Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door rexie
#2034869
Net nieuw hier en meteen al kritisch.

Wij gaan in september een pupteckeltje ophalen.
Ik heb me al in alles verdiept en zoveel mogelijk info opgedaan.
We willen hem rauw gaan voeren.

Maar is er ook een fabriekant die echt biologisch rauw verkoopt?
In de zin van dierenwelzijn?
Ik ben niet tegen vleeseten, wel tegen dierenleed.

Als er leed achter het eten van mijn hond schuilt haal ik het liever bij de biologische winkel. Ik wil graag het beste voor mijn hondje maar niet ten koste van honderden andere dieren.
Mijn vraag is daarom weet iemand waar je eerlijke KVV kan kopen? Of is al het KVV eerlijk vlees?
Laatst gewijzigd door rexie op di 14 jun 2011, 02:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Limpy
#2034952
Carnibest heeft ook 1 eko-variant.
Denk dat je anders de fabrikanten zelf eens kunt vragen hoe diervriendelijk hun produkten zijn.
Gebruikersavatar
Door Meike en Daisy
#2034967
Darf is zelf mijn favoriet, daar zitten 4 diersoorten in en is niet duur.

Bandit en Carnibest worden hier al genoemd zie ik. Ropadog heeft ook een biologische lijn.
Door nienk
#2034996
De Vergulde Hond (natuurwinkel voor kat&hond, in amsterdam zuid) bezorgt tegenwoordig door heel nederland. zij hebben een mix van scharrel dieren. Even googelen voor de website!
Gebruikersavatar
Door Meike en Daisy
#2035015
[quote="nienk"]
De Vergulde Hond (natuurwinkel voor kat&hond, in amsterdam zuid) bezorgt tegenwoordig door heel nederland. zij hebben een mix van scharrel dieren. Even googelen voor de website!
[/quote]

Ik weet niet hoe dat nu zit, maar vorig jaar waren de scharrelvleesmixen gewoon Lotgering. En die is nu niet meer uitsluitend scharrel. Het kan zijn dat ze nu haar eigen mixen maakt natuurlijk.
Door nienk
#2035016
ja ze hebben nu iets nieuws in het assortiment sinds kort. past niet in Reus zijn dieet dus ik heb er verder niet naar gevraagd, maar er staat scharrel bij op de website.
Gebruikersavatar
Door pike
#2035168
[quote="nienk"]
ja ze hebben nu iets nieuws in het assortiment sinds kort. past niet in Reus zijn dieet dus ik heb er verder niet naar gevraagd, maar er staat scharrel bij op de website.
[/quote]

Scharrel is niet hetzelfde als biologisch.
Door rexie
#2035538
Bedankt voor de adviezen hier kan ik wat mee!

Klopt scharrel is niet hetzelfde als biologisch.
De biologische dieren hebben het veel beter gehad.

Ik vind vers voeren heel goed maar als dat betekend dat het voer wat gegeven wordt heeft geleden voor mijn hond dat wil ik niet.
Ik zal eens kijken en vragen naar Lotgering. Voor mij heel dichtbij.
En Amsterdam-zuid is ook heel goed te doen.

Na gegoogled te hebben op jullie tips kom ik al weer een eind verder.
Ik hoop dat ik met deze merken een gevarieerd en compleet diner voor kan zetten.

Dank voor jullie info!

Als er iemand weet wie KVV produceert en diervriendelijk is hoor ik het graag.
Ben niet alleen dierenvriend voor mijn hondje maar ook voor de andere dieren.

Wil er ook best meer voor betalen.
Laatst gewijzigd door rexie op wo 15 jun 2011, 03:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door nienk
#2035593
weet ik, dat scharrel niet hetzelfde is als biologisch. maar het is in ieder geval al beter dan 'gewoon' bio-industrie vlees!

je zou het ook eens kunnen vragen bij een biologische slager, dat zullen dan wel meer barf dingen zijn, maar soms hebben slagers ook wel 'hondengehakt' geloof ik. wel opletten wat daar in zit dan en eventueel dingen toevoegen zodat je compleet voert.

succes met je (erg goede) zoektocht!
Gebruikersavatar
Door choopy
#2035833
[quote="rexie"]
Bedankt voor de adviezen hier kan ik wat mee!


Ik vind vers voeren heel goed maar als dat betekend dat het voer wat gegeven wordt heeft geleden voor mijn hond dat wil ik niet.


[/quote]

Het meeste standaard voer zal wel min of meer geleden hebben. Al vind ik wel het voordeel van BARF of KVV dat de restproducten dus niet klakkeloos in de kliko gaan, maar dat dat ook nog nuttig wordt gebruikt. Als zo'n diertje dan moet sterven, dan zie ik liever dat alles gebruikt wordt, dan bijvoorbeeld alleen het filetje en de rest wordt weggekiept.
Gebruikersavatar
Door Meike en Daisy
#2036440
[quote="rexie"].

Ik vind vers voeren heel goed maar als dat betekend dat het voer wat gegeven wordt heeft geleden voor mijn hond dat wil ik niet.
Ik zal eens kijken en vragen naar Lotgering. Voor mij heel dichtbij.
En Amsterdam-zuid is ook heel goed te doen.

[/quote]

Lotgering is geen scharrelvlees (meer). De Vergulde Hond in Amsterdam maakt haar eigen mixen heb ik begrepen. Darf (biologisch) wordt ook op steeds meer plekken verkocht, op de website kun je de verkooppunten vinden. www.darf.info
Door rexie
#2037612
[quote="choopy"]
Het meeste standaard voer zal wel min of meer geleden hebben. Al vind ik wel het voordeel van BARF of KVV dat de restproducten dus niet klakkeloos in de kliko gaan, maar dat dat ook nog nuttig wordt gebruikt. Als zo'n diertje dan moet sterven, dan zie ik liever dat alles gebruikt wordt, dan bijvoorbeeld alleen het filetje en de rest wordt weggekiept.
[/quote]



Als we allemaal zo beredeneren blijft de bio industrie altijd bestaan. En lijden er verschrikkelijk veel dieren op een vreselijke manier.
Gebruikersavatar
Door Meike en Daisy
#2037699
Ben ik met je eens. Zolang ook de afvalproducten verkocht worden, is het bio-industrievlees in de winkel dus goedkoper en daardoor aantrekkelijker voor veel mensen. En dus houdt je het ook een beetje in stand. Vandaar dat ook ik niet de afvalproducten van bio-industrie wil kopen, bovendien is het ongezonder vlees.

Ben je er al uit wat je gaat voeren?
Door rexie
#2037907
Ik ga Darf voeren. En bij onze biologische slager informeren.
Ropadog, Bandit en Carnibest ga ik ook voor kijken.
Zo moet hij toch gevarierd genoeg kunnen eten met de merken.
Ook zal ik eens kijken in Amsterdam-zuid.

Bedankt ik heb super veel aan jullie tips.
En ik wil echt rauw gaan voeren.
Maar liefst wel kant en klaar.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door