Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door WillyP
#2033207
Wie doet er mee zo tegen het einde van het jaar. Het liefst in Zeeland. Komt Tannetje ook zover?

Misschien een beetje vroeg, maar beter te vroeg dan te laat.
Gebruikersavatar
Door WillyP
#2033899
Ja, kijk maar eens bij de andere topics over titteren. Maar de meeste zijn op meer dan een uur rijden. Of juist pas geweest en nog te vroeg voor mij. Baiko is pas nog ingeent, omdat ik toen nog twijfelde, volgende keer wil ik titteren en als er meer zijn scheelt dat kosten.  ;)
Door *Flip*
#2033983
Grijpskerke is niet echt een centraal punt ;) Ik zal graag een titer op kattenziekte laten maken. In Yerseke wilde de DA dat wel doen, indien er voldoende katten waren. Ze moeten volgens mij per 8 of 12 per kit aangekocht worden, ik kon toen geen 8 katten vinden, maar als het jouw lukt doe ik graag mee  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Hitam
#2034057
WillyP schreef: Komt Tannetje ook zover?
Ze heeft een autootje en kart heel Nederland door als het moet.
Door flin
#2034180
Pammie schreef: Grijpskerke is niet echt een centraal punt ;) Ik zal graag een titer op kattenziekte laten maken. In Yerseke wilde de DA dat wel doen, indien er voldoende katten waren. Ze moeten volgens mij per 8 of 12 per kit aangekocht worden, ik kon toen geen 8 katten vinden, maar als het jouw lukt doe ik graag mee :biggrin2:

mwaw, voor mij wel hoor ... :biggrin2:

hier huppelen 3 katzels (1.5 jaar, 5 jaar en 10 jaar) die allemaal in totaal 3 x geent zijn;
als kit 2 x geent , en daarna 1 x met 1 jaar, daarna niet meer
(ik duik morgen even in de boekjes oft levend of dood of weetikwat was)

de oudste is nu 10 jaar, en 'k ben wel benieuwd naar z'n kattenziekte-titer-status :P

aan de hand daarvan kijk ik verder wat te doen

is er een aparte kattenziekte enting? (zonder nies?)
Laatst gewijzigd door flin op ma 13 jun 2011, 02:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door flin
#2034181
Hitam schreef: Ze heeft een autootje en kart heel Nederland door als het moet.
kijk!

voor hoeveel mensen/dieren = moet een als't-moet?
Gebruikersavatar
Door WillyP
#2034276
Flin, Pammie en ik samen hebben dan al 5 katten  en 1 hond.

Dus als we er nog een paar bij kunnen vinden kunnen we misschien wel wat afspreken.

@ Hitam: Hoeveel moeten we bij elkaar krijgen voor jou, als je komt?

Het liefst het eind van dit jaar/begin volgend jaar.
Dus tijd genoeg om er genoeg bij elkaar te krijgen, denk ik.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#2034299
Het is een beetje gerelateerd aan de afstand maar voor 6-7 dieren, hond of kat, kom ik.
Oveigens vind ik katten titeren niet zo heel functioneel. Voor kattenziekte is het wel betrouwbaar maar mijn ervaring is dat alle katten die ooit geënt zijn allemaal beschermd zijn voor levenslang.
En voor niesziekte geldt dat de hoeveelheid antilichamen niet goed overeenkomt met de bescherming.

Er bestaat voor zover ik weet geen aparte kattenziektenting meer. Ik denk dat ik de enige was die hem bestelde ::)
Door flin
#2034421
WillyP schreef: Flin, Pammie en ik samen hebben dan al 5 katten en 1 hond.
de oudste is nu 10 jaar, en 'k ben wel benieuwd naar z'n kattenziekte-titer-status Tongue
hum, Willy, je leest niet helemaal juist, in theorie zou ik dan alleen met de oudste katzel komen ;)

~~

@ Hitam, mag ik je vragen hoeveel 'oudere' katzels (bij benadering) je hebt getitert op kattenziekte? die alleen de kitten-entingen gehad hebben?

ik lees namelijk vaak dat kattenziekte tot zo'n 7 jaar 'safe' is na 2 of 3 maal enten (op jonge leeftijd),
m'n angst is toch wel dat als 'n kat ouder wordt, en er in de buurt een uitbraak van kattenziekte zou zijn,
hij misschien dus niet genoeg anti-stoffen heeft na z'n plus/minus 8-jarige leeftijd?

dan ent ik liever nogmaals, op de helft van z'n (aangenomen...) leven, tegen kattenziekte, tenzij de titer natuurlijk prima is op (in mijn katzel geval) 10 jarige leeftijd

of denk ik nu helemaal in 'n kronkel?

dank alvast :)
Door flodder en dwarrel
#2034497
mijn katten en honden heb ik altijd braaf laten enten als ik de oproep kreeg tot ik naar een lezing van Tannetje ging in Den Haag.......

in 2009 zijn mijn honden en katten voor het eerst getiterd door Tannetje
de katten toen 12 en 17 jaar zaten huizenhoog met hun titer !
de honden zaten en zitten nog stedds prima dus hoeven ook niet geent
Door flin
#2034504
flodder en dwarrel schreef: mijn katten en honden heb ik altijd braaf laten enten als ik de oproep kreeg tot ik naar een lezing van Tannetje ging in Den Haag.......

in 2009 zijn mijn honden en katten voor het eerst getiterd door Tannetje
de katten toen 12 en 17 jaar zaten huizenhoog met hun titer !
de honden zaten en zitten nog stedds prima dus hoeven ook niet geent

en da's duzz precies m'n vraag: (anders dan 'altijd ' hebben laten enten)

na 3 entingen op jonge leeftijd (katzels tot 1 jaar) en dan dus niet meer enten ,
en dan na +/- 10 jaar titer willen weten...(kattenziekte heb 'k 't dan over ;) )
Gebruikersavatar
Door WillyP
#2034558
Aha, zit dat zo met katten. Dan laat ik Zazou niet titeren, die zit tot haar 17e safe, als ze al zo oud gaat worden.

Voor de hond wil ik dat nog wel.
Tot nu toe elke enting gehad, dus volgende enting zou ik dan willen titeren.
Door Martine-Tom
#2034567
Als je komt....kom ik ook met 1 hond :)

(Ga nog ff een pb sturen mss zijn er meer met intresse!)
Door Fynn
#2034580
Wij zijn vorig jaar geweest in Rotterdam bij het titeren en nav de uitkomst werd geadviseerd dit jaar te enten.
Dus voor ons valt titeren af.
Jammer voor jullie want ik heb 3 honden dus dat telt lekker door ;)

Groetjes Rian
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door