Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Lida. S
#2035418
Volgende week haal ik een hond op met de ziekte van addison. Stress is voor deze hond heel slecht, voor zover mij bekend.  Hij zit nu al een paar maanden in het asiel en de rit hiernaar toe (ca 2 1/2 uur) de kennismaking met de andere honden zal toch  wel stress geven. Dus heeft iemand een suggestie hoe ik dit het beste kan aanpakken. Is er iets wat ik deze hond zou kunnen geven?
Door nienk
#2035428
Je zou kunnen vragen of ze in het asiel alvast beginnen met een homeopatisch middel tegen stress/onrust. groene os rust compositum, phytonics strezz, dat soort dingen. kan je ook gaan doen als ze bij jou thuis is natuurlijk, maar het kan een paar dagen duren voordat die middelen optimaal werken.

Daarnaast misschien een bloesem rescue remedie in huis halen, dat je die kan geven in de auto, en als ze bij jou naar binnen gaat.

in mijn zoektocht naar rustgevende middeltje voor Reus las ik ook veel positieve ervaringen over de DAP halsbanden.

ik heb geen ervaring/kennis van de ziekte, maar met wat ik zo even snel op wiki lees, is het misschien  wel verstandig om bovenstaande dingen wel even te checken bij iemand die er echt verstand van heeft.

succes met de nieuwe hond!
Door Lida. S
#2035469
Het leek mij ook verstandig om alvast in het asiel met het een en ander te beginnen, maar ik het totaal geen ervaring met alternatieve middelen.  Ik zal de middelen die je adviseert naar het asiel brengen/sturen. Ik had nog nooit van addison gehoord,  dus ik ben er nu zoveel mogelijk over aan het lezen. Het advies van een deskundige is natuurlijk wel zo prettig, maar waar vind ik een deskundige. Ik wil graag weten waar ik aan begin, en hoe ik het beste voor de hond kan zorgen.  Hoe goed ze in een asiel ook voor hem zullen zorgen, ik wil toch dat hij het bij ons nog beter heeft. Dus alle raad, advies, tips enz is/zijn welkom
Door nienk
#2035472
je zou even telefonisch contact op kunnen nemen met een holistisch dierenarts, die weten vast meer over de ziekte èn over homeopatische middelen. aangezien de stresshormoonhuishouding van een dier met die ziekte er (als ik het zo snel goed begrepen heb) er anders uit ziet, zijn er wellicht bepaalde middelen die juist wel of niet toepasbaar zijn. ook in de homeopathie kunnen contra indicaties zijn.

super goed van je trouwens dat je deze hond op gaat vangen, je hebt al een heel beestenspul en dan nog een patientje erbij.

ik heb overigens geen ervaring met de middelen die ik hier boven noemde hoor, het is meer dat ik die tegen kwam/hier geadviseerd kreeg toen ik zelf voor Reus op zoek was.

edit: de kleden in het asiel gaan vaak erg vaak in de was, je zou kunnen vragen of ze voor deze hond een uitzondering maken en haar vanaf nu  geen ander kleed mee geven, zodat ze iets heeft met haar eigen geur. ik heb dat ook gedaan toen ik Reus kreeg, en hoewel die snel gewend raakte, heeft hij een tijd gehad dat als hij het even niet zo goed wist (bijvoorbeeld als er bezoek was) dat hij dan op dat kleed ging liggen.
Laatst gewijzigd door nienk op di 14 jun 2011, 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lida. S
#2035493
Bedankt voor je advies. We gaan hem pas eind volgende week of de week erna ophalen. Ik wil het goed voorbereiden en hij zit toch al maanden in het asiel, een weekje langer kan geen kwaad. Ik heb idd hier al aardig wat rondlopen, maar allemaal zonder problemen (behalve leeftijdsgebonden problemen), dus waarom dan niet een probleemhondje erbij. Het is toch sneu als zo'n dier vanwege z'n ziekte en de medicijnkosten in het asiel moet blijven, en wie weet hoe goed het hem zal doen om ook eens 'normaal' eten te krijgen. Hij krijgt nu iedere dag (naast z'n medicijnen) een zakje keukenzout. Daar zou toch een andere oplossing voor moeten zijn. Ik zal morgen een holistisch dierenarts benaderen. Helaas zit er hier in de buurt niemand voor zo ver ik weet.
Door Lida. S
#2035629
Nienk, je adviseert om een bloesem rescue remedie te geven, maar daar zijn er meerdere soorten van. Moet ik ze allemaal geven? Ik heb hier totaal geen ervaring mee. Zoals ik al schreef heb ik nog nooit een echte probleem of zieke hond gehad. Lida
Door nienk
#2035660
Lida. S schreef: Nienk, je adviseert om een bloesem rescue remedie te geven, maar daar zijn er meerdere soorten van. Moet ik ze allemaal geven? Ik heb hier totaal geen ervaring mee. Zoals ik al schreef heb ik nog nooit een echte probleem of zieke hond gehad. Lida
je hebt de 'gewone' pure bloesems, daarvan kan op maat een remedie gemixt worden speciaal voor de situatie/hond. daarnaast heb je kant&klare eerste hulp/rescue remedies speciaal voor moeilijke momenten. er is een spray van bach (rescue spray, klein flesje, gele dop), voor in de bek. ik heb nu First Aid Remedy van Deva in huis, volgens mijn holistisch DA werkt die beter dan die van bach.

hier staat wat over de remedies van Deva: http://www.bloesem-remedies.com/deva2.htm

hier kan je ze online bestellen: http://www.bloesem-remedies.com/?gclid= ... 3god8hqn9Q

zou er even op je gemak wat over lezen, en dan bedenken of het wat voor de hond is, en dan welke. er zijn combinatie remedies (waar dus een paar verschillende bloesems in zitten), die toe te passen zijn in 'standaard' situaties. (ook die vind je op die laatste site). de ervaringen over welke het beste werkt lopen uit een, en ook of het uberhaupt werkt is een discutabel punt voor veel mensen. ik heb bij Reus goed resultaat gezien van de remedies die de DA voor hem maakte, en ook op de DEVA first aid lijkt hij goed te reageren.

succes!
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door