Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door WendyE
#2033042
Op de site van een br*k producent:

Is de hond een carnivoor?
Vele mensen geloven dit en voeden hun viervoeter slechts met vlees. Maar de deficiëntiesymptomen en de metabolische gebreken ontwikkelen zich. Het vleessyndroom verdwijnt alleen als het opgebouwde voedsel veelzijdiger is, dienovereenkomstig goed voor de hond en indien het voedsel voldoende ballastmaterialen (b.v. de ruwe vezel) bevat. Een te lage ruwe inhoud van vezels wordt in verband gebracht met vele problemen zoals b.v. stagnaties, hart- en cycluszwakheden, urinesteen, darmproblemen.
De ballaststoffen versnellen de passage van het voedsel door de darm, waardoor men tegen de verrottingsvorming werkt. Zij absorberen ook de giftige stoffen uit de ingewanden.

Pardon???
Door Lizzy
#2033132
WendyE schreef: Op de site van een br*k producent:

Is de hond een carnivoor?
Vele mensen geloven dit en voeden hun viervoeter slechts met vlees. Maar de deficiëntiesymptomen en de metabolische gebreken ontwikkelen zich. Het vleessyndroom verdwijnt alleen als het opgebouwde voedsel veelzijdiger is, dienovereenkomstig goed voor de hond en indien het voedsel voldoende ballastmaterialen (b.v. de ruwe vezel) bevat. Een te lage ruwe inhoud van vezels wordt in verband gebracht met vele problemen zoals b.v. stagnaties, hart- en cycluszwakheden, urinesteen, darmproblemen.
De ballaststoffen versnellen de passage van het voedsel door de darm, waardoor men tegen de verrottingsvorming werkt. Zij absorberen ook de giftige stoffen uit de ingewanden.

Pardon???
Ah ja, je hebt altijd mensen die het niet snappen!

Maar ehh, even terzijde: wij voeren onze honden niet met alleen vlees. Maar ook met vis, bot, groenten, eieren, orgaanvlees, etc. Kortom, dit gaat niet over ons.
Door Tamomi
#2033211
Senta schreef: Markus Muhle nog wel dat had ik nooit verwacht. Maar nu ik goed lees;

Met slechts vlees, en net wat Lizzy al merkt, dan hebben ze wel een kern van waarheid te pakken, ze hebben het niet over een complete maaltijd zoals wij die voeren.
Dat is waar. Maar mensen die het niet zo secuur lezen (en de principes van het barfen niet kennen) kunnen uit die tekst verkeerde conclusies trekken.
Gebruikersavatar
Door Meike en Daisy
#2033248
Het lijkt inderdaad alsof ze het hebben over het voeren van enkel spiervlees. Maar hiermee suggereren ze toch wat anders:
"Is de hond een carnivoor? Vele mensen geloven dit ....."
Door Lizzy
#2033254
Ah ja, je moet toch wat om je gore doodgekookte meuk aan de man te brengen. En mensen die hieruit de verkeerde conclusies trekken en rap van BARF over gaan naar brokken: die hadden hun huiswerk niet gemaakt in the first place.
Door WendyE
#2033331
En dan dus zeggen:

De prooi in een zak
In Markus-Mühle®NaturNah Hundefutter zijn alle belangrijke bestanddelen van een natuurlijke prooi aanwezig.

En dan dit als ingredientenlijst hebben:

Samenstelling: Pluimveevleesmeel, ontsloten volkoren maïsmeel, ontsloten rijstmeel, pensmeel van wild, rijstkiemen, wildbeendermeel, maïskiemen, topinamboermeel, suikerbietenmeel, zeevismeel, lijnolie, raapolie (beide koudgeperst) vruchtenpoeder van: johannesbrood, ananas, papaja, banaan, acerolakers, appel, peer, bosbes, mango, framboos; kruiden, eidooiermeel, zalmolie, algenmeel, sporenelementen, vitaminen.

Tja........
Door marjan23
#2033380
Ze die ingrediënten is allemaal los in een bak voor de hond, en daarnaast verschillende bakken met vlees, bot, orgaan, groenten en vis :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door WillyP
#2033442
WendyE schreef: En dan dus zeggen:

De prooi in een zak
In Markus-Mühle®NaturNah Hundefutter zijn alle belangrijke bestanddelen van een natuurlijke prooi aanwezig.

En dan dit als ingredientenlijst hebben:

Samenstelling: Pluimveevleesmeel, ontsloten volkoren maïsmeel, ontsloten rijstmeel, pensmeel van wild, rijstkiemen, wildbeendermeel, maïskiemen, topinamboermeel, suikerbietenmeel, zeevismeel, lijnolie, raapolie (beide koudgeperst) vruchtenpoeder van: johannesbrood, ananas, papaja, banaan, acerolakers, appel, peer, bosbes, mango, framboos; kruiden, eidooiermeel, zalmolie, algenmeel, sporenelementen, vitaminen.

Tja........
Ik vraag me af of er überhaupt wel iets van echt vlees in zit. Ik lees alleen ´ meel´ ! ???
Door nienk
#2033445
joh dat wordt helemaal niks als je dat aan je hond geeft en dan met hem wil trainen ofzo, een melige hond...
Door WendyE
#2033454
Ze hadden beter neer kunnen zetten: "een vleugje prooidier". En zelfs dat mag het eigenlijk niet heten...

Mochten er trouwens nog mensen om een lach verlegen zitten, hierbij een quote van een ander forum waarbij ik in discussie ging met iemand, o.a. wat ze allemaal nog "meer" in brok gooien:

met het 'en meer' stukje bedoel ik toevoegingen als glucosamine, die goed zijn voor de gewrichten in senior voeding.
antioxidanten voor een mooie vacht en als natuurlijke onstekingsremmer, bepaalde vitamines die het zicht en de hersenen helpen ontwikkelen in kitten/pup voeding..
Een hond heeft meer nodig dan alleen vlees, daarom eten ze ook hun hele prooi op. Hills, royal canin, eukaneuba, geloof me, die weten waar ze het over hebben. Ze doen studies en zoeken uit wat een dier moet eten om een dierenarts bijna onnodig te maken.


:banned:
Ik heb het dus ook over de goede voeding, met natuurlijke ingrediënten, niet over whiskas en dat soort troep.
Door Martine-Tom
#2033469
Tuurlijk daarom maken ze ook zuurstokken uhmm sorry Dentasticks voor honden om hun tanden te poetsen daarom hebben honden tegenwoordig nooit meer tandsteen :-X

Met zulke mensen ga ik niet eens meer in discussie.
Door saluki
#2033981
Een door mij gefokte reu zat ook aan de Markus brokken, veel plak en tandsteen op de achterste kiezen een huisgenoot Saluki liep altijd vreselijk piepend door het huis altijd ontevreden???? ze wisten het niet.
Nu alweer anderhalf jaar barf en het piepen is nagenoeg weg en tandsteen ook.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door