Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2031482
Vorige week is DJ bij de chiropractor geweest omdat hij veel meer begint te slingeren met zijn achterhand, gelukkig zat er niets zodanig vast dat dit problemen kon geven, voor de rest ook niets verontrustends gevonden.

DJ heeft wel artrose in beide ellebogen, links veel erger dan rechts, dit was al bekend. Deze man (ook DA, geen versvoer voorstander, wil wel tips geven en meedenken) raadt me aan om DJ compleet over te zetten op vette vis. Omdat dit de beste leverancier van omega 3 is en de toediening van ontstekingsremmers/pijnstilling dan naar beneden kan. Zo zou ik het op de meest gezonde manier kunnen doen. Nou heb ik daar dus héééél sterk mijn twijfels over, ik denk dat het veel beter is om zijn menu gewoon zo te laten (veel wild, eend, kip, pens, 2x vette vis p/wk, rund) en hierbij een goede visolie te gaan geven en weer groente toe te gaan voegen (uit gemak achterwege gelaten :-[). Daarbij, als dit de oplossing zou zijn, had ik het hier vast al eens gelezen ;).

Wat zijn de meningen hierover en wat is een goede visolie, geef ik dit dagelijks of een aantal keren per week?
Laatst gewijzigd door DJ_Doerak_Tucker op zo 12 jun 2011, 14:48, 1 keer totaal gewijzigd.
#2031667
Ik zou ook glucosamine, groene lipmossel, visolie dagelijks geven. Ik gaf Frank 1 capsule visolie per dag en 1X per week vette vis als maaltijd. En het schijnt dat teunisbloem de werking van glucosamine stimuleert/bevordert.
#2031689
Glucosamine krijgt hij sowieso al en hij krijgt nu een halve tablet previcox per dag, die DA raadde metacam of een soortgelijk product aan en zei dat het geen invloed op de maag had. Ik gaf namelijk aan dat de previcox vrij prijzig is en we zochten naar een alternatief. Metacam o.i.d. met daarnaast een goede omega 3 en evt. groenlipmossel is dan een goed idee denk ik.
#2033844
DJ en Doerak schreef: Maar wat is nou een goede visolie? Ik lees wel eens wat over Doils joint, is dit goed? Wat zijn de ervaringen?
EEn van mn honden krijgt momenteel Doils skin, is  vooral voor de huid  dus niet voor de gewrichten.
Tot nog toe merk ik weinig positief resultaat , helaas.
Natuurlijk zal het effect van hond tot hond verschillen, in evenredigheid met de problemen.
Voor mijn hond wil ik na de 2 flesjes die ik nu heb, nog 2 flesjes er tegenaan gooien, en merk ik dan nog geen verbetering , dan stop ik ermee.
Overigens heb ik al berichten gehoord dat de aangegeven effectieve dosis zoals het op de flesjes staat, eigenlijk verdubbeld zou moeten worden, wat neerkomt op 2 cc/ kilo lichaamsgewicht hond.
Dan wordt het ook nog eens behoorlijk prijzig..  :(

Anderzijds: Nova kreeg voorheen visolie caps.  van  een minder bekend merk,  daar had ze best baat bij.

Ik denk dat je zelf op zoek moet geen naar  een egscikt product bij je hond en de effectieve dosis voor haar.
Overigens is Doils hier het goedkoopste:

http://www.newpharma.be/apotheek/search-results/index.html?key1=doils , en bij een bestelling van 2 flesjes geen verzendkosten  ;)
#2033880
Reus krijgt ook doils skin. ben daar mee begonnen omdat zijn huid begon te schilferen. in combinatie met wassen met Vet Gold Cream shampoo waren de schilfers snel verdwenen. hij krijgt het nu nog steeds (naast de vis in zijn menu), ik was hem nog maar eens in de zoveel weken en geen schilfer te bekennen.
#2033895
Mei-Li krijgt de doils skin oil nu zo'n jaar ,super tevreden mee ,omdat ze altijd tegen een chronische oorontsteking aan zat en sinds de doils oil niet meer  :D!! sinds de atopie dit voorjaar erger is geworden ben ik ook de dubbele dosering gaan geven ,dus geen 2 ml voor een hond van 20 kg ...maar 4ml ! dit raadde Brenda de acupuncturiste me ook aan afgelopen week ,eigenlijk zelfs het driedubbele ,maar dat bevalt Mei-Li niet goed ,daar krijgt ze dunne poep van ! dus ipv 2 ml nu totdat de atopische klachten rustig zijn 4ml per dag
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door