Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tycolaika
#2033000
heyzzz
nog even een vraagje
ik heb nu het een en ander gekocht en besteld, en nu vroeg ik mij af , ben ik op de goede weg qua producten ?
om de variatie erin te houden ?

en wat adviseren jullie mij nog wat ik moet kopen wat er misschien nog ontbreekt
dit komt er deze week binnen via lupa:

        4  Kwartelkarkas 500gr     
        2  Runderkopvlees lappen 1kg   
        2  Rundernier 1kg     
        1  Runderpens heel 1st   
        2  Paardenvleessnippers 1kg 
        2  Paardentong 1kg     
        2  Kalkoennekken 1kg   
        2  Kalkoenvleugels eerste lid 1kg
        1  Haaskarkas 2st     
        1  Lam/geitstrotjes 1kg   
        1  Geitenvlees 1kg     
        2  Eendenkopjes 1kg     
        1  Rundvlees 1kg     

       
en in de vriezer heb ik nog liggen:

runder hart
kippennekken
konijnen voor pootjes
konijnen kopjes
kalkoen karkas
zalm koppen
kippen maagjes / hartjes / lever
kippenpootjes
penslappen
een hele krat smuldier verschillende smaken die we op maken , en niet meer bij kopen.

a,s woensdag komen de kalkoennekken er nog bij

hoop ik dat ik qua variatie en producten op de goede weg zit :D
Door Lizzy
#2033017
Qua diersoort variatie is dit natuurlijk super! Als je 4 a 5 of meer diersoorten voert, zit je goed. Dus jij zit heel goed. Tenminste.... Er is 1 maar. Als je 6 dagen per week kip voert en 1 keer per week paard (of wat anders): dan varieer je dus te weinig. Geen diersoort mag meer dan de helft van je menu uit maken. Maar ik krijg niet de indruk dat dit jouw bedoeling is.
#2033040
hoi lizzy
uhm , neej dat was indd niet de bedoeling hihi , vandaar de variatie die in mijn vriezer ligt.
zijn er nog dingen waarvan je denkt , dit mis ik nog in je vriezer ?

eens kijken voor mezelf of ik ook de benaming van de producten in mijn hoofd heb gepropt :

Kwartelkarkas = vleesbot           
Runderkopvlees lappen = spiervlees ???     
Rundernier = orgaan
Runderpens = orgaan         
Paardenvleessnippers = spiervlees   
Paardentong = het is een spier , maar valt onder orgaan
Kalkoennekken = vleesbot
Kalkoenvleugels = vleesbot ???
Haaskarkas 2st = vleesbot             
Lam/geitstrotjes = vleesbot ???         
Geitenvlees = spiervlees     
Eendenkopjes = vleesbot ???     
Rundvlees 1kg = spiervlees
runder hart = een spier maar valt onder orgaan
kippennekken = vleesbot
konijnen voor pootjes = vleesbot
konijnen kopjes = vleesbot
kalkoen karkas = vleesbot
zalm koppen = vleesbot
kippen maagjes / hartjes / lever = orgaan
kippenpootjes = vleesbot
penslappen = orgaan

ben benieuwd , of het er al goed in zit ? en dat ik zo min mogelijk fout heb :P dan weet ik voor mezelf dat ik mijn huiswerk netjes begin op te slaan :P
Door Lizzy
#2033044
Ik mis niks. Je hebt spiervlees, vis, vleesbot en orgaanvlees (hart, nier, pens, lever en tong), toch? Dat is prima. Lever, nier en hart zijn wel noodzakelijke orgaanvleessoorten.

Runderkopvlees is inderdaad spiervlees.
Kalkoennek is vleesbot (niet echt geschikt voor een beginnende BARF hond, ik zou deze met een vleeshamer/hamer pletten).
Kalkoenvleugels is vleesbot (idem als kalkoennek).
Lams en geitenstrot is vermoedelijk zonder bot en dus geen vleesbot. Meestal is het puur vlees wat er aan een stuk kraakbeen van de luchtpijp hangt.
Eendenkop is inderdaad vleesbot.
#2033050
thnx weer

de kalkoen nekken zal ik zo wie zo pletten

de vleugels , moet je die ook meppen ? of moet ik die knippen.

de strotjes waar valt die dan onder ?

ik schrijf me dit dadelijk even in mijn schrifje , dan vergeet ik het ook niet meer , en weet ik zeker dat ik het bij het goede end heb , met porties maken en zo
Door Lizzy
#2033139
tycolaika schreef: thnx weer

de kalkoen nekken zal ik zo wie zo pletten

de vleugels , moet je die ook meppen ? of moet ik die knippen.

de strotjes waar valt die dan onder ?

ik schrijf me dit dadelijk even in mijn schrifje , dan vergeet ik het ook niet meer , en weet ik zeker dat ik het bij het goede end heb , met porties maken en zo
Ja, de vleugels zou ik meppen. Ik vind kalkoenvleugels sowieso niet ideaal, ik vind dat bot erg scherp. Maar goed, als je het goed plet, dan gaat het wel. Qua vleugels geef je beter eendenvleugel en kippenvleugel. Dat kun je wel inknippen.

Strotjes.... Tja. Als het veel spiervlees bevat, zou ik het rekenen onder spiervlees. Het is kraakbeen met spiervlees (en valt eigenlijk net nergens onder).
Door Martine-Tom
#2033185
Ah nou dan zal ik het ook eens kopen, tong...raar idee...nouja daar ben ik inmiddels aan gewend, dat rare voer  ;D

Strot voer ik wel, rund en lam, lam omdat ik long koop om te drogen en het strot zit er dan nog aan, voor Tom net een mooi maaltje :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door