Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#2024679
Kiri heeft al sinds vrijdag wat dunne ontlasting. Zelf denk ik dat het te maken heeft met: ontworming, schoonmaken van darmen en niet te vergeten het warme weer. Ze poept niet meer dan normaal maar is dunner en slijmerig. Soms komt er gewoon een prop slijm ermee uit. Ze eet gewoon goed en drinkt wel iets meer. Ik maak me op zich geen zorgen maar wil graag toch wat probiotica geven... Had dat gelezen bij anderen mensen met honden met diarree. Alleen weet ik niet wat dat is en waar ik het moet halen..
Laatst gewijzigd door Linda en Kiri op vr 03 jun 2011, 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door nienk
#2025247
ik geef zelf probiotica van Phytonics, prima spul. (wel een van de duurdere geloof ik)

bij Pro Solube zie ik dit staan:

Toepassing: Verbetering conditie en weerstand
Acute en chronische diarree
Gevolgen van voedselveranderingen
Darmstoornissen tengevolge van stress
Tijdens / na antibioticumkuur
Preventie / nabehandeling maagtorsie
Meteorismus (wind) bij konijnen

kan iemand me uitleggen hoe het toedienen van probiotica een maagtorsie kan voorkomen??
Door nienk
#2027015
Linda en Kiri schreef: hier ook iemand die dat wel eens wilt weten...
misschien krijgen we antwoord als je het even in de topic titel zet?
Door Linda en Kiri
#2027070
nienk schreef: misschien krijgen we antwoord als je het even in de topic titel zet?
Gedaan... nu wachten op antwoord....... wacht.... wacht..... wacht......wacht................wacht.....
Door Lizzy
#2034901
nienk schreef: ik geef zelf probiotica van Phytonics, prima spul. (wel een van de duurdere geloof ik)

bij Pro Solube zie ik dit staan:

Toepassing: Verbetering conditie en weerstand
Acute en chronische diarree
Gevolgen van voedselveranderingen
Darmstoornissen tengevolge van stress
Tijdens / na antibioticumkuur
Preventie / nabehandeling maagtorsie
Meteorismus (wind) bij konijnen

kan iemand me uitleggen hoe het toedienen van probiotica een maagtorsie kan voorkomen??
Ik zie 'm nu pas, sorry :-[. Ik denk dat het op zich niet verkeerd is om de fabrikant te vragen. Maar ik denk dat zij denken dat maagtorsie mogelijk veroorzaakt wordt door een teveel gassen die in het spijsverteringssysteem aanwezig zijn. Waardoor een hond een "bloat" kan krijgen. En dat zou je mogelijk kunnen voorkomen door een optimale darmwerking, waardoor er dus minder gasvorming is. Maar dit lijkt me persoonlijk meer theorie dan wetenschap want we weten niet eens hoe een maagtorsie ontstaat. Laat staan dat we begrijpen hoe we het kunnen voorkomen.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door