Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Tommie
#2033150
ik zit met een probleem.
een vriendin van mij heeft een hond.een mechelse herder van 8 jaar oud.
deze hond heeft wat problemen waaronder ook zijn ontlasting.
de hond kan niet tot weinig poepen. moet 5 keer zitten en erg persen om er een klein keuteltje eruit te laten komen.deze hond is ongeveer 6 maanden geleden geopereerd aan zijn anus om dat daar telkens ontlasting achter blijft zitten.
maar de hond blijft problemen houden. jullie raden het al ....... het is een brokken hond.
nu krijgt hij Bonzo om zijn ontlastingsoepeler te maken en houden.

maar na mijn advies gaat ze vlees proberen.
er is wel een probleem bij..... het gaat om een politiehond.
deze kan niet zomaar door iedereen opgevangen worden dus zou hij evt een spuitje krijgen omdat hij met al zijn andere problemen en ontlasting problemen niet meer zijn functie kan uitvoeren. we moeten dus snel zijn om effect te krijgen krijgen zodat zijn problemen voor 99 procent weg moeten zijn zodat hij als evt huishond zijn laatste jaren door kan brengen zonder teveel grote problemen.

wie weet hoe ik het het beste aan kan pakken .
evt welke kvv om het compleet te houden.
ik ben zelf een barfer en weet weinig van kvv.
ik dacht zelf om wat meer pens en orgaan te geven zodat eerst alle oude zooi eruit worden gepoept en dan en gemalen mixen zodat hij minder gauw last heeft van harde poep.

wie heeft adviezen????? ik zou niet willen dat hij een spuitje krijgt.
Door De Geijsjes
#2033155
ik durf geen adviezen te geven hoor  ;) maar ik weet wel dat visolie erbij geven en/of
pruimen en/of meer groente/orgaan laxerend werkt waardoor het ontlasten makkelijker gaat ;)
Er zijn ook middeltjes die je bij de dierenarts kunt halen die laxerend werken.
Voor tijdelijk en om ervoor te zorgen dat de ontlasting er nu snel uitkomt kun je volgens mij isogel
gebruiken, maar check dat bij een dierenarts!  :)

KVV lijkt me een goede maar welke "goed" is weet ik ook niet  :-\
Door Xada
#2033225
Wil je hem dan zelf houden of je vriendin? Dit omdat, zoals je al schrijft, niet door iedereen kan worden opgevangen.
Toen mijn hond moeilijk kon poepen heeft zij een clisma gehad (zo'n spuitje in haar achterste). Ik zou ook zorgen dat zijn ontlasting makkelijker eruit kan gaan, dus met visolie en ik geloof dat olijfolie ook goed is. Kvv lijkt mij ook een goed idee.
Maar wat voor soort andere problemen heeft hij dan meer?
Om hem te reinigen van binnenuit is het beste hem een vlakke eetlepel groene leem te geven. Dit iedere dag 1 keer over zijn voer. Niet langer dan 14 dagen.
Maar denk waaraan je begint. Hoe is zijn karakter en is hij brutaal of dominant? Het zou jammer zijn als alle goede dingen die jij voor hem doet het resultaat opleveren dat hij toch nog wordt ingeslapen.
Sterkte.
Door Tommie
#2033253
het karakter van de hond ken ik zelf persoonlijk niet.maar wel een hond die lief is.
groene leem had ik nog niet aangedacht.chlorela zou daar ook voor kunnen toch?dat heb ik in huis.
Door Lizzy
#2033258
Tommie schreef: ik zit met een probleem.
een vriendin van mij heeft een hond.een mechelse herder van 8 jaar oud.
deze hond heeft wat problemen waaronder ook zijn ontlasting.
de hond kan niet tot weinig poepen. moet 5 keer zitten en erg persen om er een klein keuteltje eruit te laten komen.deze hond is ongeveer 6 maanden geleden geopereerd aan zijn anus om dat daar telkens ontlasting achter blijft zitten.
maar de hond blijft problemen houden. jullie raden het al ....... het is een brokken hond.
nu krijgt hij Bonzo om zijn ontlastingsoepeler te maken en houden.

maar na mijn advies gaat ze vlees proberen.
er is wel een probleem bij..... het gaat om een politiehond.
deze kan niet zomaar door iedereen opgevangen worden dus zou hij evt een spuitje krijgen omdat hij met al zijn andere problemen en ontlasting problemen niet meer zijn functie kan uitvoeren. we moeten dus snel zijn om effect te krijgen krijgen zodat zijn problemen voor 99 procent weg moeten zijn zodat hij als evt huishond zijn laatste jaren door kan brengen zonder teveel grote problemen.

wie weet hoe ik het het beste aan kan pakken .
evt welke kvv om het compleet te houden.
ik ben zelf een barfer en weet weinig van kvv.
ik dacht zelf om wat meer pens en orgaan te geven zodat eerst alle oude zooi eruit worden gepoept en dan en gemalen mixen zodat hij minder gauw last heeft van harde poep.

wie heeft adviezen????? ik zou niet willen dat hij een spuitje krijgt.
Nou ja zeg! Lekker, om hierom afgedankt te worden >:(

Ik denk dat de hond het best af is met BARF. Waarbij je om te beginnen de eerste week even geen vleesbot geeft maar wel spiervlees, orgaanvlees en groenten (gekookt of gepureerd). Dus zeg maar even 20% orgaanvlees (incl. pens), 15% groenten en 60% spiervlees en 5% vette vis. Als ie na een week goed gaat, ga je voorzichtig vleesbot toevoegen van kleine dieren (kip, eend, parelhoen, konijn,etc. Deze hond moet je geen vleesbot van grotere dieren gaan geven. En ook nooit kaal bot). Ik zou om te beginnen 10% geven. Als dat na 1 week goed gaat, kun je voorzichtig 20% vleesbot geven. Als dat goed gaat, kun je kijken of 30% vleesbot ook nog goed gaat. Je brengt het spiervlees in vermindering zodra je vleesbot en meer vleesbot gaat voeren.
Door Tommie
#2033263
ik weet helaas niet precies alle problemen waarom hij ingeslapen moet worden maar het ontlastings probleem is wel erg groot en de hond leid er wel onder en als er al geopereerd is en er blijven problemen is dat natuurlijk ook moeilijk.ook voor hun zelf want het is toch je werk maatje.dus over het  ingeslapen wil ik het eigenlijk niet hebben want dat doen ze ook niet zomaar.
ik dacht idd ook om de eerste week geen bot te adviezeren.
alles blijft natuurlijk hun keuze zowel zijn leven als zijn voeding.de eigenaar is op de hoogte van dit topic zodat hun mee kunnen lezen en evt ook dingen kunnen vragen.
Door Buggs
#2033303
Mensen het gaat om mijn hond. Dit wordt echt mn laatste red middel. Ik ben al vanaf september met mn vriend bezig. Er zijn meerdere klachten spondylose, gezwollen rechter achter knie en dan het poep probleem. Dit wat een Hernia spendulosa (of zoiets)  breuk in endeldarm. Hiervoor is hij geopereerd echter niet met het beoogde resultaat. Heb al meerdere dingen geprobeerd zelfs laxeermiddel. Echter dunne ontlasting blijft ook in de verwijde anus zitten. Nu zijn jliie beetje op de hoogte. En mn hond zo maar in laten slapen. NOOIT dus die opmerking vond ik niet gepast. Haren in mn haren en pieker me suf. Maar dat mijn vriend pijn heeft staat vast. Ik grijp alles aan om te proberen maar het klokje tikt en wil hem dit niet langer aan doen. IOM dieren arst is opereren geen optie.

:'( :'( :'(
Door signmodel
#2033366
ik begrijp dat je m wil laten euthaniseren omdat hij pijn heeft. ik bedoel als hij niet kan werken kan je hem zelf houden toch?
verder zou ik de tips die hier gegeven worden ten uitvoer brengen, je wilt niet weten hoe je hond ervan opknapt.
of is het een probleem van je baas dat de hond wat anders eet? ik politie honden die carnibsest eten dus dat lijkt me stug.
misschien kan je met hem naar een holistische dierenarts. succes.
Door De Geijsjes
#2033386
Buggs schreef: Mensen het gaat om mijn hond. Dit wordt echt mn laatste red middel. Ik ben al vanaf september met mn vriend bezig. Er zijn meerdere klachten spondylose, gezwollen rechter achter knie en dan het poep probleem. Dit wat een Hernia spendulosa (of zoiets)  breuk in endeldarm. Hiervoor is hij geopereerd echter niet met het beoogde resultaat. Heb al meerdere dingen geprobeerd zelfs laxeermiddel. Echter dunne ontlasting blijft ook in de verwijde anus zitten. Nu zijn jliie beetje op de hoogte. En mn hond zo maar in laten slapen. NOOIT dus die opmerking vond ik niet gepast. Haren in mn haren en pieker me suf. Maar dat mijn vriend pijn heeft staat vast. Ik grijp alles aan om te proberen maar het klokje tikt en wil hem dit niet langer aan doen. IOM dieren arst is opereren geen optie.

:'( :'( :'(
Dat vetgedrukte stukje is wel cruciaal, want de vraag was dacht ik om middelen om de ontlasting soepeler te krijgen c.q. dunner  :-\
Mijn oude hond van 14,5 jaar kan niet goed zelf persen en dus niet gemakkelijk ontlasten. Ik geef 'm spiervlees met orgaan en groentemix en daarbij
dan wat eischaalpoeder om zo het gemis aan botwerk weg te nemen. Hierdoor is de ontlasting slapper en kan hij 9 van de 10 keer zelf ontlasten. Dat
vul ik aan met supplementen zoals visolie en vroeger gaf ik 'm ook nog gedroogde/gewelde pruimen erbij.
Misschien is dat het proberen waard voor jouw hond?  :)
Door Buggs
#2033588
signmodel schreef: ik begrijp dat je m wil laten euthaniseren omdat hij pijn heeft. ik bedoel als hij niet kan werken kan je hem zelf houden toch?
verder zou ik de tips die hier gegeven worden ten uitvoer brengen, je wilt niet weten hoe je hond ervan opknapt.
of is het een probleem van je baas dat de hond wat anders eet? ik politie honden die carnibsest eten dus dat lijkt me stug.
misschien kan je met hem naar een holistische dierenarts. succes.
gaat niet meer om werk. Ik krijg andere hond voor werk. Maar probleem blijft of hij nou moet werken of niet. Ik wil hem houden (zo lang mogelijk) en mocht ik DE beslissing moeten nemen  :'( doe ik het voor hem. En niet mij of de baas. HEM en ik kan me nu al recht in de spiegel aankijken dat ik alles probeer. Ben potver al vanf sept vorig jaar bezig. Ook een politiehond is een maatje maar voor mij een vriend en een vriend laat je niet vallen. Maar ben dr inmiddels wel bang voor. want mijn vriend heeft pijn
Door signmodel
#2033650
ik vroeg dat namelijk ook omdat je al commentaar krijgt en wij willen je allemaal helpen en er zijn zeker mensen hier die het ook behoorlijk kunnen via de computer, lizzy heeft mij ook goed geholpen met mijn hond en om te beginnen met barf weten wij bijna allemaal hoe we je daar mee kunnen helpen. maar hoe meer informatie we hebben des te beter het kan en tja allemaal dierenliefhebbers hier en dan staat er voor ons zonder duidelijke omschrijving dat de hond ge-euthanisert wordt, de uitkomst was te verwachten en stond er ook.
beantwoord de vragen die gesteld worden zo uitgebreid mogelijk, vertel bijvoorbeeld ook of de hond nog meer problemen heeft, echt als je alles voor je hond over hebt zal je zien dat er mogelijkheden zijn waar je zelf niet aan gedacht hebt.
en als de hond een hernia heeft lijkt mij persen ook moeilijk, dan zou ik voor accapuntuur gaan, maar dat is wederom zo fijn van een holistische da, die is van al die markten vaak thuis.
toch blijf ik bij mijn advies om ook eens bij een holistische dierenarts langs te gaan. als je verteld waar je woont dan kunnen wij vertellen waar in de buurt een goede zit en met ervaringen.
Door Buggs
#2034260
update: Sinds 3 dagen vermoeden wij het sleuteltje gevonden te hebben van de ontlasting problemen. Na het internet te hebben bekeken kwam ik bij een middel Iso-gel dit ben ik vanaf vrijdag aan het proberen en heb dit weekend een goed poepende hond gezien. Daarbij krijgt hij nu ook vleesmix. Vanaaf staat er eend op het menu en ik hoop dat dit zo blijft werken. Tot dusver ziet het er goed uit en zo gaat mijn vriend nog genieten van een welverdiend pensioen. Ik sta nog niet in de polonaisestand maar mijn handen liggen al wel op de schouders van mijn voorganger. Nog even 2 dagen aankijken en dan komt er vaart in de polonaise  :biggrin2: ;) (Tommie jij ook bedankt voor je zorgen zover)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door