Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Martine-Tom
#2034570
Omdat ik een suikerkat heb en een nachtje weg wil zoch ik naar een pension.
Nog niet gevonden overgens ;)

Ik kwam deze zin tegen:
Om uw kat in ons kattenhotel te laten logeren, dient hij de, wettelijk verplichte inentingen tegen katten- en niesziekte gehad te hebben.
Wettelijk verplicht om te enten? ???
#2034788
Ja door de AID. Daarom wil ik graag van hun toestemming om te titteren.

het is ook wel logisch dat ze niet een hele boel ongeente katten bij elkaar stoppen zonder dat die voldoende bescherming hebben tegen ziektes. De infectie druk is daar natuurlijk vrij hoog.
Door Martine-Tom
#2034844
Nou lekker dan, mijn ene kat kan niet geent worden en de andere wil ik niet laten enten, die is al ziek genoeg zonder die pril ;)
Dat word dus geen vakantie :(
Door Martine-Tom
#2034957
Ik ken genoeg mensen die ze eten willen geven, ik ken alleen niemand die durft/kan/wil spuiten en controleren.
Daarnaast is het een schuwe kat, ik zou hem echt op moeten sluiten wil iemand hem te pakken krijgen...
Er is hier wel een uitlaatservice die dieren aan huis verzorgd maar die doen dan weer geen diabeteskatten.

Zeker als ik er niet ben en hij gestressed raakt is het wel belangrijk dat ook zijn bloedsuiker gecontroleerd word, je bent er dan zeker 4 keer per dag mee bezig. het is niet even een bakje neerzetten en weer weg, het is echt een hele verzorging.

Het is nogal lastig zeg maar ;)
Door Martine-Tom
#2035111
yvette_van_alert schreef: via je dierenarts een assistente vragen??
Hoe bedoel je?

Mijn dierenarts en ik staan niet echt op gelijke voet voor wat betreft de manier waarop ik de diabetes aanpak.
Als ik Youp in handen zou geven van iemand die zijn protocol volgt ga ik echt niet lekker weg...Als ik zijn protocol gevolgd had was Youp allang dood geweest waarschijnlijk (minimaal 3 hypo's).

Buiten dat...wat zou dat wel niet kosten, ik heb maar een uitkering dus ga het echt niet trekken om torenhoge kosten voor een assistente te betalen.

Ik heb nu wel iemand op het oog, zelf een diabetes kat en terrorkat gehad, Youp moet je gewoon niet met zachte hand benaderen, zodra hij voelt dat je bang bent of twijfeld maakt hij daar misbruik van.
Als je gewoon zelfverzekerd op hem afstapt, oppakt, spuit erin, klaar.
Is er niks aan de hand...wat weer lastig is, niet iedereen stapt vol vertrouwen op een sissende en brommende kwade pers met sago blik af :biggrin2:

Grote bek,..klein hartje ;)
#2035284
Als je niet op goede voet staat met je dierenarts is dat geen optie idd. Ik zou in geval van nood mijn dieren rustig achterlaten bij een ass. van de dierenarts. Ken je niet iemand uit de buurt die de opleiding paravet heeft gedaan??
Door Martine-Tom
#2035309
Nee helaas...ja ok ik ken er 1 maar die is bang van Youp :biggrin2:

Inmiddels besloten dat ik gewoon ga en dat Youp 4 keer zonder insuline gaat, inmiddels zit hij goed gereguleerd dus moet het maar kunnen.

"Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat" ;)
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door