Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2033794
Kiri eet nu een week slecht...Loopt naar haar bak, snuffelt, eet een paar hapjes en loopt weer weg. halverwege de week heb ik iets gedaan wat ik nooit had gedacht..... ik heb haar zitten voeren.... kleine hapjes at ze wel.. (ik ben eigenlijk meer het type... tough luck, had je maar moeten eten). Gisteravond had ze wel haar bakje meteen leeg. Ze kreeg toen KVV pens..
Donderdagochtend toen ze zag dat ik haar kong ging klaarmaken voor te gaan werken, at ze ook de helft van haar maaltijd ineens..
Dat zijn de redenen waarom ik denk dat ze me aan het testen is.

Van de andere kant.... Kiri's gebit rammelt van alle kanten... Ze is bezig met wisselen en hoe.... een kies is half door... gisteren haar hoektand kwijt geraakt, en ik zag ook dat er bloed langs andere kiezen zaten... Vanmorgen op de les zat haar hele speeltje onder het bloed. Ik heb het idee dat ze ineens met bijna alle melktanden ter gelijker tijd bezig is.
Ze is ook wel wat hangerig en slaperig en loopt bijna de hele dag rond met raw hide botjes... De rest van het bijtspeelgoed doet ze niets mee.

Als we gaan wandelen en spelen is ze gewoon alert en speels.. In de avonduren is ze actiever dan overdag.

Vandaar dat ik het even niet meer weet en het ook niet meer helder zie, waarom ze zo slecht eet. Wat denken jullie???
#2033802
nou ik heb geen ervaring met pupjes. maar als jij denkt dat ze je aan het uitproberen is, daar vooral niet aan toegeven! natuurlijk is ze jong en moet ze eten, maar als ze niet eet zou ik het toch gewoon weg halen en pas het volgende eetmoment weet aanbieden.

ze heeft duidelijk een behoefte om te kauwen en knagen, misschien kan je haar iets waar ze echt voor moet werken te eten geven? hoor hier weleens runderstrot aangeraden worden voor wisselende pups. of een kwarteltje ofzo?
#2034728
Het kan natuurlijk ook beiden zijn. Als het bloed uit 'r bekkie loopt van het wisselen zou ik zowiezo zorgen dat ze niet teveel en te hard hoeft te knagen. Maar niet teveel ermee tutten, anders heeft ze zó door hoe ze je kan manipuleren!
#2034767
Ik heb haar vandaag een strot gegeven. Wel heb ik het wat ingesneden zodat het iets makkelijker eten was voor haar. Strot is bij haar altijd gegarandeerd succes. Ze heeft denk ik de helft op terwijl ze normaal echt wel een hele op eet.
Vanmorgen wat zalmmix naar binnen geslobberd. Maar vanavond wilde ze het niet meer. Dus heb ik het maar weggepakt en terug in de koelkast gezet.
Ik had ook een wild mix van kiezebrinck uitgehaald... maar volgens mij vind ze dat niet zo lekker, misschien voor nu teveel bot.

Ik had in haar bek gekeken en zag dat ze tenminste 3 kiezen nu mist, een aantal zijn doorgekomen of bezig met doorkomen en zeker 2 staan los.. Echt een rammelend bekkie dus.
Wij hebben afgesproken dat morgenavond mijn vriend het eetmoment op zich neemt voor het geval dat ze mij aan het testen is. Ik zorg dan ook dat ik even boven ben of even een sigaretje buiten....Jim is ook wel bezorgd maar bezit hele andere kloekgenen dan ik en deze uiten zich niet in tutten met eten ;D.
#2035038
Het kan best zijn dat ze wat last heeft van dat rammelende gebit en daardoor minder makkelijk eet.  Heb je kvv in huis om te testen?  als ze merkt dat het makkelijk binnen gaat zou ze niet mogen miepen alshet enkel en alleen aan de tanden ligt.

Nu moet ik wel zeggen dat ons Nena ook zo een periode heeft gehad toen ze jonger was en later nog eens en dat hing samen met ongesteld worden...  Het is nog vrij vroeg misschien maar het zoumisschien ook kunnen dat dit meespeelt.  Je schreef dat ze wat hangerig is...misschien voelt ze zich gewoon even niet zo goed.
#2035233
vanaalst schreef: het feit al dat je zegt dat je vriend het ' eetmoment' op zich neemt, zegt dat je er teveel mee bezig bent..
ook al wisselen ze maakt geen flaus uit, dan zou ze juist de kvv naar binnen kunnen slurpen..
Klopt... ben er ook teveel mee bezig. Dat heeft te maken met het feit dat ze al een groeiachterstand heeft. Dus maak ik me zorgen dat ze nu te weinig binnen krijgt... Vandaar ook dat wij wilde proberen als mijn vriend het geeft of het scheelt. Nou moet ik wel zeggen dat ze vanmorgen haar bakje schoon naar binnen heeft gewerkt. Ik heb het neergezet en ben even mijn eigen ding gaan doen. Slurp en weg....
Gisteren de strot (heb hem nog in de koelkast kon ik wel zien dat ze wat vlees van af heeft gepeuzeld maar de luchtpijp krijgt ze niet kapot gebeten, wat normaal geen probleem is voor haar)

Ik heb het juist hier gezet omdat ik even wat objectiviteit wilde, want ik realiseer me dat ik mijn zorgen kan projecteren op mijn hond waardoor die natuurlijk de ruimte neemt om eens te kijken hoe ver ze kan gaan. Ik denk dat het beide is... en gewoon tandpijn hebben maar ook even lekker testen.

Dank je wel iedereen voor jullie eerlijke meningen en adviezen, helpt mij om weer objectief naar mijn eigen hond te kijken ipv maar te kloeken.

@ Veerle..... Ik mag hopen dat ze nog niet loops wordt zeg... Ze is net 5 maanden geweest.... Ben net aan het wennen dat ze geen pup meer is maar al een jonge hond ;D
#2035247
Veerle-scrappyToo schreef: Als ze Nena achterna gaat heb je nog wel wat tijd.  Zij was al 10 maanden als ze voor de eerste keer loops werd. En daarna pas na 9 maand opnieuw.
Maar je weet nooit dat het een vroeg vogeltje is he en die hormonen nu al naar boven komen borrelen... :D
Maak me gek joh..... :D :D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door