uitgedrukt, kwam alleen bloed uit maar er lijkt nog wel wat in te zitten. Ik heb het voor nu schoongemaakt met zilverwater en er calendula zalf opgesmeerd. We hebben maar een wandeling gemaakt en hij krijgt wat in de kong, hij wil er ander maar al te graag aan blijven likken, dat lijkt me niet bevordelijk. Morgen denk ik toch maar een bezoekje DA  :(.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#2035679
DJ en Doerak schreef: Getverderrie, zoals ik je het vanmorgen liet zien ziet het er nu niet meer uit, Doerak zat er zo uitgebreid aan te likken dat ik toch maar weer eens ging kijken bij zijn piemel. Het is wel rood en er kwam bloed uit een gaatje. Ik heb het lichtjes uitgedrukt, kwam alleen bloed uit maar er lijkt nog wel wat in te zitten. Ik heb het voor nu schoongemaakt met zilverwater en er calendula zalf opgesmeerd. We hebben maar een wandeling gemaakt en hij krijgt wat in de kong, hij wil er ander maar al te graag aan blijven likken, dat lijkt me niet bevordelijk. Morgen denk ik toch maar een bezoekje DA  :(.
Jeeetje, wat gaat dat snel dan. Het zag er dinsdagmorgen nog niet zo vreemd uit.  :(
Hoe is het gegaan vannacht? Ik zou zeker even langs de da. gaan als je het niet vertrouwt. Sterkte!  :-*
Door DJ_Doerak_Tucker
#2035747
Gisteren voor het naar bed gaan kwam er nog wat bloed uit, weer goed schoongemaakt met zilverwater. De calendula maar achterwege gelaten omdat dat natuurlijk de wondgenezing bevordert, maar als er iets in zit wat er uit moet is dat natuurlijk niet zo handig ::). Vanmorgen vroeg eruit om naar het spreekuur te kunnen gaan, maar het zag er erg rustig uit. Ik heb Doerak ook maar even getemperatuurd, 37,9. Dat is dus netjes. Ik hou het nog even in de gaten, hij zit er zelf niet meer aan.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door