Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tycolaika
#2033535
ik vroeg mij af .. tyco mijn reu. heeft net konijnpoot gehad zonder dat ik deze bewerkt had.
het is echt hap slik weg. hij kauwt wel. maar hij eet zo snel , ik kan er niet tegen kijken.
is hij misschien toe aan iets groters ???

hij heeft een volle bak met eten als voorbeeld
spiervlees orgaan 2 konijnenpootjes en zijn groente.
ik denk al met al 1 tot 2 minuten is alles op  :-\
hij poept normaal dat wel.

maar iets meer knaagwerk is misschien wel een optie ? wat zou ik hem kunnen geven ???
zou ik hem morgen eens konijnen kopjes geven ? die heb ik wel de kop ingemept omdat dat de eerste x word.
het kalkoen karkas , daar doet die langzamer mee.
Door signmodel
#2033539
kalkoenkarkas geef ik mijn ervaren barfers niet, veel te hard.
konijn, eend, haas en kipkarkassen en lams en jonge geiten ribben kan niet in 1 keer naar binnen, dan zou ik dit geven.
Door tycolaika
#2033541
de kalkoen karkassen zijn wel van jonkies hoor.
ik heb er laats eens een foto van geplaatst. en werd er gedacht dat het een kip karkas was.
ze wogen maar 400 of 500 gram per stuk
Door tycolaika
#2033547
dat heb ik met de penslappen , met tyco
hij krijgt echt grote lappen.
niks kleins.
en dan kauwt hij het met zijn achterkiezen , maar je ziet dat hij tegelijker tijd al aan het slikken is.
en dan op een gegeven moment moet hij het weer omhoog halen , om uit te spugen , omdat het dan toch weer te groot blijkt te zijn.
dat doet die 3 x , en dan is de penslap verdwenen haha.

en ja ik ben er ook bij , ik geef ze alle 3 om de beurt eten
eerst tyco , dan laika en dan zena.

en dan gaan we samen in de gang zitten , zodat geen katten er bij kunnen , geen kinderen , of andere onrustig heden waar ze zich aan kunnen storen.
dus mocht er iets gebeuren , ik zit er echt naast.

hopenlijk overkomt me dat nooit in ieder geval ;) moet er niet aan denken.

juist de ribjes ben ik weer bang voor ? ik heb ze van de week niet durven te bestellen
omdat ik niet weet , of ze makkelijk 1 rib los kunnen halen , en dat vind ik een eng idee.

misschien dat er iemand een foto voor me heeft, dat ik weet hoe ze uit zien?
#2033593
Wat ik me afvraag...schrokt hij niet net omdat je er naast zit?  Misschien denkt hij gewoon: ik moet me hier haasten of mijn baasje eet dat lekkers zelf op  ::)
Het zou niet het eerste verhaal zijn van een hond die schrokt omdat hij bang is dat iemand anders met zijn eten weg loopt.  Of misschien liggen de andere honden dan net voor de deur te wachten waardoor hij vindt dat hij moet schrokken?  Jij merkt het misschien niet op maar hij wel.  Kan je hier ergens een verandering in brengen om te testen of dit kan helpen dat hij een ietsiepietsie minder schrokt?
Ik vind dat toch altijd bangelijk als ze gaan schrokken.
Door Lizzy
#2033600
Mijn honden schrokken ook veel erger als ik ernaast zit. Ik laat ze met rust. Linga eet in de gang, met de deur dicht (kan ik echter wel doorheen kijken, er zitten glazen ruitjes in). Biscuit eet in de keuken. Pinkel eet op een ander tijdstip, ook in de keuken. En ik zit in de kamer. Kan ik alles goed horen en overzien. Maar ik laat ze met rust. Ik zou zeker grotere vleesbotten gaan geven. En dan denk ik aan bijv. kipkarkas, parelhoenkarkas maar ook aan dingen als geiten/lamsnek. Ik word overigens ook niet blij van kalkoen. Het gaat er niet zo om dat het bot niet doorknaagbaar is, het bot is in de regel gewoon heel gemeen scherp. Ik zou dat eerst goed bestuderen, als ik jou was, voor je dit geeft.
Door Lizzy
#2033603
Oh ja, penslappen hoef ik hier ook niet te geven hoor. Dat gaat al slikkend en kokhalzend naar binnen. Ik heb Brutus een keer moeten redden van een in zijn strot stekende lap pens.
Door tycolaika
#2033638
ik kan een proberen er een verandering in te brengen.
eens kijken hoe hij dan eet.
dan ga ik wel de tuin in met hem , zet hem aan het einde van de tuin met het eten , en dan ga ik wel op mijn tuin setje zitten bij de achter deur.
ik zou het anders niet weten , ik heb geen grote tuin haha ;) dus het is niet zo dat hij dan 40 mtr verderop zit te eten.
wij hebben geen glazen deuren waar ik doorheen kan kijken.
ik kies nou expres voor de tuin , om het uit te proberen , omdat daar geen katten komen.
mijn katten mogen nl niet naar buiten.
ik kan dan eens kijken of ik verandering erin zie.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door