Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door KarinM
#2035434
Ik heb een vraag ik heb een paar weken geleden lamslongen kocht bij slagerij west in rotterdam.  Ik heb al vaker lamslongen gehad maar die kocht ik bij IC in rotterdam. Ik droog ze altijd in mijn droogmachine. Nu echter bij het snijden van de longen kwam ik een paar weken gelden een klein beetje groene substantie tegen. Ik heb het weggesneden en toen verder gedroogd. Maar gisteren ging ik weer longen in stukkjes snijden en toen schrok ik wel er kwam een hele brei groene substantie uit.
Wat zou het zijn. Ik had het al op een ander forum geplaatst maar daar weten ze het niet nog nooit eerder gezien. Ik ben benieuwd of jullie het weten.
Ik zal proberen hier de fotos te plaatsen.


Ben benieuwd naar jullie reacties.

Karin

Afbeelding




Afbeelding
Door Lizzy
#2035437
Ik heb geen idee. Ik weet alleen dat ik dit er ongelofelijk smerig uit vind zien en ik het achter mekaar zo in de kliko flikkerde :puke:. Het lijkt wel ontstekingsmateriaal :-X
Door Linda en Kiri
#2035438
ieuw..... kweet niet wat het is.... maar ziet er niet fris uit... Zou dat arme lammetje misschien iets onder de leden hebben gehad??? of slecht verwerkt na het slachten?
Gebruikersavatar
Door pike
#2035443
Op de foto's ziet het niet groen. Waarschijnlijk zit er nog een stuk slokdarm aan waar dat goedje uit komt en is het dus voorgekauwd eten (gras of brok).
Door wijkje
#2035452
Senta schreef: Is dat wel long wat je daar heb liggen? Heb je een foto van het gehele orgaan?
Ik twijfel ook er aan of dit wel long is en geen slokdarm of zo..Want ik zie wel long liggen op de 2de foto, namelijk linksonderaan..Maar zoveel ervaring heb ik nu ook weer niet met lamslongen..
Door nienk
#2035476
ik heb niet zoveel verstand van dieren slachten, maar zou het niet kunnen dat lammetje zich verslikt heeft in het eigen braaksel, in het slachthuis?
Door KarinM
#2035526
Ja ja het zijn zeker longen en ja er zit altijd wel nog de slokdarm aan die droog ik ook altijd mee, maar daar komt het niet uit.
Als je de long door snijdt dan zie je toch normaal gesproken van die gaatjes! Nu ik snij het open en toen was zo een gaatje heel groot en kwam dat er uit. Ik heb het er helemaal uitgesneden en de rest wel gedroogd. Het stonk helemaal niet namelijk en de long zag er verder normaal uit. Ik heb nog een set longen in de vriezer en ben nu wel benieuwd of het daar ook is dat merk ik pas evt. over een paar weken. In de vorige set longen had ik dit dus al eerder gezien maar toen was het zo weinig. Hier schrok ik wel van. Ik denk dus dat ik ze morgen even ga bellen en hoop dat ik het uit kan leggen en anders stuur ik ze een email met de foto er bij kijken wat ze zeggen.
Gebruikersavatar
Door nova
#2035537
pike schreef: Op de foto's ziet het niet groen. Waarschijnlijk zit er nog een stuk slokdarm aan waar dat goedje uit komt en is het dus voorgekauwd eten (gras of brok).
Naar mijn mening kan er wel luchtpijp aan  longen zitten, maar geen  slokdarm.

Het ziet er niet jofel uit, dit ging hier  niet naar mijn honden  maar in de afval
Gebruikersavatar
Door pike
#2035600
KarinM schreef: Ja ja het zijn zeker longen en ja er zit altijd wel nog de slokdarm aan die droog ik ook altijd mee, maar daar komt het niet uit.
Neem aan dat je hier de luchtpijp bedoelt?
nova schreef: Naar mijn mening kan er wel luchtpijp aan  longen zitten, maar geen  slokdarm.
Het ziet er niet jofel uit, dit ging hier  niet naar mijn honden  maar in de afval
Ik heb er soms een stukje slokdarm bij zitten. En dat zit vol met groene massa.
Senta schreef: Dat is een goed idee, ben benieuwd wat het nu uiteindelijk is, zelf denk ik aan een longinfectie, ik had het ook mooi weggegooid.


Jasses, 't zal toch niet  :-X :-X
Door KarinM
#2036162
nou ik heb ze gemaild en ik kreeg vanochtend al gelijk antwoord nl.:

Je kan de lamslong van de foto weggooien dan hou je dat volgende keer tegoed , kom je nog meer van zulke longen tegen dan kan je die ook weggooien..
Al onze vleesprodukten zijn goedgekeurd door de dierenartsen echter is het zo dat ze de orgaanvlees niet controleren, ze gaan ervan uit dat als het dier zelf niet ziek is dat de orgaanvlees van het dier ook goed is..

Ik heb dat wel vaker gezien dat als je erin snijdt dat je een soort pusachtig iets eruit komt, wij gooien dat dan gewoon weg en dat kunt U ook doen..

Sorry voor het ongemak!


Ik heb het ruim weggesneden en de rest gedroogd dat zag er gewoon goed uit dus ik denk wel dat het goed is hoor. IK heb nog in de vriezer liggen en ben benieuwd als die opensnijdt.
Door Martine-Tom
#2036165
KarinM schreef: Ik heb het ruim weggesneden en de rest gedroogd dat zag er gewoon goed uit dus ik denk wel dat het goed is hoor. IK heb nog in de vriezer liggen en ben benieuwd als die opensnijdt.
Dat risico zou ik echt niet lopen hoor, ik zou het linearecte wegmikken als ik zoiets aan zou treffen...
Door ulla
#2036220
ik ook.
Ik droog behoorlijk wat long van diverse dieren, maar heb dit nog nooit gezien.

SW zegt zelf gooi maar weg je houdt nieuwe tegoed.
Nee, dit gaf ik mijn honden niet.
Gebruikersavatar
Door pike
#2036240
Dus wel een infectie  :-X ik zou ook alles wegkieperen in dat geval
KarinM schreef: nou ik heb ze gemaild en ik kreeg vanochtend al gelijk antwoord nl.:

.......
Al onze vleesprodukten zijn goedgekeurd door de dierenartsen echter is het zo dat ze de orgaanvlees niet controleren, ze gaan ervan uit dat als het dier zelf niet ziek is dat de orgaanvlees van het dier ook goed is..
.......
een dier met zo'n longontsteking is niet ziek??????????
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door