Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door renate1985
#2033279
Ik heb 2 hertennekken besteld om te proberen.
Kan ik die in 1x aan de jongens geven? Dus ieder 1 hele nek?
Ze eten ook weleens een hele kip ( zo 1 uit de winkel ), eendenkarkas en kalkoenkarkas in 1 maaltijd.

Ik moet zeggen dat ik de nekken wel heel dik vind of is dit altijd zo?
Door Roef & Hidde
#2033298
hier krijgen ze hem in één keer met een kleine portie spiervlees er bij of pens.
maar ik vraag bij herby wel altijd kleine of jonge hertennekken.
1 x vergeten en ik kon de helft aan de kliko doneren,veel te hard >:(
Door renate1985
#2033319
Ik weet niet hoe zwaar die is maar hij is bijna een vuist dik en zo lang als mijn Onderarm.
Ze zijn niet echt super bevleest dus zal er wel vlees bij moeten doen als ik ze geef.
Gebruikersavatar
Door WillyP
#2033434
Baiko heeft geen probleem met hertennekken. maar dat zijn damherten, wel redelijk groot, maar altijd kleiner dan bv edelherten. Ik weet niet van welk hert het is en hoe oud?

Ik geef meestal een stuk van een klein pondje (half mijn onderarm). Anders krijgt hij teveel bot in één keer en kan hij slecht poepen de volgende dag.
Door renate1985
#2033438
Ik weet niet hoe oud de herten waren en van welk hert ze komen van herby af.
Ik wilde de snoeischaar test doen maar ze zijn te dik om er tussen doen  :(

Wat is wijsheid, gewoon weggooien of geven en kijken of ze het kunnen kauwen?
Ik moet er wel bij zeggen dat mijn dh een slecht gebit heeft wat snel slijt.
Door renate1985
#2033456
Dank je wel voor je antwoord. Dan gaan ze hier dezelfde richting op dus ook kliko.
Je hebt inderdaad gelijk om beter geen risico's te nemen.

Ik vond ze ook wel heel groot, had dat niet verwacht vandaar ook de twijfel.
Door Alba
#2033501
Ik heb ze voor Alba ook wel gehad en dan bleef ik erbij zitten en haalde het weg als ze het vlees eraf had. Maar dat principe snapt Ba gewoon niet zo goed, bot = kraak vind ze, dus ik durf ze niet meer te geven.
Door renate1985
#2033522
ik ga het ook niet proberen. Onze Dh heeft al slechte tanden die snel slijten en ik wil niet dat hij zijn tanden breekt omdat ik het zo nodig wil proberen, of dat ze een verstopping krijgen of iets ergers omdat ik zo nodig toch wilde doorzetten  :-[
Dus voor de zekerheid de kliko in en niet meer bestellen, volgende bestelling weer voor wat anders kijken om te proberen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door