Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Irish
#2033328
Een kennis van me voert FFF en vroeg aan mij wat ik er van vond. Maar ik word er eigenlijk niet zo blij van... :-\
Er zit in:
Runderpens, runderhart, rundvlees, runderlever, rijst, schapenvet, olien, vitamine en mineralen.
Er zit dus helemaal geen bot in  :o Net zoals Smuldier geen natuurlijke calciumbron. Goed, dat kan ik nog ''enigsinds'' volgen.
Maar hun uitleg daar vervolgens over:
FFF bevat geen bot en garandeert daarom een gecontroleerde calcium/fosfor verhouding.
Maar een geschikt vleesbot bevat toch sowieso al de juiste calcium/fosfor verhouding?

Daarbij vind ik standaard schapenvet aan je hond geven ook niet zo geweldig... :-\
Ook staat er dat FFF geen kip of ander gevogelte bevat. Euh ja boeiend? Kip/gevogelte is toch juist weer goed.
Het is dus maar 1 diersoort: rund en toch staat er compleet op met koeieletters  :-X
Niet mijn ding qua vers voeren in ieder geval.
Of zit ik er erg ver naast?
Door Lil
#2033740
Het is dus net zo compleet als brok door een schep vitaminen, mineralen en calcium + fosfor. Vlees nog altijd beter dan brok, maar verder vind ik wat je opschrijft redelijk bagger. Ik zou het wel eens voeren, maar niet stelselmatig.
#2033767
Reus heeft toen ik  net met vers voer begon wel eens FFF gehad, vond vooral de verpakking erg handig (het was toen te verkrijgen in worstjes van 100 gram). Dat was toen ik mij net aan het orienteren was op vers voeren, kwam het  tegen in een dierenwinkel en heb het mee genomen. was voor mij zegmaar de volgende stap na de kant en klare porties van rodi/prins/energique.

inderdaad  beter dan brok en gestoomde of enorme bewerkte 'vers' vlees voeren. farmfood produceert natuurlijk ook brokken, dus ik denk dat het voor veel mensen een veilig keuze is. mensen die echt vers voeren eng vinden (door onwetendheid die je ze moeilijk kwalijk kan nemen), en dan denken 'oh het is van een brokken merk, zal wel goed wezen'.
#2033901
Ja, die gegarandeerde calcium/fosfor-verhouding vind ik ook raar. Door een analyse van het product te laten maken kun je ook weten wat die verhouding is (en dus ook controleren/garanderen)

Het enige positieve aan deze kvv vind ik dat er geen granen inzitten, verdee niet echt kwaliteit. Vooral organen, weinig vlees. Over kip heeft Farmfood ook wat geschreven op de site. Ze zijn oa tegen kip in hondenvoer omdat er natuurlujke groeihormonen inzitten (door de jonge slachtleeftijd) en dat er imminozuren inzitten ofzo (een antagonist van een aminozuur als ik het goed onthouden heb).

Maar ja, beter dan steriele voeding, dat wel. Maar voor minder geld heb je een betere kvv, zo zou ik eerder voor de graanvrije versie van Smuldier gaan.
#2033984
Al jaren zegen ze tegen hun brokken klanten om minstens een dag in de week kvv te voeren omdat het gezond is voor de darmflora.
FF heeft een goede naam dus de rund kvv verkoopt zich toch wel.En als je toch van plan bent om soms rund te voeren is het misschien een optie, in zoveel merken kvv zitten toch ook allerlei toevoegingen, dus kan dit merk er ook nog wel bij.
Bij smuldier kan je een Privat-Label laten maken dus wie weet komt FFF uit Eibergen, doen wel meer merken.
Dat over die groeihormonen in kip (kuiken) maak ik me ook zorgen en voer ook o.a. om die reden liever niet zomaar wat.
Laatst gewijzigd door ~anna~ op zo 12 jun 2011, 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.
#2034043
[quote="Meike en Daisy"]
Ja, die gegarandeerde calcium/fosfor-verhouding vind ik ook raar. Door een analyse van het product te laten maken kun je ook weten wat die verhouding is (en dus ook controleren/garanderen)

Het enige positieve aan deze kvv vind ik dat er geen granen inzitten, verdee niet echt kwaliteit. Vooral organen, weinig vlees. Over kip heeft Farmfood ook wat geschreven op de site. Ze zijn oa tegen kip in hondenvoer omdat er natuurlujke groeihormonen inzitten (door de jonge slachtleeftijd) en dat er imminozuren inzitten ofzo (een antagonist van een aminozuur als ik het goed onthouden heb).

Maar ja, beter dan steriele voeding, dat wel. Maar voor minder geld heb je een betere kvv, zo zou ik eerder voor de graanvrije versie van Smuldier gaan.
[/quote]

Er zit rijst in? Das toch ook een graan?
#2034126
[quote="yvette_van_alert"]
Rijst is toch ook geen glutten?? Gluten zijn granen zoals mais tarwe etc.
[/quote]

Alle granen bevatten gluten, maar sommige granen bevatten gliadine-gluten, zoals tarwe. Deze gluten kunnen problemen veroorzaken. Wanneer de term 'glutenvrij' wordt gebruikt, gaat het om gliadine-gluten. Rijst bevat dus wel gliten, maar geen gliadines en is dus glutenvrij. Leker ingewikkeld he?

Ik bedoelde met "ik was in de war met glutenvrij" dat ik onthouden had dat het graanvrij was, terwijl het niet graanvrij maar glutenvrij is.
#2066485
[quote="ollybeausteffy"]
Ik heb mij laten vertellen dat FFF eigenlijk Smuldier is in een andere verpakking en een stuk duurder!
[/quote]

Dat is mijn ervaring ook!!!
Het ziet er zo uit, ruikt zo en volgens Merlijn smaakt het ook zo. Zelfs het bakje is identiek.

Alleen de prijs ;-)  die is heel anders.... ;-)

Suzanne
#2068399
Heb hier een hondje die het niet goed doet op smuldier. Ben ervan overtuigd dat FFF niet hetzelfde is. 1 hond krijgt smuldier wanneer de andere FFF krijgt. Het ziet er ook iets anders uit.
Laatst gewijzigd door Search op ma 25 jul 2011, 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nicolette Wildschut-Kamst
#2069525
FFF is waar ik mee begon toen ik ging uitproberen waar Mac's diaree probleem zat.
Pip at FF brokken dus was het voor mij de logische stap maar ik vond het er beslist niet aantrekkelijk uitzien. Bovendien vond ik het erg duur.
Inmiddels weet ik dat Mac's probleem in gluten zit en ben ik overgestapt op een andere KVV voor beide honden die erg goed bevalt en dat vul ik aan met kippen- en eendennekken van SW, vuile pens en af en toe wat vis.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door